Terug goed nieuws – nummerplaten

Home Forum Porsche Talk Terug goed nieuws – nummerplaten

• Maker
    Discussie
  • Wie met een gepersonaliseerde nummerplaat aan zijn auto wil pronken, zal daarvoor binnenkort 2.000 euro moeten ophoesten. Dat staat in een koninklijk besluit van Mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR), dat vrijdag groen licht kreeg van de ministerraad. Het gaat om een verdubbeling van het huidige tarief.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
    • Hiermee rijden onze buiten-Europese medemensen dus rond in Zele. Achter het stuur zat een gesluierd madammeken en ze reed behoorlijk langzaam, wat in die kringen de gewoonte is.

IMG_0344.JPG

Een minuut daarvoor passeerde ik een geparkeerde BMW (uiteraard een witte met donkere ruiten achteraan) met nummerplaat “KINGKHAN”. Geen idee of het verre familie van Dzjengis betreft…. :popcorn:

[quote=”vandamme” post=265629]…Geen gedoe, Geen gezeik. Geen BIV of DIV.[/quote]

maar wel BPM op een nieuwe auto en verder degressief, waartegen in vele gevallen onze BIV klein bier is
        (20K euro op een basic 991 en 37K euro op een Turbo S) ja doei, zo kan ie wel weer (°-°)

911b.jpg

911nl-2.jpg
        .

[quote=”wing” post=265622]

Er zijn ook mensen waar 1000 euro ook gewoon niks voorstelt, en er mee “kunnen” gooien en de volgende dag geen verschil zien in de geldbeugel…, verschil moet er zijn zeg ik dan… :applaus:[/quote]

Er rijden er zo veel mee rond dat dit niet voor de meesten zal opgaan. Ik heb er niets op tegen, maar ik stel het een beetje gelijk met het dragen van religieuze symbolen: “ik ben een dwaas en daar ben ik trots op!”

Bij ons wonen veel Turken en als ze goed boeren door al dan niet legale zaken, dan zijn ze ook geneigd om die platen aan hun Mercedes te hangen.

Dus net als geblindeerde achterruiten, dat andere allochtone autoding (en ik vergeet nog het dubbel parkeren) is het iets waar je mij nooit zal op betrappen. Of het nu 5 euro of 5000 euro kost.

Had daar iemand GOD gevraagd??

Hier is ‘t em!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170227_02754653

Ik vind de meeste wel grappig. Op een plezierauto kan dat volgens mij zonder problemen! [hide] Al eens gedacht om op mijne 964 “O ohSensa” te hangen. Op de schone momenten in het leven roept mijn vrouw dat nogal ne keer …of meerdere keren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :happydance: [/sub] [/hide]

enkele maanden terug stond er een artikel in de krant over de dure gepersonaliseerde nummerplaten, ze lieten een foto zien van een ouder koppel dat aan de Mercedes garage hun nieuwe wagens waren gaan afhalen (eentje voor hem en de andere voor zijn madam) bij hem als plaat BOMPA en bij zijn vrouw BOMMA, tja, wat moet je daarvan denken… als die mensen daar gelukkiger mee zijn maar 4000 euro voor wat ijzer 😯

123

mooi, maar die nummerplaathouder kan beter

BTW, de nederlanders klagen misschien over geen persoonlijke plakken, maar ze hebben wel een systeem dat vlotter werkt dan het onze.

Je kan daar gewoon een auto kopen, en op ongeveer 20 minuten verzekerd naar huis rijden met je nieuwe aanwinst..
                  Geen gedoe, Geen gezeik. Geen BIV of DIV.

123

of zijde gij Jeroen Meus, maar dan is de plak gewoon Wurst 😛

123

Is uw naam soms Boma?

worst.gif

😀

al slaan ze hulkgroen uit van jaloezie …het zal mij worst wezen welke mening anderen daarover hebben.

123

tuurlijk , en dat is dan een statement, waar mensen een mening over gaan hebben
                            Res ipsa loquitur

[quote=”vandamme” post=265620][quote=”deepee” post=265618]zoveel mensen, zoveel meningen ….[/quote]

maar je moet wel toegeven, het is 1000 euro die niks opbrengt….
                              [/quote]

Er zijn ook mensen waar 1000 euro ook gewoon niks voorstelt, en er mee “kunnen” gooien en de volgende dag geen verschil zien in de geldbeugel…, verschil moet er zijn zeg ik dan… :applaus:

123

[quote=”deepee” post=265618]zoveel mensen, zoveel meningen ….[/quote]

Tuurlijk

maar je moet wel toegeven, het is 1000 euro die niks opbrengt
                                Maar dan ook echt niks. Het is zuiver een belasting op je Ego.
                                In de US noemen ze dat vanity plates… ijdelheids plakken.

Je auto gaat er niet rapper mee
                                Hij zuipt niet minder naft
                                De auto wordt er ook niet echt veel mooier van, het is een nummer plak eh, geen nieuwe spoiler of zo.

En er zijn wel degelijk nadelen aan verbonden zoals herkenbaarheid wat meer in je nadeel dan voordeel zal spelen in cruciale gevallen.

En in the end ik ben er zeker van dat er veel dwaze gevallen rond rijden, zoals “CIA” of “GOD” waar bij het echt wel overkomt als of je dan een “twatwaffle” ziet rijden, om eens een leuk engels woord te gebruiken.
                                Bij gelijk welke gepersonaliseerde plak zal er al een minimum percentage mensen zijn die het dwaas vinden, hoe dwazer de plak hoe groter dat percentage zal worden. Zie bv CIA die denk ik al heel hoog zal scoren op dat vlak.

zoveel mensen, zoveel meningen …
                                  in NL zijn ze stikjaloers op D en B omdat het bij hun niet kan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.