Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Toekomstige porsche eigenaar
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
31 augustus 2010 om 00:31
Beste,
Ik ben, 36 jaar en reeds enkele jaren zeer gefascineerd door alles wat met porsche te maken heeft. Via het porsche magazine porschescene heb ik de link met de site leren kennen. Ik ben reeds enige tijd volop aan het sparen om hopenlijk binnenkort mijn eerste porsche te kunnen kopen. Het liefst zou ik mij een cabrio aanschaffen, misschien een oldtimer of een recenter betaalbaar 2de hands model. Heb reeds 1 maal met een porsche boxter gereden, hoewel sommige beweren dat dit geen volwaardige porsche is vond ik het toch superleuk. De bedoeling is via deze deze weg zo veel mogelijk te weten te komen over mijn toekomstige nieuwe hobby, nl. porsche eigenaar en porscherijder worden.
Groeten Benn,
-
MakerDiscussie
-
Misschien dat, zonder het bestaan van de Cayenne, Porsche vandaag niet meer had bestaan … 😯
Greetz,
Plumber
Daarom vind ik dat ongeacht budget en model iedere Porsche rijder respect verdient zonder te moeten worden bekritiseerd op zijn persoonlijk keuze.
idem
Volledig mee eens.
Vermits dit forum zoveel verschillende personen herbergt met allen hun eigen Porsche voorkeur en passie bewijst dat Porsche toch ergens een gevoelige snaar raakt.
Voor sommigen blijft het een droom, maar voor de meesten hier op het forum is deze droom op één of andere manier uitgekomen.
Daarom vind ik dat ongeacht budget en model iedere Porsche rijder respect verdient zonder te moeten worden bekritiseerd op zijn persoonlijk keuze.
@Porschky : met Wendlinger bedoel je waarschijnlijk Wendelin Wiedeking
En verder ben ik net zoals de meesten hier, ervan overtuigd dat een Boxster even goed een Porsche is als welk ander model ook, of het nu een 356 uit de jaren 50 is, of de allernieuwste Panamera.
Uiteraard heeft iedereen zijn eigen voorkeur en eigen budget, het voornaamste is dat je er op je eigen manier plezier aan beleeft.wat dat laatste betreft, is het eigenlijk niet zo heel vreemd dat men gekozen heeft voor de meer verkoopbare V6. Het is geen echt groot geheim dat veel mensen binnen Porsche een dieselmotor absoluut niet zagen zitten qua imago! Zelfs Wendlinger, uiteindelijk toch de man die Porsche uit het dal getrokken heeft, en zeer zeker niet vies was van producten die hoge verkoopsaantallen kunnen halen, heeft nog met duidelijke vastberadenheid gezegd op een persconferentie bij de voorstelling van de Cayenne dat ‘een dieselmotor niet past bij de filosofie van een Porsche’. Maar tijden veranderen… bvb door een stijging van de benzineprijzen… en uiteindelijk is men toch gezwicht voor het verkoopspotentieel van de diesel! En niet ten onrechte, getuige het marktaandeel dat die diesel meteen geclaimd heeft!
Die V12 is dus allemaal best leuk qua prestige, maar hij verkoopt voor geen meter! De meeste autoliefhebbers onder ons zullen dan ook met veel geluk ergens een paar kleine regeltjes in één of ander tijdschrift gezien hebben om te melden dat bvb ook die Touareg V12 diesel, met zijn geflipte 5 liter, zeer stilletjes en roemloos ten onder gegaan is, en uit de cataloog gehaald is. Het is dus pure businessopportuniteit die de diesel in het gamma gehaald heeft, en dan is die V6 inderdaad een veeeel betere optie… En wie prestige en power wil, zal wel met een Turbo S rondrijden zeker, of een Tech Art Magnum met 700 pk? 😉
Anoniem1 september 2010 om 01:20Tja tja…wat is een “echte” Porsche hé ? Moesten de enige echte Porsches de luchtgekoelde 911’en zijn, dan zou Porsche al lang niet meer bestaan… . Voor mij staat Porsche voor zijn geschiedenis, zijn techniek, zijn sportiviteit en zijn kwaliteit. In elk model zit al dan niet veel van die zaken in, dus ik kan leven met elk model 8) .
