targadak

• Maker
    Discussie
  • heb een probleempje met het targadak, als ik het dak wil opklappen , gaat het maar aan één kant omhoog(bestuurderskant), dacht eerst aan kabel of tandwieltje, maar het inklappen van de pinnen naar binnen, alsof je het dak zou willen uitnemen werkt wel, dus kan volgens mij niet kabel of wieltje zijn, anders zou dit ook niet moeten werken, of ben ik mis?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Bedankt Paul!

0

Wel even voorzichtig zijn bij het uit elkaar nemen van de schakelaar.
        Het is een kliksysteem waar mits wat handigheid het kantelsysteem en de contactzone goed te demonteren zijn, let er wel op dat je weet hoe hij terug gemonteerd diend te worden en dan bedoel ik de volgorde van de componenten.
        Elke schakelaar is niet gelijk!
        Als gereedschap gebruik ik een setje horloge-schroevendraaiers, een kleine electronica bektang en een glasvezelstift of gom.

Succes,
        Paul

0

Bedankt 944Turbo.

Dat ga ik vanovond eens effe proberen.
          Ik denk ook dat het meer met ‘slecht contact’ te maken heeft.

Groeten,

Gert

0

Dat ding kan je dan best eens open maken en reinigen.
            Het is zelfs best te doen, dan kan je de cotactzone eens oppoetsen (glasvezelborstel of een gom) , nieuw vet in de glijzone en het contact “licht” verbuigen zodat hetzelfde contactveld niet word gebruikt.
            Je moet wel voorzichtig te werk gaan en met kleine hulptuigen.

Als dat allemaal lukt werkt hij als nieuw!

Mij is het al een paar keer uitstekend gelukt.

0

@944 Turbo

Zekeringen zijn ok!
              Gisteravond dan eens aan de motor van het schuifdak gekeken en alle switches daar eens losgemaakt en terug vastgezet…
              En toen sloot hij dus terug.

Nochtans heb ik de indruk dat de schakelaar zelf in de console een slecht contact heeft gemaakt. Als ik er heel lichtjes op duw lijkt hij beter contact te geven dan als ik er normaal op duw.

Volgens mij zit het daar, ik ga dat vanavond eens effe checken.

Groeten,

Gert

0

Hoor je nog iets in het achtercompartiment, of helemaal niets meer?

Het lijkt mij logisch maar heb je de zekeringen gecontroleerd of oxidatie in deze omgeving?

0

OK

Effe inpikken.
                  Heb deze middag gemerkt dat mijn schuifdak niet meer sluit.
                  Hij blijft dus in de open positie staan. Ik krijg er geen beweging in.

Nu vind ik dat niet erg, maar dit weekend gaat het regenen 😉

Wat kan dat zijn? Hij heeft enkele dagen in deze positie in mijn garage gestaan. Ik had het dak sinds verleden week niet meer gesloten.
                  Het gaat over een 944S2 van 1989, dus nieuw model targadak.

Alle hulp is welkom.

Greetz

Gert

0

De sturing is voor zover ik heb uitgemete in orde.
                      Alles werkt, zowel electrisch als mechanisch.
                      Ik moest ze er wel uithalen daar de stuuwkabel er was uitgelopen, helemaal tot het eind.
                      Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem als “yabba944” maar met een kleine nuance.

Moet die bekleding er echt af of kan op en welgemikte plaats een insnede gemaakt worden? 😕 (

Ik ga alvast eens de schema’s van het systeem bekijken en wat er kan fout gaan.

Mischien dat er een 💡 gaat branden.

0

[quote=”944Turbo”:3trjsasd]Zijn de kunststof geleiders in het targadak niet vervormd of gebarsten?
                        Is bij mij anders wel zo, het ding is er op een bepaald moment gewoon uitgesprongen, gebarsten dus en afgebroken. 👿 [/quote]

Ik kom er nu achter dat het één een gevolg is van een ander.
                        k’Heb gemerkt dat het Linker-liftarmpje niet echt meewil als ik help wel, de geleider is afgebroken als gevolg van het tegenwringen van dat armpje.

Waar precies ziet die sturing?

0

Is een tandwieltje die wat tandjes mist… is mij ook overkomen ..
                          Is zelf best te doen , vervangen…
                          Alleen wees voorzichtig met het losmaken van de hemel bekleding.

0

Kijk eens naar de sturing links achter in de koffer.

0

Zijn de kunststof geleiders in het targadak niet vervormd of gebarsten?
                              Is bij mij anders wel zo, het ding is er op een bepaald moment gewoon uitgesprongen, gebarsten dus en afgebroken. 👿

0
                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.