toeristische rondrit heen en terug naar het Porsche museum

Home Forum Porsche Uitstappen toeristische rondrit heen en terug naar het Porsche museum

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Ik zou graag volgend jaar een uitstap willen maken van een dag of 4 naar het Porsche museum.
    Vraag: heeft er iemand een leuke uitgestippelde toeristische autoroute heen en terug naar het museum.
    Graag ook tips voor goede hotels om te overnachten, zeker als vereiste afgesloten parking.

Mvg
    Porchitis

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Deze zomer ook geweest en enkele dagen overnacht in Hotel Feuerbach im Biberturm (Stuttgart) op ongeveer 5km van museum. Mooi 4 sterren hotel met afgesloten parking onder het hotel voor een redelijke prijs. 8) 8) 8)

hoi bedankt alvast voor de info
        met deze info kan ik al beginnen aan de voorbereiding
        als je die info hebt van dat museum zie ik dat nog wel verschijnen

groeten
        Porchitis

Als je er een toeristische uitstap van wil maken kan ik je zeker Baden-Württemberg aanbevelen, het is een van de meest populaire vakantiegebieden van Duitsland. Romantische kastelen en burchten, een aantrekkelijke natuur, afwisselende landschappen, sfeervolle steden, indrukwekkende bezienswaardigheden, een uitstekende keuken, e.a.

De deelstaat Baden-Württemberg met de hoofdstad Stuttgart ligt in het Zuidwesten van Duitsland. Je kan er uitstekend eten en winkelen, sportief bezig zijn en heerlijk relaxen. Daarom zou ik zeker je eerste dagen niet verliezen door onderweg nog ergens te overnachten maar ineens door te rijden naar daar.

Een aantal van de meest beroemde vakantieroutes loopt dwars door Baden-Württemberg, zoals bijvoorbeeld de Romantische Strasze, de Burgenstrasze en de Deutsche Fachwerkstrasze. In totaal lopen 20 vakantieroutes door de mooiste regio’s en naar beroemde bezienswaardigheden in dit gebied. Zwarte Woud, Bodensee en de Zwabische Alb zijn de bekendste vakantiegebieden in deze deelstaat.

Het vernieuwde Porsche museum is indrukwekkend en een aanrader. (Hou daar maar zeker een halve dag of meer voor vrij)
          Tracht vroeg te gaan want eens 12.00 hr kan je er over de koppen lopen, een snelle hap kan er ook maar als je beter wenst te eten is er een top restaurant boven in het museum zelf. Ben je dat van plan reserveer dan direct bij binnenkomst s’morgens of je hebt er geen plaats s’middags als de honger opduikt. In de buurt rondom het museum is er niets te vinden om te eten. Als je er op bezoek gaat tijdens de week dan zie je ook de Classic afdeling in werking.
          Maak uw planning ruim op voorhand dan kan je misschien ook een fabrieksbezoek van Porsche meepakken. Let op want deze bezoeken zijn snel volgeboekt dus wacht niet te lang.

Als je dan toch in Stuttgart bent zou ik ook het Mercedes museum meepikken dat zeker de moeite is en ook volledig vernieuwd in 2006/2007. In Stuttgart zelf is ook veel te bekijken maar ik vrees dat je 4 dagen niet voldoende zullen zijn.
          Hou je van miniaturen bezoek dan zeker ook het bekende Marklin museum.

Als je vertrekt vanuit België dan is rijden langs Durlach een tussenstop waard, het is een gemeente nabij Karlsruhe, daar zou je dan eens kunnen gaan kijken bij Freisinger Motorsport, je weet niet wat je daar ziet. Van Karlruhe naar Stuttgart is het nog een uur rijden. Tussen Karlsruhe en Stuttgart is er ook nog ergens een Porsche privé verzameling waarvan ik het adres eens zou moeten opzoeken. Indrukwekkend en alleen toegankelijk na telefonische afspraak. Het unieke aan deze verzameling is dat alle modellen (het betreft oudere modellen) 0 km’s op de teller hebben, dus origineel in nieuwstaat juist zoals ze destijds de fabriek hebben verlaten. De eigenaar kocht de wagens niet om mee te rijden maar om te verzamelen.

Wat betreft hotels e.a. die vind je in overdaad door even te Googlen en je kan kiezen van eenvoudig tot luxueus. Neem het van mij aan je 4 dagen zullen zeker gevuld zijn, samen met goed weer kan je er mooie dagen van maken.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.