En om terug on topic te komen, een Boxster is een heel knappe Porsche die ik zelfs zou verkiezen boven mijn 996, zeker als het een S zou zijn. Maar spijtig genoeg zijn er geen achterzetels in een Boxster.
PS wel eigenaardig dat ze in de Cayenne diesel ‘maar’ de V6 van Audi plaatsen, niet de V12. Met die V12 zou de Cayenne toch wel nog een beetje meer Porsche zijn, niet ?Ik heb onlangs een dagje met een cayenne mogen rijden en dacht dat het wel een Porsche was.
Afgehaald in een Porsche garage,de Porsche emblemen der op en rijdt super.
Heb er dan ook een besteld om hem naast men 997 te gebruiken als dagelijkse wagen.
Ik bedoel maar iedere Porsche is een Porsche, maar je moet het bekijken wat je der wil meedoen.‘t zal gaan ja…
Wie zijn de “echte” Porschisten,
of is ‘t zoals in de muziek,
luister naar Raymond:“In de muziek bestaan ook veel racisten
Hun kop is leeg, de mode vult ze op
Dan is het reggea, en dan moet het weer cold-wave
Jezus Christus, wat zit er in hun kopKijk eens naar mij, ik hou van veel muziekjes
Speel alles graag, en wie doet mij dat na
En net onlangs, bij bomma op de zolder
Ontdekte ik de zwoele cha cha chaPa para pa para pa
Pa para pa para pa
Pa para pa para pa”👿 👿 👿
Voor het hier uit de hand loopt… Ik was dus gewoon wat aan het dollen. Uiteraard is ELKE Porsche een ECHTE Porsche. Maar daarom mag je toch nog altijd eens graptje maken niet waar 8)
hey hey
geen ruzie aub
ik vind dat de keuze moet genomen worden door de bestuurder
Porsche blijft Porsche zelf die tractoren van de jaren 60
alle modellen hebben hun charmes en die wordt gewaardeerd door de bestuurder van de Porsche
gelukkig bestaat de cayenne anders was Porsche misschien om zeep
geloof me in elk van de modellen schuilt het porscheDNA
911,912,914,924,968,928,944,boxster,cayman,cayenne,panamera enz voor mij zijn ze gelijk
denk eens aan de moeite die sommige mensen er voor over hebben om met een Porsche te rijden en hoe fier ze zijn met wat ze bereikt hebben
dit is mijn gedacht ervantvanbroekhoven schrijft:
Een boxster is wél een Porsche, een cayenne daarentegen… 😈
Heb een Cayenne en een 911 en vindt de Cayenne (winter) zeker een echte Porsche. 👿 👿 👿
tvanbroekhoven schrijft:
en de Cayenne diesel dan ? werktuig voor doorsnee landbouwer ? 😈 😈
tvanbroekhoven schrijft:
Om van die Panamera worst maar te zwijgen 😈
plumber schrijft:
Een Porsche is een Porsche, punt uit ! …
Volledig mee eens ! 😈
Rij zelf met een 968 😆 Misschien voor u het overwegen waard ?
(ZALIGE wagen trouwens, 3.0 L en 240 DIN PK, en deze wordt op enkele fora ook niet als een “volwaardige” Porsche beschouwd). Alsof mij dit iets kan maken 😉 .
Persoonlijk heb ik het wel niet voor Boxster’s, maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening ! Laat u daar niet door afschrikken. Een Boxster is en blijft een waardig alternatief voor een 911. Menig 996-bezitter zal dit zeker kunnen bevestigen.
Kijk trouwens maar eens naar de productie-aantallen van de 968-reeks … dit zal later (misschien pas binnen 15 jaar) nog voor vuurwerk zorgen 😈
Kijk maar eens wat er vroeger gebeurd is met de VOPO (Volkwagen Porsche 914).
Succes met de Quest !Regards,
😀
Attachments:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.