stuur wat naar links en wegligging een ramp geword

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 stuur wat naar links en wegligging een ramp geword

• Maker
    Discussie
  • Sinds vorige week staat mijn stuur iets naar links en voelt de wagen niet echt meer precies meer aan. Het is precies of hij zoekt zijn eigen weg. En misschien zie ik nu spoken maar ik hoor ook een zwaarder rolgeluid als ik op vlakke weg rij. Ik heb bij mijn weten echter nergens op gereden of erover gegaan 😕 De wagen even opgekrikt en op het linkerwiel zit speling. Ik kan dat dus een beetje links/rechts bewegen. Nu hoor ik veel zaken zoals draagarmen vervangen, cardans, ophaging … Het rare is dat ze wel eind juli niets op de keuring hebben gezien maar toen zaten de originele 18″ velgen eronder. Nu terug de 19″ velgen. En de tijd ontbreekt me momenteel om even snel naar Walter Verellen of de porschegarage te rijden. (is een 996 4S)

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • Mijn eerste gedacht is ook de lager of silent block. Ik gok op de lager…

Volgend komt misschien dom over, maar heb het zelf meegemaakt, staat het wiel goed vast gevezen?

Anoniem

Is er dan speling op de wiellager of de ophanging?

Als het de wiellager is kan je ook dat gevoel krijgen, dan hoor je inderdaad meestal ook wel een soort van rol geluid. Dan best de lager vervangen, misschien bij regelen al weet ik niet of dat nog mogelijk is met de 996.

Ik krijg volgende week een collega zijn auto (Rover) op mijn brug voor een gelijkaardig iets.
        Bij hem is de silent blok aan de achterkant van de linkervoorwiel ophanging gescheurd.
        Is ook van het ene op het andere moment gekomen. Hij heeft ook een sterk rol geluid aan de linkerkant. Wij zien zelf de rafeltjes aan zijn band hangen, zo ver staat zijn spoor uit de haak.
        Wij gaan beide blokken vervangen, hopelijk is zijn probleem dan opgelost.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
        Misschien had je hem toch moeten verkopen 😀

Anoniem

En zeker dat je die vaststellingen 100% nuchter was 😀 😀 😀 ? Want dat zijn zo typisch de zaken die je ervaart op zo’n momenten… 😈
          Nee serieus nu: ik weet het niet, maar misschien effe snel de 18″ er terug onder steken om te zien of het er iets mee te maken heeft ?

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.