Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › uitlaat
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 8 maanden geleden door SidewindR.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
😆
Ik weet ook wel dat die niet te vinden zijn hoor, maar zoals ik al zei was het gewoon ff een fantasietje met photoshop 😉
En ja Luc, dat wil ik u niet aandoen op de controle om dat uit te leggen zenne, het is nu al zo leuk 🙄 😉SidewindR.
[quote=”RSR”:3t0udnj0]Waar gaat ge die uitlaat vinden ?? zelf maken ? en dan ambras op de keuring zeker.[/quote]
Met photoshop zo gepiept hé Luc 😉
En als ge dan naar de TC moet zet je voor even je backup terug 😆 😆 😆Waar gaat ge die uitlaat vinden ?? zelf maken ? en dan ambras op de keuring zeker.
Haaaaaaaa, weer iemand gelukkig gemaakt !!
Zijn er hier zo geen emoticons met een aureooltje boven ?? 8)[quote=”Mushroom”:vtgtux0j]Persoonlijk zie ik op een 911 liever 2 uitlaten uit elkaar ipv tegen elkaar, maar om de “poep” van je 911 zonder veel kosten zoveel mooier te maken moet je gewoon dat spuuglelijk plastieken prul met die “B” en dat vlaggetje op verwijderen !! 🙂 [/quote]
Verdomme nu je het zegt!!!!! 😳 😳 😳
Hoe ist mogelijk dat ik dat nog niet gedaan heb??? Ik sla mezelf hier maar jawel hoor ik ben wel degelijk wakker 😛
Ik heb mijn pa zelfs zo een houder zonder die B en vlagje “cadeau” gedaan vanals hij zijn nieuwe Audi had om van die lelijkheid vanaf te zijn!
In den Auto5 hebben ze er die net rond de plaat passen en dat kost echt niet veel! Allé, ik weet dus wat te doen een van de volgende weekends 😉
En Mushroom, I owe you one 😉Persoonlijk zie ik op een 911 liever 2 uitlaten uit elkaar ipv tegen elkaar, maar om de “poep” van je 911 zonder veel kosten zoveel mooier te maken moet je gewoon dat spuuglelijk plastieken prul met die “B” en dat vlaggetje op verwijderen !! 🙂
Zeg Luc,
Ik heb mij eens efkes in Photoshop bezig gehouden… 😉
Wat denk je van zo een uitlaat?? En wat denkt de rest ervan? Niet teveel op de details letten want zooo goed is die photoshop foto nu ook weer niet 😕
Voor alle duidelijkheid dit is dus een creatie die puur uit mijn fantasie komt hè, geinspireerd op de 996 GT3-RS rally en de nieuwe 997 GT3…
Ik wou gewoon eens zien wat dat zou geven op nen 3.2 😉Greetz,
SidewindR.
PS: eerst nog wat sparen denk ik 😳
[quote=”dirkie”:2pbdjtft]
Nog mals moet ik jullie vertellen dat het niet enkel de pk’s zijn die tellen maar het koppel is veel belangrijker en daar spreekt niemand over.
O nee … 😉
Dan ff goed tussen mijn zinnen doorlezen Luc … 😀 D
Ikzelf schreef :
Zeker niet in de toerentallen waar je als dagelijkse bestuurder er fun zal van hebben … of rij jij altijd tegen het maximum toerental aan …
en …
Mijn auto is wel een stukje sneller dan een standaard … zeker wel … maar waar … boven de 5000 t/min … dan trek ik er een “gewone” lichtjes uit jah … maar in de meest gebruikte toerentallen scheelt het geen fluit
Hiermee doel ik overduidelijk op het koppel … khad alleen twoord zelf niet gebruik idd … 😀 wink:
Dirk
😉 [/quote]Sorry dirk niet gelezen 😕
denk trouwens wel dat ik een aantal pk’tjes ga winnen want er zaten enkele blutsen in de tussenpijp en de inlaat van de tussendemper, hoe ze er komen is mij wel een raadsel en het zijn geen kleine blutskes, eerder zoiets van de helft ingeblutst 😕 de reden waarom ik graag de SSi zou steken omdat die origineel onder de motor gezeten moeten hebben, maar blijkbaar is er een later model ondergezet omdat de carrosserie van 75 is, ofwel zat de motor er origineel onder want het was een Nederlandse politieporsche
Nog mals moet ik jullie vertellen dat het niet enkel de pk’s zijn die tellen maar het koppel is veel belangrijker en daar spreekt niemand over.
