Strosek

• Maker
    Discussie
  • Op m’n zoektocht naar een deftige 928 (bouwjaar +/- 1984) ,kwam ik een mooie Strosek tegen.De verkoper is heel zuinig op z’n informatie,daarom stel ik de vraag hier.
    -Is strosek een soort tuner die uitbouw kits maakt,of was dit een
    originele Porsche uitvoering?
    -Doet men op de keuring niet moeilijk over dergelijke uitvoeringen,of
    zijn er bepaalde attesten nodig?
    -De wagen heeft ook naar boven open gaande deuren,wat weeral
    gezaag op de keuring zal geven zeker.
    -De verkoper verteld dat de 928 ook motorisch getund is door Strosek
    en claimt het vermogen op 385 pk.
    Alle info is welkom.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • Als het kleine broertje, mijn 968 mee mag, wil ik ook wel eens afspreken in Gent. Ben van Sint-Denijs-Westrem.

Klopt er rijdt hier nog 1 rond maar ik ben het niet 😉

mijn wagen staat ook geparkeerd in St- amandsberg

Hoi,

Ziet er mooi uit op foto,mag ik vragen naar welke garage hij gaat voor onder houd,is het porsche garage of niet.
          Ik weet dat er nog een rond rijdt omgeving detelbergen ,laarne ,heb hem al paar keer gezienof beter horen rijden ,want je kent het moter lawaai van ver afkomen .

Groetjes Mike

MDMIKE is van Sint-amandsberg en ikzelf van destelbergen 😉

Wel…’t is deze
              http://s51.photobucket.com/albums/f383/Rott-31/Porsche%20928/?action=view&current=paarse.jpg

Het zal nog een tijdje duren vooralleer hij bij ons thuis zal zijn.
              Donderdag of vrijdag zal hij waarschijnlijk afgehaald worden,maar gaat dan op de depannage rechtstreeks naar de garage voor een volledig nazicht.

Zijn er nog 928 bezitters in het Gentse?
              Lijkt me leuk om in de toekomst eens samen te komen.

Hoi,
                Dacht het wel, laat maat wa foto’s zien en laat maar wa weten ,kom anders wel eens langs om te kijken he,want vind als met 928 rijdt of iets zoekt op internet dat het daar altijd stil rond is.

Groeten Mike.

MDMIKE;
                  We hebben het over dezelfste handelaar.
                  Ik ken deze persoon +/- 15 jaar.
                  Vroeger woonde hij in een kasteeltje te Wetteren.

Hoi,
                    Ben ooit ook naar oordeghem gaan kijken amaai,is da rare verkoper,wilde hem niet doen starten,en er stond iemand op die in porsche werkplaats werkt wilde hem zo mee nemen ,maar als ik een hoger bod zegde mocht ik hem mee nemen vroeg toen 9500 euro.
                    En altijd herhalen dat de prijs maatr stijgt zo zage vent.
                    Heb hem dan eens gebelt maar hij is al verkocht voor nog meer geld haha

Groeten Mike.

alez, een proficiat lijkt op zijn plaats! 😛

Gisteren ben ik twee 928 ‘s gaan bezichtigen.
                        De eerste stond in Oudenaarde bij A.I.T.
                        Op foto zag ie er heel behoorlijk uit,en de verkoper vermelde dat de wagen twee jaar geleden volledig gerestaureerd geweest is.
                        Jaja,de auto is enkel herspoten,de ruiten zijn verwijderd geweest en daarna slecht terug gemonteerd.De koppeling maakt een slepend geluid,waarschijnlijk de butee (drukgroep).Wanneer het koppelingspedaal indeduwd word,voelt ge in de versnellingspook de tandjes over elkaar rollen.Op de foto’s staat de wagen met op het achterstuk 928S.Nu staat er enkel 928 op het achterstuk tussen de lichten.Aja,zegt de man,een tijdje geleden heeft men bij het lossen van een vrachtwagen de achterkant beschadigd,en is dit stuk herspoten.Hij ontkent dat er ooit een S bij stond.
                        Nochthans op de boorddocumenten staat er 928S.
                        Dit was genoeg zever voor mij,dus bedankte ik vriendelijk.

De tweede stond in Oordegem bij een handelaar.Hier was het verhaal dat de wagen reeds negen jaar stilstond.Ik moest de auto maar kopen zoals ie daar stond,zelfs zonder de motor maar eens te horen draaien.
                        Dus ook hier…doei en tot ziens.

Vandaag had ik en afspraak in Hulst (Nederland)
                        Deze 928 beviel me meteen.
                        Het is een model uit 1980 met de 4.7 liter motor.
                        Op de teller staan er 147.000 kilometers,en dat op 28 jaar.
                        Het schijnt dat men via het internet ergens op een site de nummerplaat kan intikken en zo de geschiedenis van het voertuig kan nagaan.Enkel de kilometerstanden telkens het voertuig ter kontrole werd aangeboden.
                        Deze week ga ik met de verkoper naar de douane om de papieren voor uitvoer in orde te brengen.
                        Later op de week zal de 928 op een depannagewagen geladen worden,en direkt naar de Porsche garage gereden worden.

[/img]

De koper voor m’n hot rod waar ik het eerder al over had is wakker geschoten.
                          Hij heeft deze morgen een voorschot gestort op m’n bankrekening,en deze middag werd ik opgebeld door z’n bank met de vraag of ik een check op mijn naam aanvaarde voor het resterende bedrag.
                          Dus,de zoektoch naar een 928 zit in een hogere versnelling.

ik had het eigenlijk op die blauwe bij Van Beurden, want ik refereerde naar de ‘S4’. Die zit ook rond de prijs van 15000, en lijkt me in deftige staat te zijn, en zal binnen enkele jaren ook oldtimer zijn. Die oudere goud-bronzen is onderdaad al een veel ouder beestje, en spreekt me ook minder aan…

En wat die Strosek betreft, het ziet er inderdaad een vrij breed geval uit, en die sportuitlaat zou inderdaad zoals de meesten onder ons wel vrezen voor problemen kunnen zorgen bij een eenmalige keuring… 😕

Het is toch een andere dan ik dacht dat het over ging .
                              Vraagprijs 15000€ zeg je en in zijn text staat dat biedingen die de wagen niet waard zijn geschrapt worden .
                              Blijkbaar vindt hij de bieding van 4500€ dan wel de wagen waard want die staat er meer dan 2 maanden 🙄 😉
                              Naar mijn bescheiden mening is 15000€ te veel voor deze wagen.

Porschky;
                                De Strosek die ik bedoelde was deze
                                http://www.2dehands.be/porsche-928-s4-piece-unique-26193576.html?qq=porsche%20928&start=42
                                De vraagprijs voor deze is 15.000 euro.

De 928 die bij Van Beurden staat is niet m’n ding.
                                Waarschijnlijk komt het door die goud/brons kleur.
                                Herspuiten in een andere kleur zou één van de eerste werken zijn.

wat vind je van de 928S4 die bij Van Beurden te koop staat? Zal ook binnen enkele jaren de leeftijd bereiken van oldtimer, wat met de forse taxen van die wagens mooi meegenomen is!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.