stationair toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 stationair toerental

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Ik heb een vraagje.
    Bij het starten van de 993 gaat de motor even omhoog in toeren en valt dan dadelijk terug naar het stationaire toerental.
    Is dit een normaal gedrag van de 993.
    Ik had het idee dat de motor nu meer toeren maakt dan een maandje geleden.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Het is een varioram….toerental gaat maar heel even omhoog en zakt dan naar 800 toeren en blijft dan ook stabiel

Beste 993,

Dat is absoluut normaal, het duurt een tiental seconden alvorens de motor stabiliseert rond de 800 toeren.

Als het stationair toerental blijft schommelen, dan zal je de ISV (Idle Stabiliser Valve, bovenop de motor gemonteerd) er eens moeten afhalen en helemaal reinigen met brake cleaner, totdat de klep terug heel vlot en soepel heen en weer draait. Heb je een Varioram of is het een 272 pk?

Mvg
        Steve.

volgens mij normaal dat er na het starten even in toeren wordt gegaan, dat hij/zij nu meer toeren dan vroeger maakt lijkt me niet normaal, maar ik handel gelukkig 🙁 in onwetendheid

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.