testrit panamera 4 te Drogenbos

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s testrit panamera 4 te Drogenbos

• Maker
    Discussie
  • Maandag 28 juni mochten we tegen 10 uur ‘s morgens naar Drogenbos komen waar een panamera 4 ging klaar staan om eens te testen. En er stond een topaz bruine panamera 4 klaar, bijna full option en met nog geen 2000 km op de teller. Even papieren ondertekend (voor de mogelijke boetes), een kleine uitleg (launchcontrol werd niet uitgelegd maar ik wist hoe het werktte 😈 ) en vetrekken maar.

3,6 liter – 6 cylinder – 300PK met PDK, dus de grote vraag was rijdt dat sportief genoeg. En het rijdt als een luxewagen (mercedes S, BMW 7-reeks) en je voelt totaal niet dat het snel vooruit gaat. Toen mijn vrouw opmerktte dat ik al boven de 200 km/uur zat moest ik toegeven dat ik het nog niet door had. Nadien betraptte ik haar wel dat ze ook aan 170 km/uur zat 😆
    De pneumatische ophanging met PASM werkt perfect. Zelfs in de sportplus stand, dus op zijn laagste rij je nog tegen hoge snelheid over een slechte spoorweg zonder het te voelen (amai met de 996 is dat iets anders). Wegligging is formidabel, niet dwars gekregen. Laiunchcontrol is helemaal top maar klinkt niet zo gezond om dat nu echt veel te gaan gebruiken.
    Maar je hebt niet dat porschegevoel zoals bij een 911. Mijn vrouw is nu nog meer overtuigd dan toen in Stuttgart maar ik vrees dat ik het 911-gevoel enorm ga missen en de panamera snel beu ga zijn (als ik de 996 weer eens beu ben ga ik een avondje cruizen en dan is dat weer even voorbij). Mijn oplossing : 996 houden en panamera bijkopen viel niet zo in smaak bij mijn vrouw 👿 (‘t was het proberen waard).

Op gebied van luxe…geen woorden voor. Het prijskaartje van de testwagen was dan ook 127.000 euro, niet min voor “een instapversie”. helaas te laat terug gekomen in Drogenbos want er stond nog een GT-Zilveren panamera turbo als testwagen. Die zal wel het sportieve gevoel hebben? Dus even nieuwe afspraak gemaakt 🙄

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Anoniem

Hallo Audiotronics ,inderdaad niets verkeerd met die jaguar xj .Heb hem ook al staan bewonderen.
      Het is de zelfde motor die in een xf ligt .
      Eerlijk ik geloof nooit dat een diesel iets voor jou is ,indien wel ,wacht nog eventjes op de panamera diesel.
      Mij is door porsche dealer(s) verteld dat de diesel er zeker komt .

En even totaal niets met porsche te maken maar deze middag “stond” ineens dit nieuwtje voor de winkel. Moet wel zeggen klasseservice van jaguar : twee afgeborstelde mannen in maatpak komen hier aan met 2 jaguars XJ, een zwarte supersport en deze. Half uurtje uitleg over werking, afhandeling van het papierwerk en nog even napraten over porsche (de P stond rechtover geparkeerd). Natuurlijk kon ik niet wachten en snel de weg tremelo-keerbergen en terug getest (coyote even mee). 3.0 diesel met 275PK, dat marcheert dus bangelijk 😯

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN1024.jpg[/IMG]

Blijft toch een topper van een familiewagen .
          Zie ik liever als bvb de Maseratti Quattroporte van mijn baas

Hey AudioTronics,

Diene rode turbo vindt ik de max, en slechts 3.000km 😯
            En dat voor die prijs; die prijs heb ik nog betaald enkele jaren geleden voor een gewone S cabrio.

Enkel spijtig van de tiptronic….

Die zwarte heeft dan weer het voordeel dat het een Porsche approved is…

tja, dromen en zoeken naar wagens is leuk hé…

Greetz,

Plumber

Anoniem

Ik kan begrijpen dat men bij de huidige temperaturen wel al eens in een boot wil zitten, maar straks is het herfst en dan winter…wat doe je dan met die boot?

