Tis weer zover

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Tis weer zover

  • Maker
    Discussie
  • Deze week, plaat gevezen op de laatste aanwinst.
    Het is een 911 T van 1972 geworden.
    TTZ het was ooit een 911T van 1972, ondertussen al zwaar onderhanden genomen.

    Initieel omgebouwd naar een RS-kloon, begin 2012 opgepikt door Magnus Walker voor zijn vriend Maurice Van Den Tillaard (a.k.a. Dutchman) waarna de ombouw naar een Hot Rod van start kon gaan. :lekker:

    De google-aars 😳 vinden op het internet wat Magnus gedaan heeft en wat de bijdrage was van Maurice. Voor mij was de conclusie – na uitvoerige testrit en screening van de wagen – duidelijk: dit is een klassiek voorbeeld van 1+1 = 3 :respekt:

    Wegligging is gewoon fantastisch , schakelen doet ie superstrak doch als een warm mes door boter. Geen wonder ook, Magnus zoekt al jaren naar de perfect set-up en Maurice heeft enkele van zijn exemplaren uitgeprobeerd en daarna in overleg een set-up gekozen. Trouwens na installatie van zijn onderdelen heeft Magnus nog een 400-500 testkilometers afgemaald. Uiteindelijk zit hem hier het verschil: je voelt onmiddellijk dat in de opbouw van de wagen enorm veel (driver’s-) ervaring zit. :respect2:

    Daarnaast zijn er dan nog de looks. Tja, over smaken valt te twisten, ik begon alvast bij het eerste aanblik te kwijlen. :lekker: *luv
    Hier heeft Maurice als (hobby-) fotograaf duidelijk het juiste oog voor. De (originele) kleur is werkelijk prachtig met als extra dat het een ‘eurpean paint job’ is :up:
    Bijkomend: wagen was quasi volledig roestvrij, slechts 1 plaats A-stijl bestuurder, moest licht bijgewerkt worden. Voor de rest zijn de massa aan aanpassingen soms wat gewaagd of borderline over-the-top; in zijn totaliteit klopt het plaatje echter perfect. :first:

    En misschien nog belangrijker: Maurice is zeker perfectionist (logisch wanneer je in het dagdagelijkse leven sleutelt aan F-16’s). Ik zal er niet ver af zitten wanneer ik denk dat ondertussen ongeveer elk boutje, moertje en rubbertje wel eens (of meer) vervangen moet zijn, de laatste 2 jaar. Alsook dat de 2.7 werd geupgrade naar een lekvrije 3.2.; scary met de old-school remmen! :puke:

    Uiteindelijk hebben de heren een indrukwekkend resultaat afgeleverd: Deze 42 jaar oude wagen rijdt gewoon beter dan mijn (ex-) 993 (na 10k revisie!). Toevallig ook de eerste reactie van een van mijn passagiers welke met beide heeft (mee)gereden.
    En was dan ook de testrit welke mij over de streep getrokken heeft. Het Magnus aspect(hype) is mooi meegenomen, maar het is toch echt wel een leuke drivers car. :applaus: :driver:

    Laat het nu nog enkele weken mooi weer blijven aub ! :what:

    PS: Maurice heeft enkele mooie artikel staan over de wagen in de (huidige) Nederlandse RS, alsook de Franse Speedster .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 85)
    • :respect2:
      Machtig machien.
      Eén van de redenen waarom ik het bij de Murano ook eens ga proberen :up:

        :applaus: :first:
        En wat etensresten/zand/dode dieren die uit de dreads van de vorige eigenaar vielen….

          En een zak baardhaar verwijderd van de zetels! 🙂

            [quote=”Wout_RS” post=226332]:lekker: :lekker: :lekker: :lekker:

            Ondertussen nog iets aan veranderd?[/quote]

            Yep,

            2x nieuwe batterie :mrgreen:

              [quote=”Delvaux” post=226329]In de buurt van Tielen genomen zeker? Ik denk dat ik het decor herken ;)[/quote]

              [hide]de locatie van de meet&fotoshoot in 2014 was idd op het militair domein van het 3de bataljon para in Tielen. we kiezen jaarlijks een andere locatie/provincie.[/hide]

                :lekker: :lekker: :lekker: :lekker:

                Ondertussen nog iets aan veranderd?

                  In de buurt van Tielen genomen zeker? Ik denk dat ik het decor herken 😉

                    Nog wat fotoke van de (voormalige) huisfotograaf Monemol

                    image-2-3-4.jpeg

                      nog eentje van DSTs MW om het af te leren :respect2:

                      DST_MW.jpg

                        en dat lekkere geluid op het einde van het filmpje :lekker: TOP :up:

                        Ive

                          is en blijft een super Porsche
                          Uiterlijk kun je over smaken twisten natuurlijk, maar het belangrijkste zijn toch de rijeigenschappen en de technische staat van deze auto volgens mij :respect2:

                            Ik heb zo een vaag vermoeden dat ik deze laatste nog al gezien heb :think:

                            :happydance: :happydance: :happydance:

                            :up:

                              heckmotorsportwagen by Bart Kuykens

                                image-4.jpg

                                De Magnus zijn 277 zit ondertussen al in de NFS game

                                Of toch al in de tailer :first:

                                  image-4.jpg

                                  De Magnus zijn 277 zit ondertussen al in de NFS game

                                  Of toch al in de tailer :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 85)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.