- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 dagen, 3 uren geleden door .
-
Discussie
-
1 december 2024 om 11:40
hallo,
in 2014 heb ik vrij impulsief een 3.2 van 1985 gekocht. Ik had er enkele voor mijn neus laten voorbijgaan, waarna ik nogal voortvarend besliste “de volgende is de mijne”. Dat is ook zo uitgedraaid: een lichtgrijze Targa afkomstig van een regio ten zuiden van Parijs. De verkoper was een gepensioneerde immo-makerlaar die ooit rally’s gereden had. De man was duidelijk vertrouwd met luchtgekoelde Porsches en amuseerde zich nu met het opkopen van 3.2’s in Frankrijk.
Al bij al is die impulsieve aankoop tot hiertoe vrij goed meegevallen. Groot onheil bleef me gespaard. Er waren wel wat “prullaria” zoals verstopte remleidingen, condenswater in de benzinetank, een kapotgesprongen tandwieltje in de dagteller, defecte schakelaar voor groot/kleinlicht, enz… Tot hiertoe lukte het, met behulp van fora, mijn plan te trekken. Laatst was het weer prijs. Na een clubrit die eindigde in de regen stond het paard enige tijd aan de kant. Resultaat bij een volgende geplande rit: demarreren maar niet starten. Geen ontsteking, wel benzine. DME-relais gewisseld, bobine bekeken, zonder resultaat. Mijn verdenking ging uiteindelijk naar de 2 vliegwielsensoren, waarvan de bekabeling er toch maar triestig uit zag. Pelican-forum stelt voor ze te vervangen door BMW sensoren. Het formaat van de sensoren is inderdaad identiek. Het is een hoop gepruts om ze te monteren, oa om de afstand van 0,8mm tov vliegwiel correct te regelen, maar het lukte. Resultaat: direct starten, maar niet echt vlot lopen. Ik verdenk de injecteurs, die in 2017 ultrasoon werden gereinigd, maar vermoedelijk weer aan reiniging toe zijn. Heeft iemand positieve ervaringen met vb. Bosch centra in de regio Noord-West-Vlaanderen?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.