Starten zonder sleutel.?.?.?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Starten zonder sleutel.?.?.?

• Maker
    Discussie
  • Hallo, ik zou graag mijn wagen starten zonder sleutel…de bedoeling is om de wagen te openen via de afstandsbediening van het alarm, daarna via een verborgen knop de stroom aanzetten (dus de positie acc van het contactslotà, waarna een drukknop wordt ingeduwd om te starten…
    Bij aankomst juist de verborgen knop omzetten, en de wagen staat uit…
    Het probleem met stuurslot en zo heb ik reeds opgelost, dus ik zoek juist één of ander schema die me uitlegt welke draden achteraan het contactslot moeten aangesloten worden op zowel de verborgen schakelaar, als de startknop…

iemand enig idee???

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • met een manuele versnellings bak , is een volledig keyless systeem een gevaarlijk iets omdat je niet eenvoudig kan beveiligen voor het al dan niet in versnelling staan

los daar van is het anders wel simpel genoeg

contact slot bypassen met 12 volt via het afstand bediend relay
      en dan nog een 2e relay voor de starter

mag geen al te groot probleem zijn voor iemand die een electrische schema kan lezen en een volt meter heeft

[quote=”911-lover”:23h3q5o7][quote=”jesax”:23h3q5o7]met alle mogelijk snufjes…hij spreekt zelfs (maar zegt niet veel zinnigs 😯 )[/quote]

Hij of zei spreekt ❓
        Als het een vrouwenstem is kan je ook niet verwachten dat er veel zinnigs van komt 😈 [/quote]

t’is n’een mannenstem…maar wel getrouwd met een zaag denk ik (zijn er andere) 😳

[quote=”911-lover”:tqgwm7wq][quote=”jesax”:tqgwm7wq]met alle mogelijk snufjes…hij spreekt zelfs (maar zegt niet veel zinnigs 😯 )[/quote]

Hij of zei spreekt ❓
          Als het een vrouwenstem is kan je ook niet verwachten dat er veel zinnigs van komt 😈 [/quote]

Misschien een vrouwenstem die begint te zagen! Schrikt een dief beter af dan een alarm! 😆

[quote=”jesax”:k3ke8qka]met alle mogelijk snufjes…hij spreekt zelfs (maar zegt niet veel zinnigs 😯 )[/quote]

Hij of zei spreekt ❓
            Als het een vrouwenstem is kan je ook niet verwachten dat er veel zinnigs van komt 😈

[quote=”SimonSays”:3meq5trg][quote=”jesax”:3meq5trg][quote=”SimonSays”:3meq5trg]Inderdaad, Clifford heeft dit 🙂 [/quote]

zit een clifford 600 in…met alle mogelijk snufjes…hij spreekt zelfs (maar zegt niet veel zinnigs 😯 )[/quote]

Aangezien Clifford niet erkend wordt (werd?) door de verzekeringen in BE, kom je ze hier niet vaak tegen…
              Neem eens contact op met Clifford NL voor de uitbreidingsmogelijkheden van je systeem?[/quote]

heb reeds contact opgenomen, en wat ik wil is geen optie….het zal werkelijk een do-it-yourself job moeten zijn…

[quote=”jesax”:27barm12][quote=”SimonSays”:27barm12]Inderdaad, Clifford heeft dit 🙂 [/quote]

zit een clifford 600 in…met alle mogelijk snufjes…hij spreekt zelfs (maar zegt niet veel zinnigs 😯 )[/quote]

Aangezien Clifford niet erkend wordt (werd?) door de verzekeringen in BE, kom je ze hier niet vaak tegen…
                Neem eens contact op met Clifford NL voor de uitbreidingsmogelijkheden van je systeem?

[quote=”SimonSays”:1is4cnxi]Inderdaad, Clifford heeft dit 🙂 [/quote]

zit een clifford 600 in…met alle mogelijk snufjes…hij spreekt zelfs (maar zegt niet veel zinnigs 😯 )

[quote=”911-lover”:1ys8d1ly]Er bestaan alarmsystemen met deze functie.
                    Starten vanuit de woning via bediening van je kastje.
                    Een kennis van me heeft dat onlangs in zijn wagen ingebouwd[/quote]

zit reeds in de wagen…maar het probleem met dit systeem, is wanneer je hem op afstand hebt gestart, je toch nog de sleutel moet in het contact steken, en deze op de acc. positie zetten om te rijden…
                    Ik wil werken compleet ZONDER sleutel

Inderdaad, Clifford heeft dit 🙂

Er bestaan alarmsystemen met deze functie.
                        Starten vanuit de woning via bediening van je kastje.
                        Een kennis van me heeft dat onlangs in zijn wagen ingebouwd

Ik zou het niet doen je gegevens worden altijd gewist en zuiver en goed is dit nu ook weer niet.

[quote=”the body docter”:ss2m6kuo]alles is te doen
                            moet er wel rekening mee houden dat je het blokkage mechanisme uit us stuurslot gaat moeten verwijderen

dan moet je een knop plaatsen die een zware relais aantrekkt en dan kan je met een apprte knop starten stileggen de knop om en gedaan of via een tweede relais

vergeet niet dat het op de keuring een rode kaart gaat worden of je moet het goed verborgen maken zodat je een dubbel systeem hebt
                            maar als z e 😳 het zien is het bingo[/quote]

het is wel de bedoeling om het origineel systeem te laten, maar dit als back-up systeem, want ik heb zo nog de gewoonte om mijn sleutels te vergeten 😳

enig idee hoe dit eruitziet? (schematje of zo?° want dit gaat me net iets te boven…. 🙂

alles is te doen
                              moet er wel rekening mee houden dat je het blokkage mechanisme uit us stuurslot gaat moeten verwijderen

dan moet je een knop plaatsen die een zware relais aantrekkt en dan kan je met een apprte knop starten stileggen de knop om en gedaan of via een tweede relais

vergeet niet dat het op de keuring een rode kaart gaat worden of je moet het goed verborgen maken zodat je een dubbel systeem hebt
                              maar als z e 😳 het zien is het bingo

[quote=”stefx911″:2v98q1vk]Niet beter contactslot houden en een drukknop om te starten bij plaatsen ?[/quote]

neen…contactslot blijft wel zitten, maar ik wil de optoe om compleet zonder sleutel te kunnen starten…moet toch te doen zijn??

Niet beter contactslot houden en een drukknop om te starten bij plaatsen ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.