Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Kalender › Trackdays
- Dit onderwerp bevat 339 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Reys.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Zaterdag wordt hij uitgelijnd en tracht ik camber zo negatief mogelijk te krijgen, dan wat ronde punten op en af vliegen hier en ik zal het rap gewaar worden of het al scheelt.
Die 2cm lager zie ik ook wel zitten, anders kom ik es tot bij u zulle Benny want als ik aan die schroefdraad ga prutsen komt dat niet goed :engeltje: aangezien alles redelijk vast zal zitten ook. (Kwist nie dat jij hier ook zat?)
Wat vinden jullie van de wagen wegen? Werd me ook over gesproken zodat hij 50/50 vooraan/achteraan en links/rechts hetzelfde is… maar hoe je dan alles verstelt…?
Van de aanpassingen die ik al gehoord heb is de camber aanpassing het grootste verschil in rijgedrag… we zullen zien é
Niet helemaal logisch volgens mij…
Stabi’s op hardst is ”ideaal” voor circuitgebruik op droog, langst grip, echter ook meeste snap-overstuurStabi’s op zacht ideaal voor echt natte track ( water op de baan)
Kas zal stuk meer bewegen echter daarom nog niet overstuur of onderstuurd worden, geeft wel heel ander gevoel …. Heb laatste trackday zonder stabi’s gereden (droplink kapot)Heel de voormiddag ongelukkig gevoeld met het gevoel van de wagen,dacht dat hij geen grip had en telkens zou schuiven, in namiddag echter wat vertrouwen getankt en ervoor gegaan… Wat bleek. Limiet lag heel stuk verder ! Heel andere rijgevoel maar wel controleerbaar doordat je in principe beter aanvoelt wat de kas juist doet, stuk voorspelbaarder in overstuur….
Wel tragere rondetijden aangezien hogesnelheidsbochten niet aan zelfde snelheid kunnen genomen worden…Ps, stabi’s verzetten opgevoed te krijgen/wijzigen is normaal en te vergelijken met bandenspanning juist zetten of zoeken, echter aan hoogte prutsen op trackday zelf, zonder uitlijning, zou ik eerder zelf gezegd niet doen …. Alle camberwaarden worden beïnvloed zonder dat je ze kan meten of terug aanpassen.
Bij ons was het vorig seizoen ook zo geen balans in voor en achterkant onderstuur die direct overging naar overstuur… de dingen die ik gewijzigd heb zijn beide stabis op het hardste de wagen 2cm doen zakken krijg je automatisch ook iets meer camber en de gt3 was plots een heel andere auto. Kweet nie waneer ge de volgende trackday meedoet maar als we er ook zijn wil ik gerust eens de stabis verzetten op de verschillende standen dan kunt ge eens proberen wat het verschil is op de dag zelf. das toch nie veel werk. zelfs de hoogte aanpassen duurt nie zo lang. grtz benny
[quote=”René” post=167142][quote=”Ghost” post=167138]Het was er sowieso glad volgens mij 😀
Ik was misschien de traagste maar heb mij toch geamuseerd.
Ben ook niet naast het asfalt beland.
Kan spijtig genoeg niet van iedereen gezegd worden :cry:[/quote]Bedoel je deze bink?[/quote]
super foto 😆Wanneer gaan jullie nog is naar mettet ? Dan wil ik ook wel eens meekomen met de gt3
[quote=”pvdw” post=167137]Rene,
Stand stabi’s gecontroleerd ?
Welke banden/ Bandendruk ?
Huidige Uitlijningwaarden ?Grtn[/quote]
Achterste stabi stond op bijna zachtste zoals het moet volgens garage. Banden zijn behoorlijk verse Michelin Pilot Supersports, warm gemeten 2.0 vooraan en 2.2 achteraan. Momenteel uitgelijnd met beetje camber als ik me goed herinner, is al ff terug… hopelijk kan ik voldoende negatieve camber maken met standaard materiaal?
efkes id archieven gedoken, ik veronderstel dat het wielvlucht is dat ze bedoelen met camber? dan is het links -1°29′ en rechts -1°16′
[quote=”Ghost” post=167138]Het was er sowieso glad volgens mij 😀
Ik was misschien de traagste maar heb mij toch geamuseerd.
Ben ook niet naast het asfalt beland.
Kan spijtig genoeg niet van iedereen gezegd worden :cry:[/quote]Bedoel je deze bink?
Attachments:Het was er sowieso glad volgens mij 😀
Ik was misschien de traagste maar heb mij toch geamuseerd.
Ben ook niet naast het asfalt beland.
Kan spijtig genoeg niet van iedereen gezegd worden 😥Rene,
Stand stabi’s gecontroleerd ?
Welke banden/ Bandendruk ?
Huidige Uitlijningwaarden ?Grtn
Mettet was alweer top gisteren! Veel mooie wagens aanwezig waaronder uiteraard op kop de Porsches :driver: and lots of fun!!
Mijn gevoel werd terug bevestigd dat de wagen te weinig grip heeft. Mensen die met me meerijden zeggen dat hij plakt maar ik voel hem constant glijden (onder- en overstuur) en als ik met een identieke GT3 meerij is het een gans ander rijgedrag!
Zaterdag afspraak bij de bandenboer om hem uit te lijnen en de camber aan te passen, zien wat dat geeft en nog es gaan testen op Mettet dan…
Heb hem zien staan op de aanhangwage vrijdag avond.
Idd jammer! Maar zatrdag en vandaag(zondag) was weer inorde ;-).
Wel wat opvallend traag verkeer op de weg;-pHmmm, Spijtig voor de kas, bleef niet veel van over dat niet geplooid was…
Rare plaats om eruit te gaan, midden van chicane doorsneden, omhooggekatapulteerd op de curbstone, over piste gevlogen en vervolgens tegen de muur aan overzijde pits… Gelukkig niemand geraakt en gn gewonden…Deze zal de FFD nog een tijdje onthouden denk ik. :bounce:
Attachments:Yep was superdag hebben veel geluk gehad met het weer. :up:
@ pvdw leuk je ontmoet te hebben knappe GT3 trouwens.
Snelste ronde met de cayman r was 2’55
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.