startprobleem 1969 911T

Home Forum Carrera to China startprobleem 1969 911T

  • Maker
    Discussie
  • jongens,

    ik ben reeds een tijdje aan het zoeken hoe we onze porsche terug aan de praat kunnen krijgen…hij start namelijk niet meer.

    hier is een lijstje met hetgeen de wagen ondergaan heeft de laatste tijd:

    – achterbedrading volledig opengedaan om kortsluiting bij het achterlicht weg te werken. Kortsluiting weggewerkt, alle overige draden zagen er goed uit.

    – sinds de bedrading er terug inzit is de wagen moeilijker te starten: de startmotor draait, maar slechts wanneer je de sleutel terug laat schieten, schiet de motor in gang. heel vreemd. Onze garagist denkt eerst en vooral aan het contactslot. Ik vermoed dat er toch iets met de achterbedrading fout is, want het is pas sindsdien dat hij zo raar start.

    – nieuwe motor erin, volledig gereviseerd, draait perfect, echt als een klokje, doch zelfde startprobleem.

    – batterijen volledig opgeladen

    – contactslot volledig opengedaan en niks verdachts gezien. Opgeluist en terug gesloten. draait soepel. Het elektrische gedeelte zag er goed uit.

    – we hebben dus met de nieuwe motor erin nog enkele keren kunnen starten en rijden, maar nu is het difinitief afgelopen. Geen ontsteking whatsoever.
    (startmotor draait, CDI zoemt, benzinepomp werkt, bobijn reeds een keertje vervangen dus zou moeten werken…)

    iemand enige ideeën?

    merci!
    Jan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Is de CDI al hersteld ? Indien niet, dan kan ik ze wel voor u herstellen.
      Groetjes.

        btw, los van dit probleem, misschien handig om voor de lange rit een deftige bobine te monteren, kost niet zoveel meer, maar zoeen bobine met epoxy binnenin ipv olie is geen luxe als je ruwe wegen denkt tegen te komen (wat ik van een andere draadje al kon merken)

        ik had een pertronix flame thrower in epoxy nadat ik 2 blauw Bosch bobines kort na elkaar erdoor had zien gaan , en ik was daar content van

        btw, kben nu verhuis, woon in Langemark, maar ik werk in Gent… ajuinlei, vlak in ‘t centrum

          Heb je al eens bij HPI (horse power ignition geprobeerd die mannen herstellen allerhande electrische komponenten en ook nog vlug en betaalbaar .hun adres Willy Hertogs-kuilenstraat 97-3960 Bree. tel:089/46 74 39 Ik weet niet of het adres nog klopt maar het tel nr zeker.
          succes!

            even een doorbraakje melden:

            ik heb de wagen aan de praat gekregen zonder CDI. Maw met de gewone Kettering ontsteking die ze tot 1969 gebruikten. (distributeur met condensator, 12V bobijn met ingebouwde weerstand, en that’s it) Morgen proberen afstellen, zal wel zo goed niet lopen als met CDI (minder stabiele vonk), maar kom, we zijn mobiel zolang de CDI in reparatie is.

            mvg, Jan

              danke Wim, ik ga enkele mailkes rondsturen! 8)

              Wim

                Misschien is hier informeren, kunnen je waarschijnlijk verder helpen. 💡

                http://www.actronics.nl/

                http://www.car-ecu.de/eltronik.php

                Wim

                  Goed dat hij weer draait, maar voor dat andere probleem zoek je maar een ander slachtoffer 😉 dat gaat namelijk ook boven mijn pet. 😆

                    Allez, de motor draait opnieuw! 8)

                    welliswaar niet met die permatune (misschien ook half kapot), maar wel met de tweedehands bosch CDI die we even mochten lenen van FG. De motor startte bijna direct.

                    nu wordt het zoeken naar de goedkoopste manier om de CDI te vervangen/repareren.
                    Kent iemand een ervaren elektrieker/electronicus die zulk een CDI wil openvijzen en bekijken? We hebben de volledige repairmanual van bosch, maar het is iets te moeilijk voor ons.

                    dank voor de hulp!
                    mvg, Jan

                    Wim

                      Zal voor je duimen. 😉

                        hey Wim,

                        ik heb dat gedaan, en inderdaad geen spanning op de coil.

                        Er is licht aan het einde van de tunnel edoch: we hebben de permatune CDI van een vriend mogen lenen, en de wagen wou bijna starten! Batterijen wss te plat om de wagen volledig op gang te trekken.

                        Morgenvroeg meer nieuws als de batterijen opgeladen zijn.

                        mvg!
                        Jan

                        Wim

                          Jan,

                          Heb ik net in zitten lezen in de Porsche manuel van ’65 t/m ’86 bij de troubleshooting van het starten.
                          En volgens dit wat jij schrijft en ik daar lees zouden er op sommige modellen van jou bouwjaar een Primary Resistor ingebouwd zitten, die zit tussen je kontact en bobine gebouwd, en als die kapot is heb je geen vonk op de bougie’s.
                          Dus toch even meten op bobine al er gestart word of daar stroom opkomt.

                            allez, het contactslot is niet de boosdoener. daarnet de starter gebridged rechtstreeks van de batterij, en hij start nog niet.

                              kheb de hele middag bezig geweest met de bedrading achteraan, en niks gevonden wat niet klopte. is wel frustrerend…(en mijn rug doet pijn! 😆 )

                              ik ga waarschijnlijk eens proberen de wagen te hotwiren, zodat ik het contactslot kan uitsluiten als mogelijke boosdoener.

                              en morgen misschien eens bij FG langsgaan om een CDI en bobijn en RPM transducer te halen, en die eens te swappen.

                              mvg,
                              Jan

                              Wim

                                Zit er toch ergens een draadje verkeerd aangesloten Jan, dus even uitzoeken welke.

                                  kheb alleszins geen vonk op de bougies, net gechecked.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.