Taxatie shock

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Taxatie shock

  • Maker
    Discussie
  • Dag forummers

    Zoals jullie misschien wel weten heb ik zowat ongeveer alles aan mijn wagen vervangen wat ‘slecht’ was.

    Nu heb ik kortelings een taxatie laten uitvoeren (voor de verzekering) en die beste man kwam uit op 15 000€ 😯 . Wat ik veel te laag vind, aangezien remmen, versnellingsbak, onderstel etc etc de voorbije jaren vernieuwd zijn geweest. En dat waren zeker geen ‘quick fixes’. Bovendien is er buiten de verwarming (stinkt) niets dat niet werkt. Wim heeft de wagen 2 jaar geleden trouwens nog als ‘een harde’ (in tegenstelling tot ‘krokant’ :lekker: ) bestempeld, wat mij plezier deed en toch ook iets betekent.

    De wagen stond bij Porsche Rescue 911 tijdens de taxatie, dus kon ik de taxateur helaas niet zelf te woord staan. Maar volgens wat ik van Nicolas begrepen heb was de man een originaliteitsnazi die zelfs iets te zeggen had op mijn hydraulische kettingspanners. :wtf: Toch een zeer veel toegepaste upgrade voor een 3.0?

    Ik weet dat dit een heel subjectief onderwerp is en dat mijn wagen geen 100% origineel is (wel is alles makkelijk omkeerbaar aangezien ik fundamenteel niks gewijzigd heb). Maar het lijkt er op dat een slechte originele hoger getaxeerd zou worden dan een goeie lichtjes gewijzigde (dan spreek ik niet over ombouwtoestanden natuurlijk maar andere zeteltjes, velgen en wat spoilers).

    Graag jullie mening!

    PS: Het enige waar volgens mij iets over te zeggen valt is de lak. De onderste laag is goed, maar de bovenste laag heeft veel last van steenslag.

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Inderdaad.

      Ik ben trouwens de laatste om te beweren dat mijn karretje er perfect bij staat. Maar ik heb al heel wat wrakken te koop zien staan voor 15K en een wrak is het zeker niet!

      Trouwens, de som aan facturen van onderdelen alleen al is volgens mij het dubbel van die 15K…

        Ik heb de mijne (3.2) 2 jaar terug laten taxeren en die werd toen op 25000 euro geschat. Die stond toen natuurlijk wel helemaal origineel, maar het verschil is wel heel groot. Ik zou zeker vragen waarvan hij vertrekt. Is het voor een verzekering via de BFOV? Want dan zou ik zeggen dat hij even de Belgische Oldtmergids moet raadplegen (uitgegeven door de BFOV). Daar staan richtprijzen in. 15000 euro wil dan zeggen (voor een SC) dat hij ergens in het midden zit tussen showroom en wrak. Ik zie wel dat een 3.2 iets van 4000 euro meer gaat, maar dan zit je met je 15000 nog steeds veel te laag. Vooraan in de 20000 lijkt me realistischer als ik me jouw wagen nog goed kan herinneren. Ik zou het zeker goed bespreken, als je iets voorhebt met de wagen wil je hem toch kunnen herstellen met het geld van de verzekering.

          Bwa.

          Kzal m met de facturen rond zijn oren slaan, zo heeft ie toch een momentje om alles eens op een rijtje te zetten terwijl ie weer bij komt. 😉

          Qua werkuren is t natuurlijk moeilijker aantoonbaar.

          Zodra ik het rapport heb aangekregen zal ik het eens bekijken en polsen naar zijn motieven.

            Gewoon opnieuw laten taxeren.
            Vooraf vragen hoe de keurder denk over kleine wijzigingen.
            Ik weet impactbumper Porsches die veel hoger zijn geschat, zelf auto’s met slecht herstelde ongeval schade 🙄
            Hou er natuurlijk wel rekening mee dat werken die je zelf hebt gedaan zonder factuur niet echt kan bewijzen.

              Kan ik doen, maar ik wil ook vermijden dat ik weer 125€ uitgeef voor t zelfde resultaat.

              Vandaar mijn vraag hier :-).

                Ik ken jouw Porsche niet – maar zou ‘m door een ander (opnieuw) laten taxeren.

                Ik neem aan dat dat door een erkend taxateur voor België zal moeten gebeuren – of mag ‘t ook ‘n Ollander zijn ❓

              6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.