Turbo velgen 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Turbo velgen 997

• Maker
    Discussie
  • Ik heb me juist een super mooi tweedehands setje turbo velgen met nieuwe pirelli banden gekocht van een 997 4S
    Bij het monteren van deze op een 996 4S raken ze aan de binnenzijde de plastieken afschermkap .Nu heb ik keuze de afschermkap verwijderen en zonder deze rijden (waar ik persoonlijk niet zo van hou ) of de velgen terug verkopen .
    Iemand dit probleem reeds een voorgehad
    Mvg Jacques

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • :up: :respect2: en lock-2-3.gif

Daar ze totaal niet passen heb ik er iemand anders mee gelukkig kunnen maken ook forumlid ,alsook kleine donasie aan de forum

Staan ze hier al te koop? Ik heb er eventueel wel interesse voor – ik stuur een PB

Juist geprobeerd maar oorzaak is niet de breedte van de band maar de diameter.
            Ik vind het super mooie velgen maar ga ze te koop aanbieden op kapaza en 2dehands

Deze week een paar verschillende spacers leenen en uitproberen ,
              maar 10 cm breder is toch vrij veel denk ik.
              WP_20160131_002.jpg

wielomtrek 996: 295 30 18 = 199,24 cm
                wielomtrek 997: 305 30 19 = 209,00 cm

velgmaat 996: 18x11J ET 45 vs velgmaat 997: 19x11J ET 51; dat komt 6mm naar binnen zowel aan binnen- als buitenkant velg

dus proberen om een zo groot mogelijke spacer te steken en minimum 5 mm 💡

achterwielen

normaal is de bandenmaat rondom niet dezelfde !?
                    raakt het bij de voor- of achterwielen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.