Temperatuur switch

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Temperatuur switch

  • Maker
    Discussie
  • Hoi iedereen,

    Weet er mss iemand iets meer over de temp. switch die in het linker nokkenasdeksel zit, meer bepaald hoe ik deze kan testen.
    Hij heeft oa het opschrift 45°c en part nr 91161711700.
    Ik heb hem al eens in bijna kokend water gelegd maar de ohmse waarden veranderen niet.

    Mvg gunter

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • :respect2: het leven is hard voor een forumguru,
      Ik ben er in elk geval wijzer uit geworden.
      Merci voor het opzoekwerk.

      Mvg gunter

      Wim

        Ik moet niks anders doen dan na deze morgen de boeken erop nageslagen te hebben guan in zijn antwoord bij te staan.

        Dus voor de goudstart van de motor, en zo ik het hier kon vertalen uit het boek heeft het de functie van een soort automatische choke.
        En naar gelang spul op temperatuur komt zal naar mate warm worden de hoeveelheid extra benzine afnemen.

          Dat zou het wel eens kunnen zijn want ik heb inderdaad gezien dat er zes extra sproeiers ( buisjes) in het luchtgedeelte van het injectiesysteem zitten.
          :happydance:

          Alvast bedankt

            Even wat gegoogled: het heet ‘thermo time switch’ en is een onderdeel van de koudstart bij CIS motoren. Als de sensor 45gr meet schakelt ie en sluit de ‘cold start valve’ (extra benzine bij koudstart?). Of zoiets…

            Wim

              Ik weet wel dat daar normaal een bout zit met koperen afdichting en zo ook in rechter deksel, is standaard af fabriek.
              Dus deze hebben ze dan vervangen door er een sensor in te draaien, maar wat voor functie dan deze heeft weet ik ook niet.
              Kan zijn dat dit een optie voor iets is, want standaard heeft deze motor al een oliedruk en temperatuur sensor.
              Dus moet mij helaas afzijdig houden en kan je er nu geen antwoord opgeven. 😳

              Zal morgen eens in de boeken kijken of ik er iets over kan vinden.

                Wim,
                Op de foto die je stuurde zie je links vd olieleiding van de kettingspanner een ronde verdikking van +- 1,5 cm, bij mij is dat een gat met daarin de sensor.
                Ik stuur een foto in bijlage.
                Ik weet niet of het er toe doet , het is een 2.7 S motor van 1977.

                Alvast bedankt voor de moeite.
                Mvg gunter

                Attachments:
                • image.jpg
                Wim

                  Links zit niks, en rechts zie je temperatuur en oliedruk sensor zitten.

                  Dus ik weet niet wat daar bij jou zit, maar hoort er in mijn ogen niet te zitten.

                    Hij zit op het linker deksel waar de ketting en de kettingspanner inzit.
                    Ik weet niet of het kan maar daar deze redelijk vanboven zit in het deksel ( en dus niet in de olie hangt) zou het mss kunnen dat het iets te maken heeft met één of andere slapdetectie van de ketting. Ik denk namelijk dat hij net onder de bovenloop vd ketting zit.
                    Ik weet niet of dit bestaat, heb er nog nergens iets van gelezen.

                    mvg Gunter

                    Wim

                      Maar zit toch rechts op de motor als je achter de auto staat. 💡

                        Ja inderdaad het is niet het kleppendeksel dat ik bedoel maar het deksel waar de kettingspanners achter zitten.
                        Het is een sensor met 2 aansluitingen.
                        Mvg gunter

                        Wim

                          Er zit toch geen temperatuursensor in een nokkenas (kleppen) deksel van een lucht gekoelde.
                          Wel op de derde cilinder van de linkerrij, dus achterste.
                          Maar als die kapot is kun je niet meer rijden, geeft die niet meer goed de waardes door, dan loopt motor zeer beroerd, en meestal als die warm is.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.