Transporter T5 gevonden

Home Forum Zeverhoekje Transporter T5 gevonden

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Helaba !
      Long time no see ! 🙂
      Vrijdag laatsleden besloot mijn werkgever failliet te gaan en daardoor ben ik m’n firmawagen kwijt. Ik heb besloten van op zelfstandige basis te beginnen en dacht daarom om als “firmawagen” een T5 van Volkswagen aan te kopen.
      Nu twijfelde ik tussen de Vivaro van Opel, de Vito van Mercedes en de T5, echter als ik op de carconfigurator van Opel mijn lijstje invul komt die daar ineens met een mindering van 22% af. Is dat de standaardkorting die je krijgt op zo’n bestelwagen ? Geeft Volkswagen dat dan ook ? Want de Vivaro zou op 20.000 Euro komen en de T5 op 31.000 Euro ! 😳 Dit met vergelijkbare opties.
      Kent er iemand ook de prestaties van deze bestelwagens want daar wordt op de officiële sites over gezwegen.
      Heeft er iemand ervaring met het laten tunen van die dingen, want Nederlandse sites beloven winsten van 30PK ?

      Alvast bedankt !
      Oja, weet er iemand een garage zijn die redelijke kortingen geeft, ik meen me te herinneren dat je indertijd bij Rietje in Antwerpen d’office 13% kreeg (was wel voor een personenwagen) of bestaat er zo’n “garage” waar er wat T5’s op stock staan ?

      De eerste tijd zit er dus geen P’ke aan te komen bij mij 🙁 (

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
      • [quote=”Mushroom”:60xd2rjl]
        Anyway, ik zit op hete kolen ! 😈 [/quote]

        Kan ik helemaal inkomen.
        Ik ken het gevoel, zoals iedereen zeker; en wachten duurde maar 9 dagen… 😯

        Gaat ge wel veel plezier van hebben 😉

          Ondertussen is het “weetjewel-forum” volledig uitgelezen ! 8)
          Thx voor de link.
          Hij is dus 2 weken geleden aangekocht : een zwarte metallic, 2.5TDI, 131 PK.
          Het wit dat ik wou was een “speciale kleur” die evenveel moest kosten als metaallak 😯 , bovendien kon je de bumpers af-fabriek niet laten meespuiten, als je de bumpers af-fabriek niet laat meespuiten krijg je de “bouwvakkers” bumpers, als je ze wel laat meespuiten krijg je de smooth “Multivan” bumpers.
          Ben dan nog naar Erps Kwerps gereden om te gaan kijken naar een oranje, maar het was echt lelijk oranje + je kon ook weer geen meegespoten bumpers krijgen. Vandaar een zwarte.
          Nu is de jacht op zo’n dubbel din navigatie-DVD speler-bluetooth-MP3- 7″ touchscreen spul geopend. Ik denk voor de Kenwood 8220 te gaan !
          Moet echter wel nog wachten voor levering van de bestelwagen tot eind Juli !!! 🙁
          Dan waarschijnlijk quasi direct ermee naar Nederland om hem te laten chiptunen bij Tunex. 225 Euro voor 30 a 35 paardjes, én veel goede commentaar op het T5-forum.
          Vervolgens velgjes en een paar cm. laten zakken, nuja een paar … 😉 Heb al als optie een 2 cm lagere vering genomen en 16″ velgen, maar ik zou hem liever een 5-tal cm. lager hebben en 19″ eronder. Via Marktplaats al een mooi setje zien staan die me een beetje aan de Fuchs velgen doet denken. Met banden erop voor 1500 Euro.
          Anyway, ik zit op hete kolen ! 😈

            probeer het hier eens http://www.weetjewel.com/home.html

            daar zullen ze je heus wel vertelllen wat de voordelen aan een t5 zijn

            http://www.weetjewel.com/forum/home.htm of rechtstreeks naar het tevredebheids onderzoek

              [quote=”Mushroom”:2fpbbf13][quote=”Stef69″:2fpbbf13]

              Succes met de start van je eigen bedrijf Tilt 😉 ) [/quote]

              Hmmmmm Stef69 = stefan met Bart Simpson avatar ?? 🙂

              Thx ![/quote]

              sure, bouwen is mijn job, wagens mijn hobby

                [quote=”Mushroom”:37p964tq]Ik ga meer voor de looks dan voor de grootte ! 😉 [/quote]

                Mijn vriendin duidelijk voor het omgekeerde 😈 😉 😆 😆 😆

                  Mijn vriendin die het echt niet op grote wagens heeft (jeeps en dergelijke) was ook helemaal weg van de nieuwe vito…

                    [quote=”Mushroom”:3qzkddn5]Anders iemand nog schrandere ideëen van coole wagens die kunnen ingeschreven worden als lichte vracht ? De Nissan Navara crossed my mind.[/quote]

                    Men pa heeft onlangs een nieuwe vito in carbonzwart gekocht, daarnaast heeft hij ook nog een CLK maar aangezien die gisteren met lege accu stond van even niet te gebruiken veronderstel ik dat de vito wel een aanrader is 😆

                      Tssssssssssss, man, ik kom hier ver zot ! 🙂

                      Ik probeer hier al een hele week een prijs te krijgen voor zo’n Transporter en die mannen vertikken het van aan de telefoon iets te zeggen hé ! “Ge moet maar eens langskomen” Hoe kan ik langskomen als ik geen auto heb ?
                      Ik zit hier al heel de week die configurator in te vullen, ik weet perfect welke opties ik wil, ik weet wat hij moet kosten volgens de website, is het dan *zo* moeilijk om een freakin’ indicatie te geven van hoeveel er af gaat ?
                      Bij Opel krijg je al zowiezo 22% alleen al als je die configurator invult.

