Tuning 3.8 DFI

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Tuning 3.8 DFI

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het laten tunen van de 3.8 DFI motor? Bij bijvoorbeeld BR Performance bieden ze een stage 1 (herprogrammatie ECU, +20pk en +20Nm) en stage 2 (herprogrammatie ECU, Supersprint uitlaatspruitstuk en sportkatalysator, +30pk en +30Nm) aan.

Ik vraag me af wat het effect is op de uitlaatgaswaarden en op de betrouwbaarheid van de motor. En doen ze op de keuring niet moeilijk bij dergelijke modificaties? 🙄

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
      • 30 pk meer ga je wel degelijk voelen, ook op de weg (als de omstandigheden het toelaten). Feit is inderdaad dat het alweer snel zal wennen. En het prijskaartje voor stage 2 is ook niet min…

123

extra push for wat te doen… gewoon op de weg? wat meer power te voelen?
          Van wat ,385 pk naar 405 of 415 voor stage2??
          Dat merk je 5 keer en wordt je gewoon… zit echt tussen de oren ook
          Zoawel die stage 1 als 2

Turbo’s kunnen ze tunen maar een NA motor van Porsche is al redelijk ver getuned daar vallen geen wonderen meer op te doen.. Het sop is de kolen niet waard.

Tenzij je een belastings geknepen motor hebt , das iets anders, daar krijg je gewoon je top-end terug dat is afgeknepen..

Stage 2 hebben ze (BRP) me gezegd dat het mogelijks problemen oplevert op de keuring. Ik apprecieer hun eerlijkheid, maar dan wordt het een no go voor mij. Voor de sound hoef ik het niet te doen (wagen heeft al PSE), het zou enkel voor die extra ‘push’ zijn. Maar heb geen zin om die uitlaat er ieder jaar van onder te smijten om naar de keuring te gaan.

De stage 1 heb ik op de vorige laten doen, voel je amper iets van (zit tussen de oren) :popcorn:
              Stage 2 heb ik geen ervaring mee, zal ook wel wat meer kosten dan de stage 1… :coolness:

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.