to racepak or not to racepak ?

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk to racepak or not to racepak ?

• Maker
    Discussie
  • Ik had vorige week een gedachtenwisseling met PIWI (hij is wel niet meer zo superactief op dit forum als vroeger denk ik ?) over het al dan niet dragen van een racepak op trackdays. We hebben er allebei eentje maar we zijn wat geremd om dit aan te trekken want:

– Enerzijds draag je een racepak voor je veiligheid en moet je je in principe van iemand anders niks aantrekken want het is ons eigen vel
    – Maar anderzijds, als niet-piloot komt dat dan misschien wel wat wannabee achtig over en dat is dan ook onze bedoeling weer niet

Wat zijn de ideeën vd medeforummers hierover ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • :happy: :happy:

[quote=”Bert V.” post=266340]
        Heb dat probleem ook, bij mij komt het vermoedelijk van mijn nek, deze durft al eens wat vast zitten 🙁 volgens dokter Stress 😕 :popcorn:[/quote]

Misschien in het vervolg niet naar “dokter Stress” gaan maar naar “dokteres HappyEnding” ?

Onze mediageile minister van mobiliteit Ben Weyts zal zich daar de eerste dagen zeker niet mee bezighouden :popcorn:
          https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180425_03482437

En …. als” iedereen nu tijdens de trackday een racepak gaat dragen , staat er misschien binnenkort een overijverige Vlaamse politieker recht met de mededeling om ook op de openbare weg eenzelfde pak te dragen in de auto .
            Je moet van niets meer verwonderd staan van de vindingrijkheid van onze Vlaamse politici . Zeker nu de gemeenteraadsverkiezingen eind 2018 er aankomen en in 2019 nog eens de nationale verkiezingen.
            Wat een mens allemaal niet doet om enkele stemmen te winnen 8) 8)

Veiligheid boven alles , vooral in Vlaanderen ! 😀 😀

[quote=”Mushroom” post=265911]Het politiek correcte antwoord is dat je je geen fluit moet aantrekken van wat anderen denken, maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan.
              Ik zie jouw tweestrijd.
              Veel hangt af van wie het pak draagt, en op welke manier 💡

Als je met een 2.7 Boxster het circuit afschuimt tussen een roedel GT3’s dan gaat dat pak misschien wel een paar :sarcastisch opmerkingen opleveren. Iedereen die nu triggered is: terug in uw kot, want dat is de Boxster die ik heb en ik mag met mijn eigen auto lachen 🙂

Als ik in deze Boxster tussen een roedel GT3’s zou rijden , dan trek ik ook een racepak aan ( maat XXXL wel te verstaan ) 😆 😆 😆

476159.jpg

[quote=”bccars” post=265899]Ik had vorige week een gedachtenwisseling met PIWI (hij is wel niet meer zo superactief op dit forum als vroeger denk ik ?) over het al dan niet dragen van een racepak op trackdays. We hebben er allebei eentje maar we zijn wat geremd om dit aan te trekken want:

– Enerzijds draag je een racepak voor je veiligheid en moet je je in principe van iemand anders niks aantrekken want het is ons eigen vel
                – Maar anderzijds, als niet-piloot komt dat dan misschien wel wat wannabee achtig over en dat is dan ook onze bedoeling weer niet

Wat zijn de ideeën vd medeforummers hierover ?[/quote]

Dit is een gevoelige discussie waarop ik liever niet dieper op in ga ;kwestie van niemand te beledigen of tegen de borst te stoten ,anders worden mijn teksten gecensureerd.

Ik zou zeggen ; ieder maakt dat voor zijn eigen uit en het uiteindelijk doel van een racepak is brandveiligheid :up:

16 Mei moet ik werken .
                  Anders wel interessant.
                  Op Francorchamps heb ik al goede dagen gehad.
                  Op Zolder bijna altijd ziek na een tijdje.
                  Sacraments heuvel is altijd de plek waar ik het meeste last heb.

Echter nadat ik de laatste keer op Zolder alweer zo ziek ben geworden achter het stuur

Heb dat probleem ook, bij mij komt het vermoedelijk van mijn nek, deze durft al eens wat vast zitten 🙁 volgens dokter, Stress 😕 :popcorn:

16 mei is er een curbstone avondsessie op Spa, 2 uur vrij tijden tussen 18u en 20u. 280 eur als je als je inschrijft via de Belgian Porsche Friends geloof ik. Ik weet dat er nog forummers zijn die die gaan rijden. Misschien het overwegen waard ?

Spa is altijd zo snel volzet dat het bijna niet gaat om er te mogen rijden.

Oei, dus ook geen test meer om te zien of Spa beter is ?

ik zou zeggen aan doen als het er eentje hebt.
                            Je kan je toch omkleden na de rij tijd.
                            Met een race pak aan naar de catering gaan zou ik ook niet doen 😀

Ik was van plan van me ook een pak en helm met Hans aan te kopen.
                            Echter nadat ik de laatste keer op Zolder alweer zo ziek ben geworden achter het stuur;
                            beslist om niet meer te gaan rijden op circuit.
                            Dus geen pak meer nodig.

123

famous last words
                              meanwhile in the back of the pit box:

het racepak zal geen verschil maken hoe men jou beoordeelt …

961_n.jpg

Als je er 1 hebt zou ik het zekere dragen, het speciaal kopen om 1 a 2 keer per jaar te dragen daarentegen …..
                                  ( wat een ander denkt :ass: )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.