Technische Controle Porsche 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Technische Controle Porsche 993

• Maker
    Discussie

• Pascal911
    Deelnemer

Hallo,
      zit met een serieus probleem.
      Gisteren naar technische keuring geweest,en zoals altijd met 5 tegelijk rond men wagen.
      Nu,hij is namelijk afgekeurd omwille van mijn xenonlampen,die er nota bene origineel 15 jaar geleden op stonden,ze zouden namelijk niet automatisch hun hoogte regelen.
      Nu vragen ze mij ,ofwel heel den boel te vervangen en de hoogteregeling ,in het dachbord eruit te nemen.Zoniet kan men wagen niet goed gekeurd worden.
      Ik naar huis en naar garage PORSCHE antwerpen gebeld,zij stuurden me vervolgens,via men chassinummer,een volledig lijst met de opties indertijd van deze wagen,nog maar is een bewijs dat deze er origineel op staan.De wagen is altijd door de schouwing geraakt,en nu zou ik men dure optie moeten vervangen door andere lampen,is dit normaal???
      Ben nu ten einde raad,wie kan me met dit probleem helpen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
      • You got lucky _this_ time !! 8) 😆 😉

Ge hebt gelijk, maar de mijne heeft het gisteren wel tot op het einde uit gehouden op de Summer Tour ROFL

😆 😆 😆 😯 😆 😆

Plumber

Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou dat oud gebakje maar snel verkopen 😉 8)

Ik moet vanaf dit jaar ook op kontrole met mijn 997.
              Ze hebben bij Porsche beslist om het chassis nummer te graveren onder een stuk plastieken bescherming van de koffer.

Dat kan ik vanaf nu dus elk jaar “afbreken” om hen dat chassis nummer te laten zien. Het tweede chassis nummer onder de vooruit volstaat blijkbaar niet … 🙄 🙄

Greetz,

Plumber

Afgekeurd op lichten = buiten rijden, toerke gaan doen en terug binnen rijden voor herkeuring. Ooit zelf gedaan en tweede keer was het van “de garagist heeft ze snel afgesteld, nu staan ze goed mijnheer” 😆

Met de P is het binnen en buiten. Maar ik rij wel altijd vrijdagmorgens om 7 uur (donderdagavond/nacht gaan veel van die jonge gasten pinten drinken). Het enige wat ze deftig controleren is het chassisnummer en of de motor goed draait op 3500-4000 toeren 🙄 (even gas geven zodat heel het in heel de hal eens goed weergalmt. Iedereen direct wakker).

Mijn lichten zijn ook afgekeurd van de 968.
                  Moet nog teruggaan.
                  Is ieder jaar afwachten die lichten. De ene keer erdoor, andere keer niet. Zonder iets te veranderen.

Hallo,
                    ik ben er naar Dieteren porsche zelf gereden,maakt mer indruk dan een telefoontje 😆 .
                    grtz,Pascal911.

Anoniem

Pascal911 schrijft:

Ik blijf erbij,invoeren en keuren via Porsche Dieteren,

De mensen van Porsche Dieteren zijn ook niet vriendelijk vind ik. 😈
                      Als ik hun contacteerde om mijn Porsche te homologeren kreeg ik ook rare vragen en opmerkingen. Het zal daar natuurlijk ook wel afhangen wie je juist aan de lijn krijgt zeker net zoals het overal is.

‘t was me wel al opgevallen dat als ik met de BMW diesel ga, hij altijd afgezet wordt aan de rollentest op het einde, als ik met de Porsche ging, waren ze plots altijd zo gedienstig om hem tot buiten op de parking te rijden, en doorgaans aan een ‘vlot’ tempo… 🙄 😉

Ik blijf erbij,invoeren en keuren via Porsche Dieteren,heb mijn buik vol van die keuringsstations,die blijkbaar denken alles beter te weten.
                          Telkens ik met men wagens ga,staan er 5 ‘Gapers’ van het keuringsstation rond,’tis of
                          ge ne wagen hebt dat vanuit de ruimte komt’,maar wel op hun strepen staan om er iets
                          te zoeken om die wagen toch maar af te keuren.
                          En dan lees ik hier soms,da je beleefd en kalm moet blijven 😆
                          Grtz Pascal911.

