turbodruk 3.3 ’88

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 turbodruk 3.3 ’88

• Maker
    Discussie
  • Beste ,
    Ben van plan een originele 3.3 turbo van 1988 te kopen , ge er in het weekend mee testrijden.
    Hoever bar druk moet de turbo maken ? Op wat moet ik kijken of de turbo zelf nog in goed staat is?
    Alvast bedankt.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Alvast bedankt allemaal . Ga in duitsland naar een paar turbos kijken dit weekend.

Anoniem

Heb nog snel even in mijn boeken gekeken.
        De turbo druk zal tussen de 0.7 en de 0.85 bar moeten zijn.
        Maar wanneer die druk niet gehaald wordt kan dat ook aan de wastegate liggen die te snel opengaat of niet volledig sluit.
        Verder moet je erop letten dat de motor niet rookt (blauw) bij vollast en bij gas lossen in hogere toeren. Dat kan dan eventueel wijzen op interne lekkage van de turbo.
        Weet ook dat die turbo motoren standaard niet krachtig zijn onder de 3000 a 3500 tr/min. Op de mijne zit een grotere turbo gemonteerd en die begint pas echt te versnellen op 4000 tr/min. Maar wanneer ze vertrekken zijn ze wel echt snel 😀
        Mogen we weten waar je gaat test rijden ❓

Anoniem

Dat heeft de mijn inderdaad de hele namiddag gedaan 😀 😀
          Meestal blijft ie rond de 0.8 hangen,
          wanneer de gas echt helemaal open gaat tot boven de 6000tr/min gaat ie tot 0.9.

ik dacht dat die origineel tot 0.9 bar moet blazen op topvermogen…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.