Home › Forum › Porsche Uitstappen › SuperSunday 28 september 2014
- Dit onderwerp bevat 58 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
15 augustus 2014 om 13:10
Hey guys,
Wie gaat er allemaal mee naar de 2de editie van SuperSunday op zondag 28 september a.s. ?
Het programma ziet er alvast veelbelovend uit :
http://www.supersunday.eu/pages/register-now.phpOm jullie een idee te geven:
http://www.youtube.com/watch?v=9Lmu00fOkVQ:relaxman:
-
MakerDiscussie
-
Ben blij dat jullie dat eens zeggen. Voor mij persoonlijk is 130 EUR voor een equippe een waanzinnige prijs maar durfde dat niet schrijven, kwestie van niemand tegen de borst te stoten, of voor gierige pin verweten te worden. Nu dat ik zie dat er nog mensen zo over denken kan ik iets loslippiger zijn.
130 EUR om met uw eigen auto te rijden op de openbare weg. Ze moeten daar NIKS aan doen he, da’s geen afgesloten parcours. Dat kan je even goed zelf, en voor niks, gratis. Roadbook, tja, van internet zijn gratis fantastische trips te downloaden die je zo via je iphone kan rijden. Geeft nog stukken meer gebruikgemaks dan de papieren versie ook moest er plots een markt, een kermis, een koers of wegenwerken opduiken.
Plus als ik de commentaren hier mag geloven (en dat doe ik), dan zit je de hele tijd achter trage sukkelaars en is het eten zwaar ondermaats.Ik zeg het nogmaals. Als je hier op het forum zoals DeePee leuke dingen organiseert voor noppes, dan kan je samen met de groep voor die 130 EUR GOED gaan eten en heb je nog overschot om je benzinetank terug bij te vullen!
Zijn er hier mensen, liefhebbers van autorijden, die goesting hebben om een toerke te gaan doen ?
En ik bedoel dan RIJDEN (DVV Defensief Verantwoord Vlot als kernwoorden, “vlot” rijden met verstand, geen racen, geen cowboy streken, veiligheid prioriteit) he, en eventueel indien interesse nadien eens goed gaan eten ?Beste dank voor de leuke foto’s, Snoer !
Knap !
:applaus: :respect2: :applaus:Wij vonden het al bij al een erg leuke rit, met een prima organisatie en vooral een super goed roadbook (nooit eerder gezien, zo’n kwaliteit, zowel grafisch als qua betrouwbarheid !).
:driver:Maar anderzijds vond ik eerlijk gezegd (en je hebt hier zeker een punt, Mush!) de prijs absoluut niet in verhouding met de geleverde kwaliteit, en dan heb ik het vooral over het gastronomisch gedeelte, dat erbarmelijk pover uitviel (zeker in vergelijking met de ritten die wij doorgaans doen met de PCT), en ook wel over de zgn. “goodybag”, die nauwelijks die naam waardig was en gewoon bestond uit een hoopje totaal overbodige reclame …
🙄+1
Ik heb de laatste tijd bij sommige evenementen meer en meer het gevoel van “waarom moet dit zoveel kosten?”.[quote=”bccars” post=180800]In dat licht, nogmaals petje af voor onze DeePee die tenminste eens iets organiseert voor de lol zonder er geld voor te vragen ![/quote]
Amen to that! :respect2:
Het is een commerciële organisatie he jongens. Als ze meer auto’s toelaten hebben ze meer geld. Denk dat je er niet veel meer moet achter zoeken. Voor geld durf je je lat toch wel eens laten zakken zekers …
In dat licht, nogmaals petje af voor onze DeePee die tenminste eens iets organiseert voor de lol zonder er geld voor te vragen !
Ik kan jullie redenering wel begrijpen.
Maar je gaat grens van wat wel en niet een supercar is ook steeds verhogen.
Heb je 3 gt2 en 1 boxster, zou je zeggen dat de boxster geen supercar is. Maar heb je 3 boxster en 1 golf GTI ……Ik wil hier uiteraard niemand mee beledigen he ! I love boxster *luv
:popcorn:
we hebben ons dik geamuseerd met onze bende, hier een mussle car
Ik volg Stijn wel. Je kan je de vraag stellen wat is exclusief en wat niet. Al had ik persoonlijk wat moeite met sommige auto’s bv genre BMW Z4, Audi S line ed. No offence! Iedereen zijn passie.