                      Blijkbaar ga ik ook geen wit kunnen nemen, want hun wit is zo meer gebroken wit en niet het spierwit dat ze op al hun fancy flyers zetten, en ja, het steekt zo nauw ! 🙂
                      ‘t Zal dus ne zwarte worden wat nog eens een meerprijs van 700 Euro betekent.
                      Damn ! Waarom zie ik die Vivaro nu niet even graag ?? 😥 😉

                      Anders iemand nog schrandere ideëen van coole wagens die kunnen ingeschreven worden als lichte vracht ? De Nissan Navara crossed my mind.

                        zal er ook een stuk van af hangen over welk niveau van tuning we bedoelen? Mijn 525d heeft nu 163 pk… terwijl zijn Duiste broertje 180+ pk heeft… die 163 is dus teruggeschroefd voor België om te kunnen genieten van een fiscaal gunstiger afzetterijtarrief bij de BIV. MAAR de techniek van de wagen is dus wel reeds voorzien op 180 pk… als men naar die waarden zou chippen is er niet zo heel erg veel risico. Ik vond echter chips die pretenderen (!) naar 200 pk te gaan, doch mijn garagist (die zacht uitgedrukt niet vies is van sportieve wagens en rijstijl) heeft me toch ten zeerste afgeraden dat te doen (al moet ik er wel bijzeggen dat de mijne ook een Tiptronic automaat heeft, en die zijn kwetsbaarder voor plotse drastische koppelwaardentoenames!). Dus ik weet het zo niet… ik plan om lang van deze investering te kunnen genieten, dus heb ik het maar zo gelaten. En de eerlijkheid gebiedt me evenzeer te zeggen dat ik zeeeeer onder de indruk ben van die 163 pk’tjes van deze turbodiesel!! Is eigenlijk, heel eerlijk gezegd, meer dan genoeg… En dankzij de bruikbaarheid en beschikbaarheid van dat vermogen, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat ik gemiddeld gezien sneller rijd met deze wagen dan met mijn Porsches… waar je veel hoger in de toeren moet gaan om echt snel te gaan… en dat doe je minder ‘als vanzelf’… terwijl met deze turbodiesel en met automaat… 😯

                          [quote=”Stef69″:1x9pbhna]

                          Succes met de start van je eigen bedrijf Tilt 😉 ) [/quote]

                          Hmmmmm Stef69 = stefan met Bart Simpson avatar ?? 🙂

                          Betreffende de motoren was ik zinnens een 2.5 te nemen hoor, maar toch bedankt voor de waarschuwingen !
                          Nog iemand ervaring met prestaties, kortingen en chip-tunen van die dingen ?
                          Thx !

                            [quote=”Mushroom”:2e0q6f0i]Helaba !
                            Long time no see ! 🙂
                            Vrijdag laatsleden besloot mijn werkgever failliet te gaan en daardoor ben ik m’n firmawagen kwijt. Ik heb besloten van op zelfstandige basis te beginnen en dacht daarom om als “firmawagen” een T5 van Volkswagen aan te kopen.
                            Nu twijfelde ik tussen de Vivaro van Opel, de Vito van Mercedes en de T5, echter als ik op de carconfigurator van Opel mijn lijstje invul komt die daar ineens met een mindering van 22% af. Is dat de standaardkorting die je krijgt op zo’n bestelwagen ? Geeft Volkswagen dat dan ook ? Want de Vivaro zou op 20.000 Euro komen en de T5 op 31.000 Euro ! 😳 Dit met vergelijkbare opties.
                            Kent er iemand ook de prestaties van deze bestelwagens want daar wordt op de officiële sites over gezwegen.
                            Heeft er iemand ervaring met het laten tunen van die dingen, want Nederlandse sites beloven winsten van 30PK ?

                            Alvast bedankt !
                            Oja, weet er iemand een garage zijn die redelijke kortingen geeft, ik meen me te herinneren dat je indertijd bij Rietje in Antwerpen d’office 13% kreeg (was wel voor een personenwagen) of bestaat er zo’n “garage” waar er wat T5’s op stock staan ?

                            De eerste tijd zit er dus geen P’ke aan te komen bij mij 🙁 ( [/quote]

                            Succes met de start van je eigen bedrijf Tilt 😉 )

                              ik deel volledig de mening en raad van Mcklusky!!! De 1900 turbodiesel van vandaag zijn zo gepushed in PK’s, dat er in de meeste gevallen veeeel vodden van komen! Maar het blijft een verkoopsargument, dus doen ze allen mee met de PK-wedloop!

                              Het is hetzelfde zoals bij bvb de BMW 3-reeksen; die 318 TDS’en, 318d’s en dergelijke worden alsmaar krachtiger, doch ze hebben er ook alsmaar meer problemen mee!! Ook mijn BMW-garagist beaamt: nog nooit zoveel problemen met de 1.9 liters gehad als tegenwoordig… maar ze halen wel evenveel PK als 2.5 liters of soms zelfs 3 liters van weleer…! Mooi op papier, en voor leasings die toch na twee jaar afzien afgescheept worden misschien voor sommigen niet eens zo een probleem… maar voor iemand in jouw geval, die waarschijnlijk wel wat langer van zijn investering hoopt te kunnen genieten zonder kosten??!!

                                Ik ga meer voor de looks dan voor de grootte ! 😉

                                  ik heb een tijd geleden ook zitten vergelijken tussen verschillende bestelwagens.
                                  Als ik nu een type groter zou kiezen dan ik nu heb (peugeot partner) dan ga ik 100% voor de ford transit.

                                    Hey, als je voor de Vivaro zou gaan dan raad ik je aan om de 2500cc versie te kiezen ipv de 1900 versie, gegarandeerd meer km’s en bedrijfszekerder dan de 1900

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.