Subforum circuitrijden trackdays enz ?

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Subforum circuitrijden trackdays enz ?

  • Maker
    Discussie
  • Mods request, om wat goed is nog beter te maken :up:
    Zoals in de trackdays post voorgesteld zou het wel leuk zijn om een soort subforum “Porsche on track” te maken aangezien nu alles door elkaar ofwel wel heel verspreid zit…
    Met “trackday tips en comments” en een “trackday event kalender” en…
    Andere mogelijk topic’s daarin:
    Trackday video’s
    Personal Best Laptime register
    Organisatoren en Circuits
    Banden en afstelling
    “Porsche Motorsport” nieuws ook erbij in onder brengen?
    Daarom … aan iedereen die dit wel leuk zou vinden, graag een +1 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)
    • Ik ben GROTE fan van hoe Curbstone zijn trackdays organiseert. Alleen krijg ik die prijs moeilijk verteerd. Voor mij is dat 895 eur, neem nog een passagier mee voor 80 eur en ik zit aan 975 eur. Da’s bijna het dubbel van bij PC Francorchamps !

        Op donderdag 4 juni 2015 is Curbstone uw gastheer op het circuit van Spa-Francorchamps: wij huren het circuit en zij staan in voor de volledige organisatie, zowel voor als tijdens het event: de beste garantie voor u om de beste track day te krijgen!

        * event gehost & georganiseerd door Curbstone Track Events
        * deelnemende wagens: opgedeeld in 2 sessies volgens snelheid en performantie
        * GT-Sport en GT-Race sessies van 9u00 – 18u00
        * instructeur(s) ter beschikking per sessie of per dag
        * technische assistentie gratis ter beschikking
        * foto en video service gratis ter beschikking
        * V.I.P. Hospitality Package (open bar : lunch : champagne cocktail) inbegrepen

        917

          RSR, daar kun je toch ook wagens huren? Dat zie ik al meer zitten dan mijn eigen auto te nemen (ik heb al een heel tijdje niet meer op circuit gereden).
          Ik ben al eens gaan kijken op een PDE en dat zag er toch allemaal redelijk proper uit. Er reden toen zelfs veel gewone golfjes en Volvos mee.

            You got it bcc 🙂

            Wat de snelle mannen bij RSR en spa betreft… vorige dinsdag heel wat meganes etc met instructeur. Paaltjes die rem en stuurpunten aangeven, massa vlaggenposten en lichten, alles op camera en zwarte vlag voor wie regels niet volgt ( dinsdag 10-tal in eerste 2 uur, reden, ze sneden de pitexit boven op de raidillion. Krijgen een waarschuwing gezien beginners en bijgevolg respecteert iedereen vervolgens de tijdens de briefing uitgelegde regels)

            Eerlijk gezegd, ken geen betere manier om te beginnen, kost iets meer maar je krijgt er zoveel meer voor terug…

              Denk dat dit ook wat voor iedereen anders is. Ik voel me relatief “veilig” op Francorchamps. Lang circuit, breed circuit, er is uitloop, er zijn veel vlaggen en knipperlichten. De snellere deelnemers hebben er bijgevolg ook plaats om mij voorbij te gaan.
              Kleiner circuit zoals Mettet lijkt mij (op basis van youtube, heb er zelf geen ervaring) onveiliger, meer volk, minder plaats, barrieres heel dichtbij, moeilijker voorbijsteken, …

              Nurburgring, tja, mij niet gezien ! Allez, kijken wel, rijden niet.

                HAHA schitterend zeg! voor zo’n stoten moet je inderdaad wel op de nurnburgring zijn… rap, traag, duur, goedkoop, ervaren, onervaren, moto, auto, bus, gewoon alles door elkaar… ze mogen het hebben hun ring, ik ben er gene fan van!

