Turbo handgeschakeld of Tiptronic?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Turbo handgeschakeld of Tiptronic?

• Maker
    Discussie
  • Is waarschijnlijk niet de eerste keer dat die vraag gesteld wordt maar toch vraag ik het nu nog eens :respekt: :respekt: :respekt:
    Ben aan het twijfelen over een aankoop van een 997 Turbo van 2007 :relaxman: :relaxman: :relaxman:
    Enige twijfel is dat het een Tiptronic is en ik liefst een :driver: heb.
    Volgens OPC zelf werden de meeste met Tiptronic verkocht omdat je dan het best met het vermogen overweg kan ❓ ❓ ❓ (lees: ge kunt nooit zo rap schakelen met ne handbak)

Turbo rijders, laat de tips maar komen he. :respect2: :respect2: :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • :mrgreen:
      Briljant.gif

Blijft goe!

Bedoel je zoiets? :mrgreen: :happy:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=YS6wWLZNpoU[/video]

[quote=”Mushroom” post=99086]Soms geef ik ‘m toch graag eens uit handen ook hoor! :relaxman:

Bvb, als ik aan’t bellen ben en aan ‘t roken tegelijkertijd en er moet geschakeld worden 😉
            Of wat dacht je? ;)[/quote]

Zoals vrouwen beweren…. mannen kunnen geen twee dingen gelijk… :mrgreen:

:happy: :happy: :happy:

Soms geef ik ‘m toch graag eens uit handen ook hoor! :relaxman:

Bvb, als ik aan’t bellen ben en aan ‘t roken tegelijkertijd en er moet geschakeld worden 😉
                Of wat dacht je? 😉

Dat komt omdat we mannen zijn .
                  We hebben graag zelf onze pook in onze handen :happy: :happy: :happy:

[quote=”Funny” post=98791][quote=”Blindstra” post=98738]Manual is full control :happy: :happy:

Daarom schakelen ze in de F1 zekers op het suur 😆 😆 😆 😆

Allemaal sentiment mannen. Dat is de enige reden voor dat pookje tussen de voorstoelen.[/quote]

Marcel ik denk dat de reactietijd van een F1versnellingsbak astronomisch verschilt met de tijd van een Tiptronic .
                    Pdk al een stuk sneller ,logisch het woord zegt het zelf de volgende versnelling ligt al klaar .
                    Het zal zeker al in mijn hoofd zitten . :roll:[/quote]

De PDK is natuurlijk véél sneller dan de Tiptronic, een wereldverschil.
                    Maar deze laatste is nog altijd sneller dan om het even wie met een manueel versnellingsbak.

Men kan gewoon niet evensnel manuelle uitkoppelen/vernderen van versnelling/inkoppelen als een Tiptronic het kan :mrgreen:

Wat je kan verwijten aan de Tiptronic zijn wat vertraging en twijfel in automatische mode, in manueel mode is het supersnel en jij hebt het controle.

Dus in manueel mode : even veel controle en sneller dan een manueel versnellingsnak
                    En in automatiek heb je geen last in stad of in de files.
                    :respect2:

nb: een sprintbooster veranderd kompleet het gedrag van de tiptronic, een aanrader voor de eigenaars 💡

[quote=”Blindstra” post=98738]Manual is full control :happy: :happy:

Allemaal sentiment mannen. Dat is de enige reden voor dat pookje tussen de voorstoelen.[/quote]

Marcel ik denk dat de reactietijd van een F1versnellingsbak astronomisch verschilt met de tijd van een Tiptronic .
                      Pdk al een stuk sneller ,logisch het woord zegt het zelf de volgende versnelling ligt al klaar .
                      Het zal zeker al in mijn hoofd zitten . 🙄

Manual is full control :happy: :happy:

Allemaal sentiment mannen. Dat is de enige reden voor dat pookje tussen de voorstoelen.

[quote=”Luc993″ post=95940]Is natuurlijk heel persoonlijk!
                          Ik reed voor de 993 een bmw Z4 coupé automaat. Supersnel, ongelooflijk zacht maar toch ik miste iets … nu dus lekker handgeschakeld, zelf bepalen wanneer je opschakelt of terugschakelt, heerlijk in de toeren of net niet. Je bepaalt het net iets beter/nauwkeuriger dan met de automaat (en de voet). Schakelen aan het stuur heb ik nooit fijn gevonden maar ja … het blijft heel persoonlijk![/quote]

Ik rijd altijd in manueel mode met de TipTronic.
                          Het schakelen aan het stuur is echt gemakkelijk en snel, vlat perfekt onder de vingers :mrgreen:

Een automaat is voor mij een must met het drukke verkeer en al dat file ellende in Belgie :censored:

nb: een trucje voor die met TipTronic => SprintBooster
                          dat maakt het schakelen véééééél vlotter en sneller, véél gevoeliger schakelen en terugschakelen in automatiek mode.
                          Geef ook het gevoel van meer pk’s te hebben.

Is momenteel niet meer aan de orde, is voor mijne neus aan iemand anders verkocht. 🙁 🙁 🙁

Idem hier ,en het geluid bij een hand geschakelde vind ik persoonlijk veeeeel mooier :driver:

Zwarte pijl en andere automaat rijders jullie wagen is Heel snel ,zeker van de zwarte pijl .
                                Ik blijf erbij het gevoel van rijden en de wagen in de hand hebben is anders ,voor mij nog leuker bij een handgeschakelde .
                                Zoals ze hier zeggen manual is full control ,real drivers car .
                                Wat betreft snelheid zwarte pijl zal ik moeten onder doen voor jou maar ik ben zo’n antiek seniorengeval dat nog graag eens in de pot roert . 😥

Funny de mijne is toch heel snel,of niet soms :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.