start niet

• Maker
    Discussie
  • Eind deze week ga ik naar de int 914 meeting.
    Nu ben ik volop bezig mijn bijde 914’s in orde aan het zetten.
    Met men 914/6 heb ik de laatste dagen wat rondgereden, dit zonder enig probleem.
    Wou deze morgen hem starten en hij geeft geen kik meer.
    De batterij is volledig opgeladen. De starter krijgt stroom, alle lampjes branden. Maar toch start hij niet. De starter is nagezien en is in orde.

Weet iemand wat ik nu als volgend onderdeel moet controleren??

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”PatrickB” post=98327]Heb je een idee welk onderdeel er stuk is?
      Want je kan zowat alles aan zo’n slot apart vervangen d8 ik. :cool:[/quote]

nope, en begin daar ook niet aan. Zal de oude verkopen en zo wat geld recupereren. 😉

@william
      , bedankt voor de tip! zal in het vervolg eerst die site raadplegen.

Heb hem nu besteld bij Joma, ik mag heb teruggeven moest hij niet passen.
      Want uit ervaring weet ik dat er in hetzelfde jaar bij de 914 verschillende onderdelen veranderd zijn.

0
      PB

Heb je een idee welk onderdeel er stuk is?
        Want je kan zowat alles aan zo’n slot apart vervangen d8 ik. 😎

0

is dat wel een exlusief Porsche contactslot of is er iets gelijkaardigs gebruikt in de audi’s of VW’s van die periode?
          ‘t zou mij niet verwonderen dat dit soort stukken gedeeld werden.

0
          Anoniem

[quote=”Funny” post=98299]
              Is veel geld maar soms moet je door de zure appel bijten :cry:[/quote]

Zal eens uitrekenen wat ik per jaar aan al men wagens uitgeef, enkel aan stukken. Want plaatsen doen we zelf. Tzal een hele boomgaard aan zure appels zijn denk ik.

MAAR, ik zou al men oudjes voor geen geld ter wereld willen missen :driver:

0

[quote=”vawilliam2003″ post=98250] (rood :happy: ) [/quote]

:mrgreen: 😉

0

Rocco is een deal ,jij duwt en ik ontvang de 500 euro . 😉
                  Is veel geld maar soms moet je door de zure appel bijten 😥

0

Hoe ouder hoe duurder de onderdelen, blijkbaar, vind je dat echt nergens in occasie??

0

voor 500 euro willen wij hem wel in gang duwen hoor Cedric :engeltje:

0
                      PB

Zo! da’s geen geld. :wtf: Ik zou een start/stop-knop overwegen. 😎

0

Wat verder zitten prutsen en het is idd het contactslot. Een nieuwe kost 529€+btw :wtf:
                          Kzal hem maar bestellen, kan niet zonder. Intussen tijd maar starten zoals autodieven 😆

0
                          PB

Vaak kon een een kleine tik op de starter/bendix ook helpen,
                            als het vooruit/acheruit zoals straffen al aanbracht niet direct helpt,
                            zeker eens het fluwelen hamertje hanteren. :mrgreen:

0

Probeer het eens met een jumpstarter of met een andere auto en accukabels. Daarna uitzetten en dan nog eens kijken wat er gebeurt met normaal starten.

0

Het klinkt stom maar dit wilde ik u eerst vragen
                                Als je de sleutel
                                in het contact steekt hoor je een klik?
                                Heb je al eens de wagen in vitesse naar voor en achter geduwd?
                                Vroeger als de auto niet starte zette we hem in tweede versnelling
                                Duwde de wagen en hop starten 9op 10 lukte het ons
                                Nu proberen kan geen kwaad maar laat toch iets weten wat het probleem is
                                Ben benieuwd

0
                                Anoniem

Als de starter en batterij in orde zijn kan het volgens mij enkel het contact zijn.
                                  Kabelbreuk is natuurlijk ook altijd mogelijk.
                                  Wat het contact betreft je kan eens proberen wat met de sleutel te bewegen in de ‘start’ stand, misschien dat je dan wel kan starten.
                                  Je kan kabel breuk testen door rechtstreeks + spanning (rood :happy: ) te zetten op de bendix van de starter.
                                  misschien heb je nog wat aan volgende link.
                                  http://www.pelicanparts.com/techarticles/mult_starter_diag/mult_starter_diag.htm
                                  Succes met starten.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.