toer ardennen – iphone mapp gpx

Home Forum Porsche Uitstappen toer ardennen – iphone mapp gpx

• Maker
    Discussie
  • Dit weekend toertochtje gedaan tussen Spa en Namen. Bij momenten briljante stuurwegeltjes !

Gewoon GPX bestand gedownload en naar mezelf gemaild. Op de Iphone het gratis programmaatje MAPP gedownload. Email opendoen, en van daaruit MAPP opstarten. Route komt nu mooi in die app en je kan perfect de route volgen. Is wel niet met voice guidance, dus je hebt een copiloot nodig ! Maar is stukken handiger dan bolleke pijl roadbooks afprinten en volgen ! Zeker wanneer je eens een punt tegenkomt waar je niet door kan (werken, onverhard, kermis, koers, ‘t is altijd wat in belgie), zoom je even uit, kies je je omweg, en kan je snel weer naar je route. Geen geprul meer met papier !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • Ik begrijp wat je bedoelt 😉

Goh eagle, da’s nu moeilijk te zeggen. Dat zijn zo meer van die gevoelsmatige stukken, de rit is niet effectief in stukken verdeeld. Je moet zien hoe dat bij ons gaat. Mijn verstand staat op nul en concentreer me op het rijden en de “pacenotes” van die van ons als copiloot. Ik heb dus meestal geen idee in welk dorpje of stadje we zitten. Soms word ik eens wakker bij een stoppunt om ui te stappen en van het zicht te genieten 🙂
        Ik zal eens vragen aan die van ons of ze zich dat nog kan herinneren vanaf waar de wegenwerken ten einde waren !

Hey bccars, vanaf waar start het tweede stuk?

Gisteren nog eens in de Oostkantons geweest:

Eerste stuk van de route was maar meh door combinatie van wegenwerken, bijgevolg drukte en slechte toestand van het wegdek. Het tweede stuk daarentegen was zeer amusant. Echte stuurwegen, weinig verkeer, meestal goede staat wegdek. Geen horecastop ingelast, enkel een paar plaspauzes op de mooie vergezichten die de route rijk is 🙂
            Zeker voor herhaling vatbaar als de vele wegenwerken van het begin voorbij zijn !

Maar ik ben wel rap om dank U te zeggen 🙂

Help mij eens even BCCars … ik vind maar 1 route terug via die link!

Afgelopen weekend nog ritje gedaan met de “Porsche GTS Routes App”, meer bepaald “Auf Serpentinen durch die Voreifel”
                  http://www.porsche.com/microsite/gts/international.aspx#track/mOeDDPU2

Deze rit was zeker de moeite. In het eerste driekwart van de rit zaten zelfs stukken die grenzden aan het briljante. Perfect staat van wegdek, zeer bochtig, haarspelden afgewisseld met langere bochten, heuvelachtig, rond de RuhrSee geloof ik. Enige minpuntje tot op dat moment was de drukte van motorrijders die je ferm ophouden in de bochten. Tot op dat punt was dit mijn favoriete rit van all time.
                  Spijtig van het laatste kwart van de rit waarbij het terug richting Aachen gaat, en je op minder leuke baantjes komt met op dat moment zeer veel verkeer. Niks te melden van culinaire tussenstops. We hebben gepicknicked op een heuvel op een uitzichtpunt over het meer. Meer moet dat niet zijn voor ons.

Zou ik de rit nog opnieuw rijden ? Ik denk het wel. Maar dan in aangepaste vorm, vooral rond dat meer en het laatste stuk eraf laten, en dan tijdens een periode dat het minder druk is. In die omstandigheden driving walhalla …

Nice, good to know!

