Home › Forum › Porsche Uitstappen › Ultralow trailer – aanhangwagen Porsche approved
- Dit onderwerp bevat 88 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door
Reys.
-
MakerDiscussie
-
25 maart 2014 om 01:57
Bij gebrek aan een gepaste oplossing, ben ik zelf maar op zoek gegaan en iets in elkaar beginnen steken 🙂Nog niet af (rampen nog inbouwen, of beter onderbouwen) maar toch al héél tevreden met resultaat. GT3 uploaden zonder te raken, spoiler te demonteren of balken te moeten gebruiken :relaxman:
Heel content met eerste resultaat !
Attachments: -
MakerDiscussie
-
Zo centraal mogelijk met grootste gewicht voor de assen … Simpel eigenlijk!
Onder de 750kg niet zozeer een probleem qua verzekering, erboven komt inderdaad heel wat meer bij kijken.
Gewoon zorgen dat er tussen de 50 en 75 kg gewicht op de trekhaak komt en dan zit je meestal goed.
Al zou ik er ook voor zorgen dat het zwaardere gedeelte aan de auto kant zit als dat mogelijk is.
Ook goed in het midden plaatsen help voor een stabiele rit 💡Toch wel wat mee opletten. Toen ik mijn 911 op ging halen zat ik onderweg ook constant te denken: omgekeerd oprijden, omgekeerd oprijden… Maar eens het zover was, geraakte ik er al niet achteruit op en bovendien stond de motor centraler als ik hem er vooruit op reed. Dus voor de leken zoals ik: niet klakkelaas achteruit op de trailer plaatsen, best even kijken hoe hij er het beste op staat. Ik moet er wel bij zeggen dat de trailer die ik mee had best groot was. Voor iets van een 50€ huur voor een halve dag kan je niet sukkelen. 😉
Nogmaals vermelden ook dat onze karretjes dikwijls de motor achter liggen hebben…
‘t Is altijd beter van wat gewicht op de dissel te staan hebben, dus Porsches met de motor achter moeten omgekeerd op de trailer! :geek:Zekers, altijd in de gaten houden en oppassen met die verzekeringsjongens! :coolness:
Toch vreemd, mijn oplegger (van de boot) heeft inderdaad een eigen kenteken met eigen papieren, maar geen jaarlijkse APK, geen eigen verzekering en geen belasting? :think:
Maar het is natuurlijk ook geen motorvoertuig …
een aanhangwagen met MTM van meer dan 750 kg heeft een eigen nrplaat en dito groene kaart. toch best de maatschappij verwittigen want de kleine lettertjes kunnen verraderlijk z’n mbt verhuren of uitlenen.
ook opletten dat het trekkend voertuig volgens het inschrijvingsbewijs het totaalgewicht wel mag trekken. zo niet zijn in geval van schade alle eigenaren (2 auto’s + trailer) de pineut. schade verhalen op de bestuurder is dan zelfs onmogelijk, want de verhuurder had hierop moeten toezien bij het ontlenen en is mede aansprakelijk.[quote=”AudiPorsche” post=177312]… ik moet mijne naar Aken krijgen en eentje van Trier naar Belgie…[/quote]
staat er iets op stapel wat wij nog niet (mogen) weten :think:
In Nederland hoort de aanhanger (verzekeringstechnisch WA- wettelijke aansprakelijkheid) bij het trekkend voertuig (is dus inclusief). Zo lang je maar aan de wettelijke regels voldoet wat je trekken mag, is de eventuele schade aan derden bij ongeval gedekt. Als de auto eraf stuitert is de schade aan dat voertuig, het trekkend voertuig en de aanhanger voor eigen rekening, dat dan weer wel. Zelf doe ik niet aan all risk, het moet wel een beetje spannend blijven …
Ik kan beiden wel verder helpen,
Reken op prijzen vanaf 3000€ excl btw voor aankoop en ook verhuur moet wel lukken, echter moet even uitzoeken hoe het zit met verzekering (is uitbreiding op trekkend voertuig)Indien concrete interesse, stuur me even PB
Ps: Forumdotatie gegarandeerd 😉
Is dat te huur :engeltje: ? ik moet mijne naar aken krijgen en eentje van trier naar belgie.
Bodemruimte van beiden is 6a7cm op het laagste punt.Of iemand die iets te huur weet waar ik kan oprijden met zo een lage auto?
Wat is daar de prijs van ongeveer?
Ik denk er ook steeds meer over eentje aan te schaffen.Laatst deze bezorgd aan een vriend, plateau tussen de wielen, lage oprijhoek, goedkoper dan een kipmodel en toch topkwaliteit assen, remmen chassis. Bolt superstabiel, hij is content en ik dus ook 😉
[quote=”pvdw” post=164386]John, prijs in belgie of VS? Beschikbaar in Europa met COC enz? Nog nooit gezien eerlijk gezegd.
Ex btw, met of zonder de opties?[/quote]
is VS en vindt niet dadelijk iets of hij beschikbaar is in belgie.
maar die van porsche 1988 is ook wel zeer handig en laag laad niveau en heb mijne ook eens in zo een trailer gehad en toen lag hij nog laag tegen de grond.brian james race transporter 4
Aanhanger is ook nog kipbaar om een betere oprijhoek te bekomen.
Super trailer volgt echt perfect.
Ik zie al uit naar de volgende trip….John, prijs in belgie of VS? Beschikbaar in Europa met COC enz? Nog nooit gezien eerlijk gezegd.
Ex btw, met of zonder de opties?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.