Maar die zie je toch iedere dag rijden… Ik denk dat toelating iets minder kritisch was dan vorig jaar, waar bv. Carrera GT bij was. Ik denk dat we wel allemaal petrolheads zijn en dat is de gemeenschappelijke noemer. Ik heb me alleszins goed geamuseerd. Ik heb wel op plaatsen even gewacht zodat we zonder voorligger zelf ons tempo konden rijden. Want met een mussle car voor je, die iedere bocht remt 😯
Top dag en als iedereen zich geamuseerd heeft, is het geslaagd!ik volg je uiteenzetting helemaal!!!
Jammergenoeg vinden sommige organisatoren dit niet. Nu ja, op zo’n evenement staan wagens genoeg, dus is het gewoon kwestie van er voorbij te stappen 😆Daar heb ik hier al eens meer een verhaaltje over geschreven: Elke auto ook al is hij al is hij 25 jaar oud is geen klassieker maar hij krijgt wel het status, en begrijp gevoel als je de Omega ziet.
Is heel moeilijk en lang om te beschrijven, maar vanaf half jaren 80 worden auto’s normaal geen klassiekers meer, met een paar merken op uitzondering of speciaal gemaakte modellen van een paar honderd.
Maar deze vallen daarna niet meer onder het klassieker status maar collecter items.Ik zal een klein voorbeeld neerpennen om mij een klein beetje ter snappen.
We kennen allemaal de Ferrari testarossa die in 84 op de markt kwam, deze was zo snel verkocht dat en na het behaalda productie aantal bijna 3x de prijs betaald werd al wat hij werkelijk nieuw koste, want wouw die wilden de rijken onder ons wel hebben.
Kijk eens voor wat je ze nu kan kopen. 💡
En die valt dus al onder de niet klassiekers maar collecter item, zal nooit een echte klassieker worden.‘t Was een superdag, prachtige routes, mooie natuur, vele bochtjes :driver: , en… supercar of niet? Elke auto die gebouwd is om echt hard te gaan en boven het gewone model uitsteekt past er wel in. Supercar is dan wat overdreven, fast en furious zijn ze wel.
[quote=”stijnG” post=180677]
Een supercar is voor mij niet enkel een wagen met een 0-100 acceleratie in minder dan 5 seconden. [/quote]Oei, onze 986 komt niet in de buurt:
2.7L 162 kW (220 PS) Manual 6.6 seconds😉
Maar oh zo plezant om mee te :driver:
En is dat niet het belangrijkste? :up:Vorig jaar bij Super Sunday reed een vette Maserati voor me. Ik wil mijn eigen capaciteiten als chauffeur zeker niet te hoog inschatten, maar ik was maar wat blij om deze voorbij te rijden. Te pas en te onpas gingen de remlichten aan. 😯
Uiteraard had deze Italiaan meer paardjes aan boord dan onze Stuttgarter. Zo zie maar, een wagen is maar zo goed als de chauffeur. Hard op het gas trappen is geen kunst. Goed sturen, remmen, schakelen, … daar begint het vakmanschap. En dat is niet voor iedereen weggelegd. En dan heb je nog de factor gezond verstand. We rijden bij onze ritten, dus ook bij Super Sunday, op de openbare weg en die weg is ook voor andere gebruikers beschikbaar.Bij Supercars denk ook ik eerder aan sportwagens pur sang, niet aan een Focus of Megane. Al zijn dat wolven in schapenvacht. Maar dat is uiteraard een zeer subjectief gegeven waar iedere autoliefhebber zijn eigen oordeel over heeft.
Het is en blijft natuurlijk een “hotte” versie van een dagdagelijks model. 🙂
Maar met die redenering dan is een AMG, M, RS, … versie ook maar een “13 in een dozijn” wagen.Nu, het incognito zijn is misschien wel dé voornaamste redenen dat de wagens er zo uitzien.
Voor de leek is het “maar” een Mercedes, BMW, Renault, …
Terwijl je eigenlijk met een beest(je) onderweg bent die wanneer het nodig is alles en iedereen in het stof laat bijten. :coolness:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.