Ik heb het geluk dat mijn vrouw met de P niet wil rijden, te dit en te dat ❗
              Ze is overgelukkig met haar BMW-1tje.

En toch, heb er ook al staan naar kijken ideaal om dagelijks mee te toeren, lange afstanden moeten een plezier zijn in zo’n ding.

Zeker sportpak, 20″, adap zetels, en nog meer van dat.

❓ zou dat om te bouwen zijn naar GT3 😈

Vriend van mij heeft ook de overstap van 997 naar Panam… gedaan en is er toch precies kontent van.

Taxi ermee spelen mag je voor mij gerust doen, geef maar gegev door.

Twee wagens die dus echt “mijn ogen uitsteken” :
                (eigenlijk is mijn maximum budget dat ik “mag” uitgeven 100.000 euro, rekening houden dat ik minstens 30.000 euro BTW inbegrepen krijg voor de mijne. Dus 70.000 euro opleg).

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v23bnh2pcpvn#

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b2rxzgjma3bk

plumber : 100% mee eens maar ik moet de madam dan wel overtuigen.

Bij haar op het werk is het al maandenlang “herstucturering”. Als ze daar nu eens eindelijk beslissen dan weten we of ze een bedrijfswagen heeft of niet (heeft dat vroeger gehad en normaal moet ze terug éne krijgen volgens haar functiekassificatie). Dan neem ik terug de skoda voor dagelijks verkeer (geraken de kids goed in en nog een ganse koffer vrij) en zal de 996 snel weg zijn voor een 997 turbo. Maar ik vind een panamera ook wel iets hebben.

Oplossing = met de lotto gaan meespelen 😆

Ik zou gaan voor een 911 turbo 😛 en dan nog een (goedkopere) niet-Porsche voor het dagelijkse sleurwerk.

Doe zoals ik, koop voor de vrouw een break of gezinswagen en rij zelf met wat je graag wil.
                    Zo heb ik het in elk geval gedaan en mijn vrouw is er in getrapt 😆

Greetz,

Plumber

Prijskaartje is minder hé…pfff.
                      Vraag me af hoe die prijzen gaan evolueren op termijn ?
                      Zelfde evolutie als Cayenne ?…als je die prijzen ziet van een tweedehands Cayenne ?

Neen ik denk dat die extra PK’s totaal niet nodig zijn voor het dagelijkse verkeer, enkel om u eens “uit te leven”. Wj zijn ook met vieren en de kids geraken nog slecht achter in de 996, daarom mogelijke overschakeling naar een 4-deurs.

Nog een grote discussie zijn al die opties.

Exterieurkleur : rubin red, platinium Silver of Basalt Black.
                        Mijn vrouw ziet graag cognacmetallic, natuurlijk pokkedure optie.

Interieur : ik opteer voor zwart lederen adaptieve sportzetels.
                        Mijn vrouw natuurlijk voor het volledig natuurlederen Komfort-Memory-Pakket in bicolor cognac/zeder 🙄

Wat ik echt top vind (maar de prijs is minder top, +5000 euro voor wat ander bumpers) : het SportDesign Pakket, zeker in combinatie met de 20″ turbo II velgen en de adaptieve luchtvering met PASM.

Als we beiden ons zin mogen doen en we combineren het (zij krijgt dus meestal het gelijk) dan spreken we snel al over 130.000 euro 😯 (ze moesten mij bijna reanimeren toen ik het prijskaartje zag).

Wat mijn broer aanhaalde : ge kunt hem nog verhuren met chaffeur, om trouws te gaan rijden 😆 😆 😆

Ik vind Panamera zeer aangename wagen, maar is geen 911.
                          Langs de andere kant, het is te zien waarvoor je het wil gebruiken. Ons gezin bestaat uit 4 mensen, zou dus wel ideaal zijn. Vind het ook wel sportief genoeg. Je ziet hoe vlug je te snel rijdt. Heb je al die extra pk’s wel nodig ?

ligt hier ineens een grote plas kwijl op de grond

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN0660.jpg[/IMG]

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN0658.jpg[/IMG]

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN0657.jpg[/IMG]

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/DSCN0686.jpg[/IMG]

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.