O nee … 😉
Dan ff goed tussen mijn zinnen doorlezen Luc … 😀 D
Ikzelf schreef :
Zeker niet in de toerentallen waar je als dagelijkse bestuurder er fun zal van hebben … of rij jij altijd tegen het maximum toerental aan …
en …
Mijn auto is wel een stukje sneller dan een standaard … zeker wel … maar waar … boven de 5000 t/min … dan trek ik er een “gewone” lichtjes uit jah … maar in de meest gebruikte toerentallen scheelt het geen fluit
Hiermee doel ik overduidelijk op het koppel … khad alleen twoord zelf niet gebruik idd … 😀 wink:
Dirk
😉tuurlijk, ik weet ook wel dat eens je begint er een fortuin kunt aan uitgeven en dat je het zeer vlug gewoon bent, spreek ook uit ondervinding, maar ik moest mijn uitlaat vervangen omdat hij een beetje door aan het roesten was, en als ik dan moet kiezen tss een standaard demper of eentje dat klein beetje sportiever klinkt ga ik wel voor het sportievere geluid, en dat spaart me zelfs geld uit 😀 wink:
Ik moet Dirk wel bijstaan en zeker die 15 pk dat kan echter niet enkel door een uitlaat te vervangen. Geloof me al je motor goed is afgesteld is de max. 3 pk wat je uitlaat betreft. Nog mals moet ik jullie vertellen dat het niet enkel de pk’s zijn die tellen maar het koppel is veel belangrijker en daar spreekt niemand over.
[quote=”porschke”:2zqwadct]uitlaat die ik steek is getest hoor 😉 zou een 15-tal pk moeten schelen 8) [/quote]
Wil je niet ontmoedigen … maar geloof je dat nu zelf ❓ Dat een uitlaat je ECHTE 15pk vermogen gaat geven ….
En stel dat het toch zo zou zijn … WAAR ga je die 15pk hebben … 🙄
Zeker niet in de toerentallen waar je als dagelijkse bestuurder er fun zal van hebben … of rij jij altijd tegen het maximum toerental aan …Ik baal echt zo van al die tuningpraatjes hé …
Mensen geven bakken geld uit aan tuningartikelen en ze weten bij god niet waar ze mee bezig zijn … er is hier echt niemand die een getunde auto wil die 25pk meer geeft in toerentalregionen boven de 5000 … daar ben je dus nix mee vooruit.Geloof me nu maar … ik geef zelf toe dat ik de lessen aan de lijven heb mogen ondervinden … alles bij elkaar is er voor dik 4000 €urookes aan mijn karretje “getuned” … ik zit van 250 standaard peekaas op ong 290 a 300 nu …
Of ik het opnieuw zou doen … ECHT NIE ❗ ❗
Mijn auto is wel een stukje sneller dan een standaard … zeker wel … maar waar … boven de 5000 t/min … dan trek ik er een “gewone” lichtjes uit jah … maar in de meest gebruikte toerentallen scheelt het geen fluit ❗Ik heb heelder boekenkasten verslonden, ben bij verschillende Duitse toptuners ten rade geweest … dus ik durf hier wel een klein beetje te stellen dat ik er een kleine beetje vanaf weet ondertussen …
Een Porsche echt merkbaar tunen gaat je echt nie lukken met een uitlaatje en wat luchtfilter-geknoei … tis allemaal tof … tklinkt wa beter … en tussen de 2 oren rij je met een “getunde” Porsche … maar een Porsche echt bruikbaar tunen kost bakken poen … of denk je dat het in Stuttgart een boeltje imbicielen waren die de motoren ontworpen hebben.Voor Turbo-motoren is het mss ietsje anders … die zijn wat makkelijker te tunen … de turbodruk etc geeft je wat meer mogelijkheden om wat pony’s boven te toveren … al kost een goede turbo-tuning ook pakken poen ❗ (als je het volgens de regels van de kunst wil doen tenminste)
Dan ga ik nog niet beginnen over de gewenning …
Na x aantal dagen/weken ben je de “extra” pony’s weer helemaal gewoon … en is de fun van je €urookes helemaal weg …
Das de grootste reden dat ik het niet meer zou doen …My 2 cents …
Dirk
😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.