Afgelopen weekend tripje gedaan in de Oostkantons:
                      http://www.reisroutes.be/autoroutes/oostkantons-verrassend-en-onvergetelijk-184-5.aspx

Wel maar de helft kunnen doen wegens te weinig tijd. Algemeen weinig verkeer, wel bij wijlen slechte wegen en vuile wegen in de boerenstreken. Maar al bij al overwegend een zeer leuke rit met leuke stuurwegen, en genoeg bezienswaardigheden (stuwmeren/stuwdammen, kastelen, mijnen, abdij/bierbrouwerij, natuurwandelpaden, …) voor de bijrijders. Zeker aan te bevelen. Deze ga ik volgend seizoen eens opnieuw doen.
                      Geen echte gastronomische stops gemaakt. Voor info aangaande parkings en restaurants, zie .pdf in de link.

Heb een nieuwe App ontdekt op de Iphone, App van Porsche AG zelf.
                        https://itunes.apple.com/be/app/porsche-gts-routes/id838200762?mt=8

Met de introductie van de Boxter en Cayman GTS heeft Porsche deze route App gelanceerd. Het interessante is dat je zelf ook routes kunt opnemen en ze voorzien van “GTS-momenten”. Routes verspreid over heel de wereld, plus sorteerbaar op afstand tot je eigen locatie.
                        Misschien kunnen we eigen PFB routes hierop “registreren” in de toekomst, want een GTS Porsche is geen vereiste 😉

Ben er tot nu toe enkel nog maar eens snel doorgeflitst en ziet er veelbelovend uit, maar heb er nog wel geen ritjes van en mee gereden, dus toekomst zal uitwijzen of het goed werkt of niet.

To be continued …

Weer eentje achter de kiezen. Route “Hotel a la ferme” die begint in Sy en voortgaat naar Durbuy, Ciney, Dinant enzoverder. (http://www.routeyou.com/route/view/15828/gemotoriseerde-route/hotel-a-la-ferme-motorroute.nl)

De route is echt NIET aan te bevelen.

Het is eigenlijk een motorfietsroute. Niet geschikt als autoroute voor degenen die genieten van stuurwegen waar het tempo wat vlotter mag zijn. De route leek wel van stadskern tot stadskern te gaan, verbonden met rotwegjes in abominabele staat.
                          Desondanks was het plezant, want als aanrijroute zijn we in Tilf van de autostrade gegaan en over secundaire wegen naar het startpunt Sy gereden. En da’s dus wel de moeite in de Ourthe streek. Nog niet eens halverwege de route, ergens tussen Dinant en Couvin waren we het gehotsebots op de boerewegen zo beu dat we beslisten van naar de Maas te rijden, en die te volgen tot in Luik. Deze beslissing maakte deze uitstap ook nog te pruimen. De Maas minder goed dan de streek van Tilf/Ourthe, maar nog net doenbaar. Glooiende wegen, OK om te sturen, maar helaas wegen in slechtere staat dan naast de Ourthe, en dat drukt de pret een heel klein beetje.

Geen tussenstops gemaakt aan horeca of bezienswaardigheden, dus hieromtrent niks te rapporteren …

F

Mooi initiatief om het allemaal te delen :respect2:
                            Misschien ook nog handig voor andere gebruikers om eventueel plaatsen te vermelden waar het handig zou zijn om tussenstops in te lassen (aanraders horeca of eventueel veilige parkeerplaatsen voor onze P).

Net terug van een toer van Andenne naar Namen (http://www.reisroutes.be/autoroutes/namen-en-het-land-van-namen-autoroute-214-5.aspx)

Leuke bezienswaardigheden voor de passagier. Maar voor de bestuurder zelf wat minder. Toch wat drukker bereden wegen, wegen in slechte staat ook. Heel weinig mogelijkheden tot echt lekker sturen. Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft !

Morgen tweedaags Bongobontripje naar Luxemburg stad in GH Letzeburg. Kan plezant worden.

Gisteren tour Limburg-Herve-Hoge Venen grotendeels gereden (vanaf Alden Biezen ongeveer de route opgepikt):

Eerste stuk was bij momenten leuk om te zien (buurt van Aachen), maar nog geen aaneenschakeling van echt fijne stuurwegen. Te druk, teveel wegversmallingen en verkeersdrempels. Pas nadien in de hoge venen is het weer feest !
                                  Amerikaanse begraafplaats van Henri Chapelle is zeer beklijvend !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.