stuur & versnellingspook lock

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen stuur & versnellingspook lock

  • Maker
    Discussie
  • Heeft het zin om een stuurlock & versnellingspook te plaatsen, en dan welk merk het beste want zullen wel blikken gevallen ook te koop zijn?

    Bestaande deze versnellingspook locks ook voor tiptronics (P stand pook volledig naar voren)

    Iemand ervaring ermee? Zou misschien meenemen op verlof om wat geruster te zijn. Of misschien andere voorstellen?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Heb juist een Cayman model 2014 bestelt en de Porsche dealer zij me dat een pedal lock de sensoren
      van de pedalen beschadigt.
      Kan iemand dat bevestigen?

        Voor Porsche enkel voor de Boxster. Pedaalset haalt ook niet zoveel uit denk ik. Die locks over het volledige stuur zijn volgens mij beter, zeker als je je wielen eerst volledig draait.

        Maar… Dat bestaat voor geen enkele Porsche, heb een autospecialist laten bellen maar bij de invoerder zeiden ze ook dat het niet bruikbaar was, vreemd want een stuur is toch een stuur hé…. 😥

          Ik heb een Bullock pedal lock voor mijn diesel. Ik zou dit nu ook willen aanschaffen voor mijn elf. Er zouden 5 maten zijn. Voor recente modellen staat de 997 erbij maar er staat niets ivm oudere modellen. Die van de merc zijn iets te groot voor mijn 3.2.
          Ik heb firma al eens gemaild om de maten te krijgen maar die reageerde niet 😥 .
          Kijk eens op bullock.it
          Mocht ik erachter komen, laat ik het natuurlijk weten 🙂

            Bedankt Denis, deze zekeringsdoos weet ik zitten (vroeger aircoproblemen) dus nu weet ik wat te doen.

            Thanx

                Bedankt voor de tips.
                Die relais, steekt deze achteraan in die linker verdeelkast in het motor compartiment? Dit geeft waarschijnlijk geen alarmproblemen?

                  Het simpelste dat je kan doen is een hoofdrelais (onsteking of benzinepomp) verwijderen.
                  Past zo in je broekzak , is in een wip verwijderd.
                  Startmotor draait dan nog maar motor slaat niet aan.

                    Van een kenner gehoord, stuurlock heeft geen enkele zin, ze zagen je stuur over (4 seconden) en de stuurlock is weg, idem bij de versnellingspook pookje zagen ze over alles weg en dan een buisje met rubberinsert erop en klaar is klara en weg is je porsche, bullock zou wel een bulletproof lock hebben voor de versnellenigspook (ook voor automaten) het nadeel is dat ze een permanent lelijk ijzeren geval over u console bouwen (echt geen zicht)

                      de stuurlock alleen zou dus geen enkele zin hebben; ze nemen gewoon stuur en alles weg, en plaatsen gewoon een ander stuurtje dat ze bij hebben. De versnellingspookklem zou (indien de ‘knop’ vanboven op de pook niet gewoon kan afgeschroefd worden, en met wat wringen de klem er gewoon over geschoven wordt!) meer tijdverlies opleveren, maar de mening van experten is duidelijk: geen enkel systeem is 100% failproof, je moet gewoon de tijd bekijken die ze extra nodig hebben, en die hopelijk (indien de wagen op een zichtbare plaats staat!) hun ontmoedigd om er aan te beginnen…

                      Electronische beveiligingen, eventueel gecombineerd met trackingsystemen, blijven de voorkeur genieten… Ook ik heb in mijn huidige BMW een dergelijk anticarjack-systeem: van zodra een deur opengegaan is, moet na een 3-tal kilometer rijden een combinatie van electronische bedieningsknoppen van de wagen ingeduwd worden, of de wagen valt stil…

                      Volgens sommige is het wegnemen van bvb je verdelerkap of iets anders in de motor een goedkoop maar vaak effectief systeem (wat wegrijden betreft, oppikken op een vrachtwagen is een andere zaak natuurlijk!)… maar dan hebben ze waarschijnlijk nog niet vaak onder de motorkap van een Porsche gekeken… en zeker niet van een Boxster… 😉

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.