Sportuitlaat : doe-het-zelf

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Sportuitlaat : doe-het-zelf

  • Maker
    Discussie

  • Filip
    Deelnemer

      Hallo leden,

      Ik heb hier al veel gelezen over het aankopen van sportuitlaten maar…

      Ik ben van zin om zelf een sportiever geluid voor de uitlaat te maken voor de p.996.
      Ik heb het materiaal en de laskennis om dit zelf in elkaar te knutselen.
      Het gaat hier over de zogenaamde BYPASS.
      Heeft iemand van jullie dit ook al gedaan?
      Klopt het, hoe dikker de buis hoe meer lawaai.. of heb ik het verkeerd voor.
      In bijlage de 2 mogelijkheden, bypass op in/uitgang of bypass via de knalpot.
      Alle hulp is welkom !!

      Thanks.
      oz951_fister_mod1322510640.jpg

      psemod1299646634.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
      • http://www.oettle-tuning.de/epages/61293769.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61293769/Products/7.22469.06.0

        Hier de doe-het-zelf-kit voor de klappenauspuff. (knopje drukken sjaspijp)

          [quote=”speedy996″ post=122733][quote=”RODONDO” post=122730][quote=”911_NL” post=122699][quote=”RODONDO” post=122698] Nooit problemen gehad (3 X keuring gepasseerd)[/quote]

          Dat komt omdat Gert en de jongens de dempers open maken op de originele lasnaden, van binnen aanpassen en weer vakkundig op de plaats van de oude lasnaden dicht lassen – er is dus niks van te zien … alleen te horen :respect2:[/quote]

          Ik las ook “intern gewijzigd” en bij mij heeft men daar toch de aanpassing extern uitgevoerd. Je ziet duidelijk de extra bypassbuizen opgelast zitten. Viel mij 6 maanden later op toen ik tijdens een onderhoud onder de brug een kijkje ging nemen.[/quote]

          :salut: Was jij dat dan onder de brug van de A17…stoeiend koppel betrapt :think:
          Bedankt voor de tips :respect2:[/quote]

          Inderdaad, ‘t was die van: “Je n’ai pas de culotte !” :applaus:

            Loud pipes save lifes ! :coolness:

              [quote=”PVB” post=122688]
              Stille kracht primeert voor mij nog altijd ;)[/quote]

              +1

                [quote=”RODONDO” post=122698]Bij Carnewal en Oettle passen ze al geruime tijd die ombouw van de dempers toe. Ikzelf heb de bypass (RSR) aanpassing van bij Carnewal. Veel beter dan het originele Nilfisk geblaas en op de keuring wseten ze van toeten of blazen. Nooit problemen gehad (3 X keuring gepasseerd)[/quote]

                vorige week geeft Gert Carnewal ook bypass(RSR)aanpassing gestoken op de 964 en ben daar zeeeeeer tevreden over :up: :music:

                  [quote=”RODONDO” post=122730][quote=”911_NL” post=122699][quote=”RODONDO” post=122698] Nooit problemen gehad (3 X keuring gepasseerd)[/quote]

                  Dat komt omdat Gert en de jongens de dempers open maken op de originele lasnaden, van binnen aanpassen en weer vakkundig op de plaats van de oude lasnaden dicht lassen – er is dus niks van te zien … alleen te horen :respect2:[/quote]

                  Ik las ook “intern gewijzigd” en bij mij heeft men daar toch de aanpassing extern uitgevoerd. Je ziet duidelijk de extra bypassbuizen opgelast zitten. Viel mij 6 maanden later op toen ik tijdens een onderhoud onder de brug een kijkje ging nemen.[/quote]

                  :salut: Was jij dat dan onder de brug van de A17…stoeiend koppel betrapt :think:
                  Bedankt voor de tips :respect2:

                    Voor de luchtfilter is er een kitje op de markt bestaande uit een silicone inlaatbuis en een afsluitdop voor het gat met de klep. Bij bestelling wel goed opletten dat je of Tip of handgeschakeld bestelt. Geeft leuk resultaat en is te bekijken/beluisteren op Youtube. Wel 997, maar is quasi idem.

                      [quote=”911_NL” post=122699][quote=”RODONDO” post=122698] Nooit problemen gehad (3 X keuring gepasseerd)[/quote]

                      Dat komt omdat Gert en de jongens de dempers open maken op de originele lasnaden, van binnen aanpassen en weer vakkundig op de plaats van de oude lasnaden dicht lassen – er is dus niks van te zien … alleen te horen :respect2:[/quote]

                      Ik las ook “intern gewijzigd” en bij mij heeft men daar toch de aanpassing extern uitgevoerd. Je ziet duidelijk de extra bypassbuizen opgelast zitten. Viel mij 6 maanden later op toen ik tijdens een onderhoud onder de brug een kijkje ging nemen.

                        Ik weet dat de juiste diameter een probleem kan geven.
                        Daarom ben ik van plan diameter 40 mm te nemen en daarin een klep (mechanisch) te maken ( principe carburator ).
                        Dan hoop ik door de klep te verdraaien verschillende geluiden kan uittesten tot ik mijn ideale geluid gevonden hem.
                        Ik respecteer ieders “geluid” doch mijn bedoeling is om niet te luid te klinken, ik wil een mooie ronk.

                        Voor ik daaraan begin zal ik eerst het resultaat bekijken (lees beluisteren)door mijn luchtfilter te ontdempen. Sommigen boeken hiermee al een mooi resultaat.

                        Alle tips steeds welkom !!

                          probleem is dat wanneer je een verkeerde diameter neemt je wel eens een irritante resonantie kan creëren

                            Hier ook tevreden van de werking uitlaat van Carnewal .

                              [quote=”RODONDO” post=122698] Nooit problemen gehad (3 X keuring gepasseerd)[/quote]

                              Dat komt omdat Gert en de jongens de dempers open maken op de originele lasnaden, van binnen aanpassen en weer vakkundig op de plaats van de oude lasnaden dicht lassen – er is dus niks van te zien … alleen te horen :respect2:

                                Bij Carnewal en Oettle passen ze al geruime tijd die ombouw van de dempers toe. Ikzelf heb de bypass (RSR) aanpassing van bij Carnewal. Veel beter dan het originele Nilfisk geblaas en op de keuring wseten ze van toeten of blazen. Nooit problemen gehad (3 X keuring gepasseerd)

                                  Lees hier veelal dat de meesten liever de motor horen dan goed muziek in de wagen, hier ziet het er naar uit dat men liever het gebrul van een uitlaat hoort dan de motor :think:

                                  Zitten er nog geen buizen genoeg op?
                                  Stille kracht primeert voor mij nog altijd 😉

                                    Volgens wat ik al gehoord heb, vinden de heren van de keuring dit niet zo een best idee 😕 😕

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.