trillingen stuur

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen trillingen stuur

• Maker
    Discussie
  • Hey,

Kan iemand mij raad geven :

Heb een 911 uit 94 automaat. Probleem dat zich nu voordoet is dat mijn stuur enorm gaat trillen wanneer ik rem tussen de 80 en 90 km/u.
    Bij het gewone rijden heb ik daar niets van last van.

Alvast bedankt.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Zal wel aan de schijven liggen
      SCHIJVEN VAN HET TOPMERK BREMBO……………………110EURO PER STUK. 😆

0

Hallo,
        heb da ook gehad ,zijn normaal de schijven die krom getrokken zijn bij hevig remmen in de bochten wanneer die schijven gloeiend gestaan hebben.
        grtz.
        pascal.

0

Oeps niet goed gelezen, ik dacht dat het bij het rijden was en niet bij het remmen 😳

0
          ken

ligt aan het remsysteem, waarschijnlijk zijn de remschijven aan vervanging toe…

0
            Wim

[quote=”zazou007″:36xfnz2x] Probleem dat zich nu voordoet is dat mijn stuur enorm gaat trillen wanneer ik rem tussen de 80 en 90 km/u.[/quote]

😉

Dus als hij bij het rijden niet trilt, zal het niet aan het balanceren liggen, anders ook trilling tussen 80 en 100 km/h. 💡

0

gewoon uitlijning??? mss daar eens mee beginnnen, wielen gebalanceerd? goed uitgelijnd? dan pas remschijven/blokken.

Nog stommer (maar zelf meegemaakt), na een onderhoud hadden ze een wiel niet volledig vastgezet… gevolg, vanaf bepaalde snelheid of bij spoorvorming -> trillingen…

Ik zou zeggen als je bij remmen geen trillingen op je rempedaal voelt en tijdens rijden wel op stuur dat het eerder aan de wielen of uitlijning ligt.

0

Schijven controleren met een meetklok , als ze krom zijn vervangen .

0

Remklauwen nakijken of de remblokken vrij kunnen bewegen.
                    Zijn beide zijden van de remschijf gelijk aangelopen?
                    Indien niet kan dit duiden op alu-oxidatie onder de schuifplaatjes.

0

Even een paar keer verschrikkelijk hard remmen, misschien is het dan weg. 😉

0
                      Wim

Zou ik de remschijven of blokken maar eens laten controleren. 💡

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.