Anoniem

Pascal911 schrijft:

Nog 1 TIP;laat je auto >ALTIJD invoeren via DIETEREN ipv keuringsstation,dan sta je altijd recht in je schoenen.

Als ge uw auto invoert via keuringsstation als ‘uniek voertuig’ dan heeft het keuringsstation een dossier opgemaakt van uw auto zoals hij was op de dag van de keuring/homologatie dus is er nooit discussie want de afgeleverde documenten gelden voor specifiek voor uw voertuig, ook al is het niet volledig conform met de homologatie/pvg van Porsche. Ge moet dan wel uw auto houden zoals hij was op de keuring dag.
                            Als uw voertuig 100% origineel is kan je natuurlijk via dieteren gaan, als er al eens een andere uitlaat of zoiets onder hangt dan weer niet.
                            Mijn Porsche heeft een uitgebreide motortuning die niet aanvaard word onder Porsche hun homologatie. Nu is mijn auto echter opgemeten en beschreven op de keuring, dus moeten ze achteraf geen opmerking maken over de niet originele onderdelen.

Als het goed is mag het ook gezegd worden 😛

Ben blij dat alles in orde gekomen is.

Porsche Antwerpen,heeft ons vriendelijk te woord gestaan,maar kon ook niet meer dan een attest afleveren via men chassis-nummer,en met de mededeling dat ze er verder ook niets meer kunnen aan doen.
                                Dan ben ik voor alle zekerheid naar Porsche invoerder geweest in Drogenbos,en wederom zeer vriendelijk ontvangen.Daar moest ik men adres achterlaten en chassis-nummer.
                                Ze krijgen meer en meer klachten over dit geval,maar ze stonden erop om dit in orde te brengen.Volgens hun is er al een omzendbrief in de provincie Limburg hierover,daar zouden ze al op de hoogte zijn,maar in afwachting gingen ze mij een officieel attest opsturen via de post.Deze hebben woord gehouden ,en ik ermee naar het keuringsstation.
                                Jeezes dat deed goed toen ik het controlestation terug binnen ging met de nodige documenten 😆 😆 😆
                                Bij deze wil ik ,al de mensen die zo een problemen hebben,laten weten dat Dieteren het laatste woord heeft als invoerder.
                                Nog 1 TIP;laat je auto >ALTIJD invoeren via DIETEREN ipv keuringsstation,dan sta je altijd recht in je schoenen.
                                Ben blij dat ik goed geholpen ben door Porsche Antwerpen en Porsche invoerder Belgium.
                                Grtz Pascal911.

kleinekastenteufel schrijft:

En hoe zou Porsche Antwerpen het dan aan boord leggen om zonder miserie door de keuring te gaan?

Moeten t.o.v. hen de Xenons dan niet automatisch hoogte geregeld zijn, of moeten de sproeiers niet werken?
                                  ❓ 😈 ❓

Pascal911 zegt zelf dat alles origineel is, dan is het voor Porsche Antwerpen zeker geen probleem. Zij hebben meestal wel de nodige stukken ter staving, en een dealer krijgt nu eenmaal meer gedaan dan wij. In Pascal911 zijn geval zal alles opgelost zijn las ik met het juiste attest.

Altijd positief blijven denken 😉

De meeste “miserie” zoals je het uitdrukt ligt bijna voor 99% bij de eigenaars die geen originele situatie hebben, van alles hebben veranderd en daarna sakkeren op de keuring. Als je door het rood rijd wordt je ook beboet, zo is dat nu eenmaal in België.

Anoniem

Pascal911 schrijft:

de xenonlampen stonden er origineel in,de wagen kwam van Duitsland

Was ook het probleem met die van mij

Invoerder van porsche heeft dit bevestigd en gaat mij een attest opsturen;
                                    Grtz Pascal911.

Zo moet het, opgelost zoals het hoort!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.