Steenslag bra

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Steenslag bra

• Maker
    Discussie

• BC911
    Deelnemer

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met steenslag bra’s voor zijn Porsche? Overlaatst kwam ik de website van http://www.pantherbra.com/ tegen, en lijkt me wel wat om de wagen te beschermen wanneer je lange ritten maakt op de snelweg. Voor 129 euro ben je gesteld.

Iemand al ooit zo’n ding aangeschaft? Eventueel ervaring met dit of ander merk?

Alle tips zijn welkom …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Oef

De car bra is toegekomen, wel taks moeten betalen en BTW 68,03 euro! 🙁
        Vadertje staat moet eerst zijn zakken kunnen vullen!! 👿
        Laten je eerst wel 2 weken wachten! 😕

Hij ziet er echt fantastisch uit, die cabon look is echt! 😯
        Dacht eerst dat het een print zou zijn op de stof/leder maar het is echt geweven! 😀

De afwerking is van hoog niveau, overal bescherming om toch maar de wagen niet te beschadigen.

Nu nog foto’s nemen.

Ben benieuwd …

Hallo,
            Heb een CARBRA bestelt bij Pelican Parts, 2 delig, met 2 spiegelbeschermers + tas om op te bergen.
            Dit allemaal in Carbon look, wacht nu al 5weken.
            De prijs ligt rond de 280$ alles in.
            Zal foto’s maken en op mijn album zetten
            Groeten
            Geert

Had ik idd ook last van bij een costum gemaakte bra ( laten maken voor mijn Corsa)
              Deze was idd onderhevig aan rijwind bij hogere snelheden (boven 140 km/u).
              Doch hiervan heb ik NIETS ondervonden met de fabrieksbra voor de 911 . Die verroerde geen vin . Zelfs niet tegen topsnelheid (265)
              Beide zijn uit 2 delen . Bra’s uit 1 stuk zijn er erg onderhevig aan .
              Ook geen last van water en zandresten , maar ik ging dan ook niet offroad met deze wagen .
              Wees maar zeker dat als er zoveel zand(modder) zou liggen op de openbare weg dat deze schade aan de rand van de bra zou veroorzaken deze zonder bra aanduidend meer schade zou veroorzaakt hebben aan de hele snoet van de wagen .

hoewel ik ook regelmatig een bra moet maken voor autos ben ik er geen voorstander van. Uiteindelijk maakt het wel degelijk krassen / schuurvlekken en niet enkel bij de slechtere, ook bij de betere. rij achter iemand die door slijk rijd in een regenweertje (wat veel gebeurd hier in belgie) water + zand komt op je motorkap, loopt onder de rand van je bra als je ergens eens moet stoppen. en zoals ferdy al zei, die bra ligt nooit 100% vast. Er is altijd beweging, door de wind, torsen van carosserie,… En zand schuurt heel fijn over je laklaag.
                Ik heb al wagens gezien waar het na het afhalen van de bra een hele streep was over de motorkap.
                Als ze het aan mij vragen om te maken, waarschuw ik de mensen altijd. Aan hun de keuze wat ze dan willen doen.

Ik liet vroeger bij al mijn meetingwagens gewoon elk jaar de kop spuiten, dan zag die er ook terug mooi uit, moest ik niet met zon lelijk ding rondrijden.

Goedkope wel ja .
                  Maar je ziet (en voelt) het verschil duidelijk tussen een goede en een mindere .

Opgepast met die BRA’s, als het geen goede kwaliteit is en er harde randen en/of stiksels aan zijn kan die BRA na enkele duizenden km’s je verf beschadigen door de vrijwing tegen je koetswerk. Bij het rijden onstaat er altijd een zekere torsie van dat koetswerk en je BRA beweegt mee maar wel heel eventjes later, dus kan hij kan schuren. Dit is uiteraard gering en de sleet gebeurd zeer langzaam. Het is pas als je hem eens af neemt dat je het zal opmerken. Uitkijken dus !! Yvan

[quote=”BC911″:1srngj5b]maar zitten de openingen voor de richtingaanwijzers en de mistlampen bij een 964 en een 3.2 op dezelfde plaats ❓ [/quote]
                      De richtingaanwijzers wel .
                      De mistlampen zaten bij de 3.2 achter het masker (zie foto)
                      Bij een 964 zitten die naast de richtingaanwijzers . Bij een 3.2 zitten die onder de bumper 💡

[quote=”Setakira”:1sglnx1c]Ik heb bra’s toch liever (licht) transparant hoor ipv dit SM masker 😛

Bestaat dat niet in iets lichters?

Is altijd wel even verschieten als ik zoiets zie :mrgreen: [/quote]

Vooral opletten seta dat de negennegendrie geen kletsen krijgt op zijn/haar dik kontje 😉

Ik heb bra’s toch liever (licht) transparant hoor ipv dit SM masker 😛

Bestaat dat niet in iets lichters?

Is altijd wel even verschieten als ik zoiets zie :mrgreen:

Ok, bedankt voor het aanbod. Hou het in m’n achterhoofd, maar zitten de openingen voor de richtingaanwijzers en de mistlampen bij een 964 en een 3.2 op dezelfde plaats ❓

De mijne mag weg indien interesse 😉

Enkel voor lange tochten hé Wim. Vooral die bumpers zien zo af, en ik zou het niet kunnen verdragen dat al Timo z’n werk binnen de kortste keren vol putjes zit 😀 . En een folie vind ik ook maar niets …

Wim

Dit meen je niet hè Bert. 😯 [size=60:3b6g0mrz]hebben wij straks geen werk meer.[/size] :mrgreen:

Ik heb hier nog eentje liggen van mijn elver .
                                    Ik was er zeer tevreden over .
                                    Vooral voor Autobahnritten en trackdays .
                                    Velen vinden dit lelijk , maar dat is smaak .
                                    In elk geval is het gedaan met steenslag en liever de eerste lak en een bra dan elk jaar opnieuw opspuiten.

Deze heb ik uit de US laten overkomen .
                                    Normaal voor een 964 maar past perfect op een 3.2

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.