Startprobleem warme motor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Startprobleem warme motor

• Maker
    Discussie

• Dirk Van Schil
    Deelnemer

Ik heb een 997 4S Cabrio uit 2007, nu 130.000km. Bij koude motor start hij altijd zonder problemen, zelfs na een paar weekjes ‘vakantie’. Probleem is bij starten na bijvoorbeeld een tankbeurt, of even stoppen aan de winkel. Dan lijkt het alsof de startmotor onvoldoende stroom krijgt van de batterij en draait hij bijna niet rond en start de motor dus niet. Na enkele minuten wachten gaat het meestal wel. Een nieuwe batterij helpt niet (lijkt me ook logisch want als de motor probleemloos start na lange tijd stilstaan zal het de batterij wel niet zijn). Dealer heeft ook al de B-kabel vervangen (massa-kabel). Dit was een dure operatie, maar het helpt nog altijd niet. Heeft iemand ervaring met een gelijkaardig probleem?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • Wim

Welkom Dirk, en maak eens een extra massa van startmotor op carrosserie, en probeer dan eens.

Dag Dirk,
          Welkom op het forum! :first:
          Graag een korte voorstelling van jezelf in het daarvoor bestemde topic en foto’s van de wagen mogen daar ook altijd bij zijn 😉

Betreffende jouw probleem: mijn 996 had dat ook. Ook nieuwe batterij gestoken, niet OK. De alternator was al vervangen (mogelijke gedachtengang was dat de alternator de batterij niet genoeg kon opladen) en de massakabel (waar veel van terug te vinden is op internet) werd uitgemeten door de dealer ipv hem blindelings te vervangen. Ook deze was het probleem niet. Het enige wat toen nog overschoot was de starter zelf maar de auto is intussen verkocht.

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.