trillingen stuur

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen trillingen stuur

• Maker
    Discussie
  • Hey,

Kan iemand mij raad geven :

Heb een 911 uit 94 automaat. Probleem dat zich nu voordoet is dat mijn stuur enorm gaat trillen wanneer ik rem tussen de 80 en 90 km/u.
    Bij het gewone rijden heb ik daar niets van last van.

Alvast bedankt.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Zal wel aan de schijven liggen
      SCHIJVEN VAN HET TOPMERK BREMBO……………………110EURO PER STUK. 😆

Hallo,
        heb da ook gehad ,zijn normaal de schijven die krom getrokken zijn bij hevig remmen in de bochten wanneer die schijven gloeiend gestaan hebben.
        grtz.
        pascal.

Oeps niet goed gelezen, ik dacht dat het bij het rijden was en niet bij het remmen 😳

ken

ligt aan het remsysteem, waarschijnlijk zijn de remschijven aan vervanging toe…

Wim

[quote=”zazou007″:36xfnz2x] Probleem dat zich nu voordoet is dat mijn stuur enorm gaat trillen wanneer ik rem tussen de 80 en 90 km/u.[/quote]

😉

Dus als hij bij het rijden niet trilt, zal het niet aan het balanceren liggen, anders ook trilling tussen 80 en 100 km/h. 💡

gewoon uitlijning??? mss daar eens mee beginnnen, wielen gebalanceerd? goed uitgelijnd? dan pas remschijven/blokken.

Nog stommer (maar zelf meegemaakt), na een onderhoud hadden ze een wiel niet volledig vastgezet… gevolg, vanaf bepaalde snelheid of bij spoorvorming -> trillingen…

Ik zou zeggen als je bij remmen geen trillingen op je rempedaal voelt en tijdens rijden wel op stuur dat het eerder aan de wielen of uitlijning ligt.

Schijven controleren met een meetklok , als ze krom zijn vervangen .

Remklauwen nakijken of de remblokken vrij kunnen bewegen.
                    Zijn beide zijden van de remschijf gelijk aangelopen?
                    Indien niet kan dit duiden op alu-oxidatie onder de schuifplaatjes.

Even een paar keer verschrikkelijk hard remmen, misschien is het dan weg. 😉

Wim

Zou ik de remschijven of blokken maar eens laten controleren. 💡

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.