                Wat betreft onervaren op circuit, als je een beetje weet welke lijnen je moet rijden, kan karten, je auto kent, dan kan dat toch niet zoveel problemen opleveren? Je moet niet van dag 1 de snelste van het circuit willen zijn, iedereen moet leren en beginnen bij het begin, ik ga altijd tragere personen respecteren (als ze in hun spiegels kijken en ook beseffen dat ze niet alleen rijden). Niet iedereen is zo natuurlijk, er wordt wel es uit de hoogte gedaan maar ja dat heb je in elk milieu.

                Ik zou me niet te hard laten ontmoedigen en als je het graag doet, gewoon blijven doen en misschien wat meer ervaring opdoen op Mettet en dergelijke, nie direct Franco willen klein krijgen, want als je overmoedig bent krijgt Franco jou klein en dat moet geen 30 ronden duren 😉
                Tis trouwens niet omdat je met geen GT3RS rijdt bvb dat je niet snel kan zijn, ik heb al meermaals moeten kijken naar ‘minder statige’ auto’s waarvoor ik op circuit serieus mijn tenen moest uitkuisen om ze voor te bliijven! Kunde, ervarenheid en zelfkennis is even belangrijk dan met welke auto je er bent.

                Op men eerste trackday met de Porsche ook 2x de grindbak ingegaan (ook hier op klein circuitje en zonder schade), dan gefocust gebleven, rustig opbouwen, paar keer driftschool op zolder gedaan, en gaandeweg komt dat allemaal wel 🙂 NIEMAND HEEFT VAN DAG 1 DE GROOTSTE BALLEN! je moet ze tijd geven om te groeien 🙂

                PB

                  Deze voelde zich net iets té thuis op ‘t circuit. ;o)
                  http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=54633

                    [quote=”bccars” post=205769]Ghost, en bij welke organisatie rij je dan ? Want misschien ligt daar ook een verschil ?[/quote]

                    Ik heb al verschillende organisaties/ circuits gedaan.
                    Wat mij opvalt dat het steeds de snelle mannen met dure wagens zijn die overal inschrijven om zoveel mogelijk te kunnen rijden.
                    Die komen dan zagen dat ik te traag ben terwijl het in een initiatie sessie gebeurt.
                    Dit was op Zandvoort. Na enkele ronden met instructeur mag je dan vrij rijden.

                      [quote=”pvdw” post=205794]PDE inderdaad ideaal om te starten, classic sessies tijdens Porsche Days, fun series tijdens franco fun.
                      Vandaag RSR gedaan, heel wat beginners bij, echter allen met instructeur en dat maakt echt nog het grootste verschil ;-)[/quote]

                      Klopt wellicht wel voor de meeste deelnemers.
                      Echter RSR zijn veelal zeer snelle wagens en rijders.
                      Als ik daar op mijn gemak het circuit wil leren kennen zal dat ook als in de weg rijden worden gezien door velen.

                        Ben inderdaad van plan volgend jaar (indien het evenement nog bestaat) deel te namen aan de Classic sessie van de Porsche Days, indien ik alvast toegelaten wordt met mijn wagen van januari ’94 (ingeschreven, productie was eind ’93).

                        Denk voorlopig inderdaad eens aan de PDE deel te nemen, achteraan te starten om dan rustig te kunnen opbouwen. 30 wagens valt inderdaad mee voor zo’n circuit.

                        Bedankt voor de tips! Keep you posted!

                          PDE inderdaad ideaal om te starten, classic sessies tijdens Porsche Days, fun series tijdens franco fun.
                          Vandaag RSR gedaan, heel wat beginners bij, echter allen met instructeur en dat maakt echt nog het grootste verschil 😉

