Uitkijken voor een Porsche Targa

Home Forum Stel jezelf even voor ! Uitkijken voor een Porsche Targa

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Hallo iedereen. Graag stel ik me even voor. Ik ben 36 jaar en al een tijdje het forum aan het volgen. Ik woon in het Gentse en heb samen met mijn vrouw een zoontje van 3,5 jaar, die gek is van Sally (de Porsche uit Cars). Ik had graag in de toekomst een Porsche aangeschaft. Wat me vooral aanspreekt is de iconische uitstraling van een 911 en het rijplezier van een wagen met een hoog vermogen. Vroeger reed ik met een motor, maar die heb ik verkocht omdat ik ons gezin niet kon betrekken in mijn hobby. En eigenlijk ook omdat ik me op 4 wielen toch veiliger voel. Heel vroeger hebben we ook nog een oldtimer(tje) gehad, een rode fiat 500. Dus de “classic car” microbe zit er wel in.
      Mijn voorkeur gaat vooral uit naar een Targa model, omdat ik enkel met goed weer wil rijden en met het gezin.

Na al heel wat gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een 911 Targa 3.2 van eind de jaren 80. Naar ik kan opmaken uit de verschillende posts , zou dit één van de betere keuzes zijn?
      Ik wil een wagen kopen die vrij origineel is en wat de mechaniek betreft in orde is: niet te veel kilometers of een gereviseerde motor. Ik ben niet echt een gehaaste koper, en zal pas kopen als ik iets vindt die me echt aanstaat.
      Nu wou ik aan jullie ervaren mensen vragen:

• Op welk budget moet ik rekenen?
      • Zijn er valkuilen?
      • Denken jullie dat er andere motorisaties in aanmerking komen voor mij?
      • Andere tips?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 79)
      • Zo dat is dus geen miskoop geweest.
        Ziet er prachtig en stoer uit.
        Zeker als hij straks klaar zal zijn.
        Veel succes ermee!!!

Anoniem

Ja hoor, nog altijd ‘content’. Heb de auto deze winter laten herspuiten. Tot mijn grote verbazing was er bijna geen roest te bespeuren. enkel een plekje ter hoogte van de beugel, en een beginnend stukje aan de instap dorpel. beiden professioneel hersteld. De paintjob was vooral om een kleurverschil weg te werken en om de loslatende bovenste laklaag te herstellen nadat de vorige eigenaar er een grote carrera-sticker had opgeplaatst die ik terug verwijderd heb.

Zelf heb ik alles gedemonteerd ter voorbereiding van de spuitbeurt, momenteel zit ik in de laatste fase om hem terug te assembleren, ik vermoed dat ik binnen 2 weken terug de weg op kan. :driver:

Volgende zaken heb ik ook nog veranderd:

– originele carrera spoiler die origineel er op stond er ook terug opgezet.
          – vele rubbers vervangen

Mechanisch is de auto ook perfect in orde. Start altijd prima, motor blijft mooi droog en rijdt prima.

ziet er mooi uit

7 maanden later.

Nog content van de aankoop ?
              Al enkele problemen gekend ?

Anoniem

Hey Peter, ik ben hem in de regen gaan afhalen, 80 km naar huis. En ik was nog droog!

XXX

Welkom bij de club van de lekkende P. 😀
                  Neen serieus, ik heb er al veel plezier mee gehad en open rijden is gewoon zalig.
                  De jouwe heeft een héél mooie kleur.
                  Veel succes ermee! :relaxman:

Anoniem

In bijlage nog 2 fotootjes.

Interieur foto’s heb ik nog niet. Tapijten en dashboard zijn wel al gereinigd met prima resultaat. Van zodra ik de lederen zetels opgefrist heb met Colourlock, dan publiceer ik hier ook foto’s.

DSC03556.jpg

DSC03555.jpg

Zeer mooie Targa. Ik blijf de aircooled classics top vinden. De probleempjes van de 997 zullen niet heel erg zijn denk ik.
                      Het is immers een waterkoker ! 8)

[quote=”bully” post=108452][quote=”Gentleman” post=104563] vond al die prulletjes die er aan de 911 kwamen maar niks.
                        Volgende week staat de 997 C4S in mijn garage, en daar voel ik me een pak beter bij!

Dit gezegd zijnde! 😉
                        Grtz[/quote]Problemen al op gelost?[/quote]

ook benieuwd!

[quote=”targa?” post=108437]Hallo,

na eventjes te zijn weg geweest op het forum (vakantie + meteen een drukke septembermaand), kan ik jullie bevestigen dat ik er ook ééntje heb! 😀

Sedert een paar weken heb ik een 911 3.2 Targa van 1988. Hij heeft ongeveer 160.000 km en rijdt fantastisch goed.

Ik heb hier nu fotootje van één van onze eerste ritjes in bijlage. Andere foto’s volgen nog van zodra ik tijd heb.[/quote]

Is dat die al eentijdje te koop stond van de kapster aangekocht bij D’ieteren Classic?
                          Zoja heb ik deze ook gaan bekijken.

Proficiat alvast

[quote=”snoer 964″ post=104384]ik zou hem nemen om Paddestoelen in te kweken (Hopelijk Mushroom niet op gedachten gebracht ) :mrgreen:[/quote]

:drink: :happy: great joke Snoer !!

[quote=”Gentleman” post=104563] vond al die prulletjes die er aan de 911 kwamen maar niks.
                              Volgende week staat de 997 C4S in mijn garage, en daar voel ik me een pak beter bij!

Dit gezegd zijnde! 😉
                              Grtz[/quote]Problemen al op gelost?

Mooi,mooi,mooi :first:

@targa ,heel knap . :applaus: Veel plezier ermee .

Bonjour kroket, die ziet er gelikt uit.
                                    Héél mooi machien, knappe kleur. Proficiat.
                                    ciao,
                                    Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.