Strosek

• Maker
    Discussie
  • Op m’n zoektocht naar een deftige 928 (bouwjaar +/- 1984) ,kwam ik een mooie Strosek tegen.De verkoper is heel zuinig op z’n informatie,daarom stel ik de vraag hier.
    -Is strosek een soort tuner die uitbouw kits maakt,of was dit een
    originele Porsche uitvoering?
    -Doet men op de keuring niet moeilijk over dergelijke uitvoeringen,of
    zijn er bepaalde attesten nodig?
    -De wagen heeft ook naar boven open gaande deuren,wat weeral
    gezaag op de keuring zal geven zeker.
    -De verkoper verteld dat de 928 ook motorisch getund is door Strosek
    en claimt het vermogen op 385 pk.
    Alle info is welkom.

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
    • Die Strosek 928 die je op het oog had . Was dat toevallig die (verkrachte) rode die al een eeuwigheid op het net staat ?

Ik heb er ook veel naar gaan kijken en veel km gedaan ,en als je ziet wat er te koop is amai ze,versleten niet onderhouden enz….,tot ik hier op het forum een zag te koop staan van bjorn iemand met liefde voor porsche.zo kan je nog een goede koop doen,geeft maar 2 dagen te koop gestaan.
        Dus veel geluk in de zoek tocht,laat maar iets horen als je iets gevonden hebt.

Groeten Mike.

Ik heb sinds December 2007 een Boxster,en ben rond die periode hier lid geworden op het forum,maar het is wel de eerste keer dat ik iets post in het onderdeel 928.
          Door tijdsgebrek verkoop ik één van m’n old-timers (Ford A ’31 hot rod),maar er komt een degelijke Porsche 928 in de plaats,zodat ik eerst geen halve dag moet sleutelen vooralleer er een tochtje gemaakt kan worden.
          M’n interesse voor de Strosek is weg.
          De verkoper post foto’s van drie verschillende wagens,en beantwoord geen enkele e-mail meer.Ook vind ik het een beetje zonde om een 928 te ontdoen van z’n originele look.

Hoi,
            Alvast welkom hier rij zelf met 928 s en is droom van wagen,goede keuze en ben ook nog van gent Sint Amandsberg.
            Goede zoek tocht verder en tot horen.

Groeten Mike.

strosek heeft enkele kits voor de 928 geleverd, gaande van smalle kits tot inderdaad de zeer brede waarover porschky het heeft.

Ik zou je aanraden om de breedte van de wagen na te vragen (spoorbreedte) en dan met alle info die je hebt eens gaan vragen op de keuring wat dit betekent bij een tuning keuring.

Best van al laat je de stationschef een papier maken waarop ze het antwoord (indien positief) formuleren, dit kan je dan bij keuring meenemen en voorleggen.

Wat de motortuning betreft, ik zou het straf vinden moesten ze dit opmerken, uietraard moet je wel zien dat er een goedgekeurde uitlaat onder zit.

schiet me niet af als dit nu niet meer juist blijkt te zijn, maar ik heb nog een originele roadtest in een tijdschrift (ergens liggen op zolder bij mijn ouders), van toen die 928 Strosek nieuw was. Ik herinner mij vooral de opmerking van de journalist dat men “volgens de letter van de wet eigenlijk een rijbewijs voor vrachtwagenchauffeur nodig had, omdat de wagen net over de 2 meter breed geworden was, en dat volgens de Belgische wetgeving dan meteen als vrachtwagen aanzien wordt”???? 😯

Anyhow, Strosek is wel degelijk een tuner, en geen onafhankelijke constructeur met eigen gelijkvormigheidsattest zoals Ruf. Het blijft op papier een Porsche, die getuned is, en wat dat voor gezaag op de keuring kan opleveren, dat is inderdaad de vraag…

Blijft wel een impressionante wagen. Heb ik destijds nog als bouwmodel gekocht! Reken echter wel met een ‘fijn’ benzineverbruik! 😕

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.