                            Ik kan Ghost ergens wel volgen.
                            Zelfs bij een simpele track initiatie is het niet altijd even makkelijk om je plaats te vinden in dit gekken werk.
                            Persoonlijk voelde ik me beter als ik wat later in de groep starten (aller laatst zelfs) ,al de snellere gekken (lol) zijn dan voor je uit en heb je een aantal ronden voor jezelf eer ze je beginnen in te halen .
                            Als er je blauw word getoond ben je dikwijls meer met de andere deelnemers bezig dan met jezelf ,althans dat is mijn ervaring ermee .
                            Ik heb me voorgenomen dat ik deze keer mijn eigen race ga rijden !
                            Ik heb in het verleden eens van een beetje rally rijden ,driften en sprint mogen proeven en allen zijn super leuk om te doen maar in the long run is het altijd dien met den dikste portefeuille die de langste heeft , en daar voor onder moeten doen is soms moeilijk maar het is zo .
                            Ik probeer niet te veel links en rechts te kijken en weet niet wanneer het me zodanig men strot gaat uithangen dat ik er genoeg van heb maar voorlopig vind ik het nog plezant en ga het nog wel eens proberen .

                              Ghost, en bij welke organisatie rij je dan ? Want misschien ligt daar ook een verschil ?

                                Het probleem zal er altijd zijn dat er snellere op de baan zijn.
                                Ik vind het enkel spijtige dat de mindere piloten steeds achteraan zouden moeten rijden.
                                NEEN die moeten net achter die pace cars rijden zodat ze iets leren.
                                Die snellere mannen met hun halve race wagens zouden iets meer respect mogen hebben voor beginners.
                                Ik heb nu al een beetje ervaring op circuit.
                                Wat ik het meest heb geleerd is dat ik mij daar steeds meer niet op mijn plaats voel.
                                Elke keer komt er wel een ervaren kerel mij uitremmen of wegdrummen van mijn lijn.
                                Bijna telkens als ik er dan iets van zeg naderhand ligt het volgens hen aan mij omdat ik niet kan rijden.
                                Geef me dan aub de kans om het te leren hé.
                                Dit alles samen met het feit dat ik wagen ziek word zorgt ervoor dat ik een andere hobby ga zoeken denk ik.
                                Kom steeds met vrang gevoel thuis, normaal zou je juist voldaan moeten zijn maar dat is bij mij niet zo.

                                  T’ja …als ik eerlijk moet zijn werd ik daar langs alle kanten voorbij geknald door onder andere van die GT3 hooligans enz…
                                  Dat er menig supporters waren op gekomen die langs de kant mij stonden aan te moedigen met van die blauwe vlaggetjes vond ik dan weer super sympathiek ! (van welke vereniging ze juist waren weet ik niet maar een pluim voor de jongens en meisjes met hun fluo vestjes 😉

                                  Hoewel het eigenlijk uitsluitend bedoeld is om het gewone publiek de kans te geven om het circuit te verkennen kan je daar van alles tegen komen ,van pittige straatversies tot vrijwel pure race incl. rolkooi en schijfremmen zo groot als satelliet schotels ,mijn oude SC was daar zowat bij de minste .
                                  Bij reservering kan je een Pack (A-B of C) kiezen die elk 4 runs van 30 min. bevatten , naar schatting een 25-30 tal per run , wat echt niet zo veel is voor een circuit van 7km lang.
                                  Een pace car rijd eerst de groep voor en word pas vrij gegeven wanneer deze de baan verlaat.
                                  De volgorde waar je plaats neemt kan je zelf een beetje bepalen ,de snelle jongens willen graag vooraan in de groep starten ,beginners kiezen misschien beter een plaatsje verder achteraan in de groep zo word je van in de beginne al niet om de oren gereden en kan je meer concentreren op je eigen rijstijl .
                                  In principe gewoon standaard wagen inclus. banden voldoen maar ik merkte dat de meerderheid semi slick had zitten , mijn kont was all over the place terwijl die mannen mij buitenkant bocht al geeuwend voorbij scheurden (voor een amateur is elk excuus is goed he ! )
                                  Al bij al , ik ben maar een beginner circuit amateur en heb er een mooie dag aan beleefd ,zeker doen !

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.