Terug goed nieuws – nummerplaten

Home Forum Porsche Talk Terug goed nieuws – nummerplaten

• Maker
    Discussie

• Jos Pay
    Deelnemer

Wie met een gepersonaliseerde nummerplaat aan zijn auto wil pronken, zal daarvoor binnenkort 2.000 euro moeten ophoesten. Dat staat in een koninklijk besluit van Mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR), dat vrijdag groen licht kreeg van de ministerraad. Het gaat om een verdubbeling van het huidige tarief.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 68)
      • door diagonaal te lezen heb ik mss iets gemist, maar ik heb nog maar weinigen horen jammeren dat een persoonlijke plaat te duur is.
        wil je er één dan betaal je. simpeler kan niet.
        wel hoor en zie je vaak afgunst tov hen die de centen er wel voor willen neertellen.

veel reden om te klagen hebben we niet. in D is het veel goedkoper maar in NL is het gewoon onmogelijk.

[quote=”Johan991″ post=215658]Een P of eender welke andere auto rijd niet beter met een gepersonaliseerde nr-plaat.
          Het rijplezier moet primeren, bovendien hebben de meeste gepersonaliseerde nr-platen een banale tot ronduit belachelijke inhoud.
          De prijs is zelfs nog veel te laag want velen die er niet echt de middelen toe hebben doen deze haalbare “investering” in opvallen zonder veel nadenken en ten koste van andere noodzakelijke uitgaven.
          Dat de B-ontvanger deze melkkoe uitperst is verwerpelijk maar begrijpelijk.
          2000€ per letter/cijfer met een minimum10000€ per nr-plaat lijkt me een faire prijs, retroactief met terugbetaling voor de afhakers indien gewenst en bijbetalen voor de “die hards”.
          Zodoende zullen waarschijnlijk alleen “rijken” een dergelijk statussymbool bestellen, het weze hun en de B-ontvanger gegund.[/quote]+1 Al verdubbelen ze het bedrag dan is het nog steeds een lachertje. 10000 euro lijkt mij ook een absolute minimum. Ik zou eerder voor het Engels systeem opteren. Daar kosten bepaalde persoonlijke nummerplaten meer dan de exclusieve wagen zelf. Mijn persoonlijke mening over persoonlijke nummerplaten : veel blabla en show maar komen jammeren als het verdubbelt in prijs. En het nadeel : iemand die mij een jaar geleden de weg afsneed ben ik al lang vergeten. Maar met een persoonlijke nummerplaat ken ik die nog steeds maar al te goed (en aangezien ik omnium heb durf ik die dan ook wel een terug te kloten).

daar kan ik mee leven, thx :mrgreen:

PDS

Jawel die kan je behouden.

Dan ga je wel een groot formaat krijgen met dezelfde tekst. Enkel 30 euro voor de postbode 😀

in NL zitten ze dan nog es opgescheept met dat lelijk geel-zwart… 😉

Zoals reeds vermeld heb ik mijn gepersonaliseerde plaat nog van in de goeie tijd, 680€ betaald ofzoiets, 3 cijfers-3letters. Stel dat ik nu volgende week een andere auto in de plaats van de GT3 wens in te schrijven, kan ik dan nog die plaat meepakken zonder meerkost of lukt dat niet?

zag idd deze week een vito rijden van een hondenliefhebber met de NR plaat: SHAR-PEI

Tja jongens dat is in Olland niet mogelijk, je moet maar afwachten wat je krijgt 😕
                    Heb wel een voorkeur met bepaalde combi’s, aan het einde van een serie stoppen ze vaak met “Z” en wacht dan meest dat deze op zijn :mrgreen:

PDS

[quote=”Harley G” post=215647]Heb die al eens gesimuleerd maar blijkbaar kunnen spaties niet en dan wordt het HarleyG…. Bwoah, ja wrm ni eigenlijk. Die zal nog niet weg zijn.. :coolness:[/quote]

Ja kan wel HARLEY-G kiezen :up: :up:

[hide]zo heeft iedereen een mening. gelukkig wordt je daarvoor in ons land niet onmiddellijk gelyncht.

voor mij is het simpel: leg duidelijk en vooraf de spelregels vast en dan kan iedereen zelf beslissen.
                        helaas zijn er in belgië vele andere pestbelastingen waar je niet zo simpel onderuit kan.[/hide]

PB

[quote=”Johan991″ post=215658]een banale tot ronduit belachelijke inhoud.[/quote]
                          Dat was ook een beetje mijn gevoel bij je post.

Een P of eender welke andere auto rijd niet beter met een gepersonaliseerde nr-plaat.
                            Het rijplezier moet primeren, bovendien hebben de meeste gepersonaliseerde nr-platen een banale tot ronduit belachelijke inhoud.
                            De prijs is zelfs nog veel te laag want velen die er niet echt de middelen toe hebben doen deze haalbare “investering” in opvallen zonder veel nadenken en ten koste van andere noodzakelijke uitgaven.
                            Dat de B-ontvanger deze melkkoe uitperst is verwerpelijk maar begrijpelijk.
                            2000€ per letter/cijfer met een minimum10000€ per nr-plaat lijkt me een faire prijs, retroactief met terugbetaling voor de afhakers indien gewenst en bijbetalen voor de “die hards”.
                            Zodoende zullen waarschijnlijk alleen “rijken” een dergelijk statussymbool bestellen, het weze hun en de B-ontvanger gegund.

gewoon NEGEN-44 of …

Knappe Mod… mag dat? :think:

Heb die al eens gesimuleerd maar blijkbaar kunnen spaties niet en dan wordt het HarleyG…. Bwoah, ja wrm ni eigenlijk. Die zal nog niet weg zijn.. :coolness:

HARLEY G :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 68)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.