Twijfels

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik ben serieus aan het twijfelen en heb jullie hulp nodig.
    Het gaat tussen :
    Een 991.1 S van (2012) jammer genoeg met de 215 g/km 82000 km :bounce:
    Een 991 carrera 4 (2013) met dikke poepe :coolness: met 66000 km
    Een “gewone 3.4 ” (2012) met 50000 km
    Is rijden met een S een enorm verschil ?
    Is de S niet erg duur qua onderhoud ?
    De 3 wagens kosten ongeveer evenveel, maar de biv en jaarlijkse verkeertaks is duurder voor de S.
    Help mij even dan kan ik ook beginnen snorren :happydance:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • De “gewone” blijkt een amerikaan te zijn :what:
      De :ass: is nog in de running 😆

Als je geen rondetijden wil zetten heb je meer dan voldoende aan een ‘gewone’ met dikke poep :happydance: :happydance: :happydance: :driver: :driver: :driver: ‘

Het onderhoud zal voor een S niet of nauwelijks duurder zijn.

Een 4 heeft ook nadelen: een zwaardere neus die dus wat minder speels is dan een 2. Al is dat op glad wegdek eerder een voordeel.

En hoe minder PK, hoe meer je plankgas kan geven. Ik vind mijn 275 PK op zich voldoende. Zeker als je PDK hebt, want kick-down zorgt er – ook als de PDK in “manueel” staat – altijd voor dat er bliksemsnel wordt teruggeschakeld en de daaruit volgende acceleratie laat niets te wensen over.

Ik betaal minder dan €700 rijtaks… :popcorn:

Maar het oog doet het brein soms rare sprongen maken: een 911 met dikke poep is inderdaad een lekkere machine.

Die S zou ik al NOOIT nemen. Meer taks betalen voor niks bruikbare toegevoegde waarde. Plus hij heeft gevoelig meer kilometers op de teller.
            Ik heb zelf 4 jaar met een “simpele” carrera 3.4 gereden. Er is niks simpel of minderwaardig aan deze wagen tov een 4 of tov een S. Beste prijs/kwaliteit verhouding uit de hele 911 lineup in mijn ogen. Topkar !

de verbrede wielkasten vallen nauwelijks op als de 991 in een foute kleur staat, de doorlopende lichtbalk tussen de achterlichten daarentegen … daar kan je niet naast kijken !!

Ai, ik voel de fotokes al aankomen… :coolness:

Persoonlijk hoef ik geen dikke poep op een 991

Hier ook, niks boven het FAT :ass:

Geef mij maar de lekker brede P

XXX

FAT ASS !! telkens weer vallen we daar voor :popcorn:

+1

Als ik moet kiezen tussen pk’s en een dikke poep heb ik liever de poep :up:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.