Steenslag langs binnenkant wielbogen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Steenslag langs binnenkant wielbogen

• Maker
    Discussie
  • Beste,

achter de achterwielen heeft een 911 (enfin, toch de luchtgekoelde) geen plastic bescherming aan de binnenkant van de wielbogen. Hierdoor kan het zijn dat de vleugel sporen vertoont van stenen die aan de binnenkant de carrosserie hebben geraakt.

Daarom ben ik van plan een soort bescherming hiervoor te laten maken…voor ik hier aan begin, had ik graag es jullie meningen gehoord… alternatieven, of misschien is er een firma die dit soort beschermingen maakt en te koop aanbiedt… ❓ 😉

alle info welkom 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • 100% mee eens dat ik de steeenslag moet beschermen tegen roest…toch is het voor mij belangrijker (nu) dat er niet meer van die lelijke blutsjes bijkomen die gewoon door de vleugel doorkomen en aan de buienkant een “putje” nalaten.

Erwin heeft inderdaad een paar oplossingen voorgesteld. Ofwel een alu plaatje maken ofwel de plastic kappen van een 965 nemen en die wat bijsnijden omdat ze te breed zijn…hangt ervan af hoeveel tijd hij heeft, maar hij ging proberen er iets aan te doen…donderdag avond mag ik de wagen gaan halen 😉

er moet wel iets van coating zijn
        al is het enkel galvanisering, das ook een coating

en steenslag kan ook die coating beschadigen
        toegegeven, ‘t moet al erg zijn voor het net zo erg wordt als op mijn ex early S, het zink offert in theory zichzelf op zodat het metaal niet roest
        maar als het over een groter oppervlak door steenslag kapot gaat, dan zal het uiteindelijk wel doorroesten…. duurt gewoon iets langer

voor zover ik weet waren de 73’ers ook al gedeeltelijk gegalvaniseerd onderaan, maar je ziet dat het geen garantie is

Stijn, RSen hebben geen coating.. (heb ik mij laten vertellen)
          Ik heb Mich ervan op de hoogte gebracht dat het kan gaan roest na enige tijd als de steen het metaal zodanig beschadigd heeft.

Maar er is al een oplossing gekomen door Erwin meen ik, toch Mich ?

[quote=”Rufie”:tph6j5p7]Langs de andere kant vind ik dat allemaal veel moeite.
            Steenslag in de wielkassen kan je toch heel gemakkelijk herstellen met een verfstift. Gewoon even wat verf erover en is klaar. Wie ziet dat nou op die plaats ? Geen extra gewicht, goed beschermd door de verf…[/quote]

‘t is de ideale plek om te beginnen roesten
            steenslag maakt de ondercoating kapot
            vocht kan er bij en droogt daar niet snel op

en krijg je dit :

lak stift helpt dan geen zak meer

Het probleem is hier niet dat er wat verf weg is…het probleem is de lelijke deuk in de carrosserie die je aan de buitenkant ziet ten gevolge van stenen die door de wielen weggeschoten worden

Langs de andere kant vind ik dat allemaal veel moeite.
                Steenslag in de wielkassen kan je toch heel gemakkelijk herstellen met een verfstift. Gewoon even wat verf erover en is klaar. Wie ziet dat nou op die plaats ? Geen extra gewicht, goed beschermd door de verf…

[quote=”MichM3″:265nz8u3]…toch even stilstaan bij die “verf”: een steen die aan hoge snelheid door een band gekatapulteerd wordt, zal in mijn ogen toch beter worden opgevangen door een of andere plaat dan door een laagje verf. Ik wil zonder problemen aannemen dat die steen niet door de verf geraakt, maar het vervormen van de carrosserie houdt die mijns inziens niet tegen 🙁 [/quote]

Die indruk heb ikook , maar door die mousselaag zoals ik aanhaalde zal de kans op vervorming veelminder tot nihil zijn denk ik

Anoniem

@kleinekastenteufel
                    voor die ferme 4×4 moet je binnenkort bij mij zijn hé 😉 ) 😉

[size=59:zslzp29d]kwestie van mijn volgende wedde een beetje veilig te stellen hé 😉 ) [/size]

er is een bedrijf dat op maat gemaakte Alu wielkast beschermers maakt voor oldtimers…. kan alleen niet op de naam komen en kvind het niet meteen terug op google

Met dit probleem geconfronteerd zijnde zou ik direct een ferme 4 x 4 kopen, alles ineens opgelost 😀 D D

Thnx Rufie…ik heb nog niet gevonden wat iok nodig heb maar de filmpjes zijn wel de max! 8)

…toch even stilstaan bij die “verf”: een steen die aan hoge snelheid door een band gekatapulteerd wordt, zal in mijn ogen toch beter worden opgevangen door een of andere plaat dan door een laagje verf. Ik wil zonder problemen aannemen dat die steen niet door de verf geraakt, maar het vervormen van de carrosserie houdt die mijns inziens niet tegen 🙁

wat voor verf is dat eigenlijk Rufie?

Zoveel kan die verf nu toch ook niet wegen. Wel als je heel de onderkant insmeert, maar als je het alleen op die kritieke plekken doet, dan is dat volgens mij te verwaarlozen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.