Sportuitlaat : doe-het-zelf

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Sportuitlaat : doe-het-zelf

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Hallo leden,

Ik heb hier al veel gelezen over het aankopen van sportuitlaten maar…

Ik ben van zin om zelf een sportiever geluid voor de uitlaat te maken voor de p.996.
      Ik heb het materiaal en de laskennis om dit zelf in elkaar te knutselen.
      Het gaat hier over de zogenaamde BYPASS.
      Heeft iemand van jullie dit ook al gedaan?
      Klopt het, hoe dikker de buis hoe meer lawaai.. of heb ik het verkeerd voor.
      In bijlage de 2 mogelijkheden, bypass op in/uitgang of bypass via de knalpot.
      Alle hulp is welkom !!

Thanks.
      oz951_fister_mod1322510640.jpg

psemod1299646634.jpg

2 reacties aan het bekijken - 46 tot 47 (van in totaal 47)
      • Weg van de minste weerstand 💡

Vraag je dus af of je continue een hoop lawaai wilt hebben of bijvoorbeeld alleen vanaf zo’n 2500 a 3000 toeren 💡 💡

De Bypas die iedereen al maakt (tussen in en uitlaat) – zit (eigenlijk) al IN de uitlaat – maar is een dun buisje (gok 15 mm diameter).

Ja kan dus of aan de binnenkant dat buisje vervangen voor een met een grotere diameter – of inderdaad buitenom iets lassen.

Gewoon een gat boren ergens in de uitlaat, is gefixt op 30 seconden! :mrgreen:

Bij mijn weten klopt het inderdaad wat je zegt: Hoe groter de diameter van de buis, hoe meer lawaai.
          Ook is het zo dat hoe minder dempers, hoe meer lawaai.
          Tot zover mijn kennis. 🙄

Veel succes en hou ons zeker op de hoogte! :up:

2 reacties aan het bekijken - 46 tot 47 (van in totaal 47)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.