Update navigatie

Home Forum Zeverhoekje Update navigatie

• Maker
    Discussie
  • Gisteren moest ik voor een klant de prijs opzoeken voor een navigatie update.
    Dit voor een Nissan navara bwj. 2010.
    Kostenplaatje voor een nieuwe update via DVD 342.64€ 😯 😯

Hoe gaat zo een update in zijn werk bij Porsche en wat kost dat ❓ ❓

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Daarom dat inbouwnavigaties rampen zijn en ik niet snap waarom dat zoveel besteld wordt. Maar fabrikanten spelen dat slim. Wat ik bijvoorbeeld bij porsche haat dat is als je een USB aansluiting voor muziek wilt hebben je direct de PCM moet bijnemen. Terwijl een navigatie na een vijftal jaar hopeloos verouderd is en als optie pokkeduur is. Plus om niet meer dan rond de kerk van het dorp te rijden? En van een kaart-update alleen koop je al snel een tomtom (of garmin/mio) en van de overschot ga je eens goed eten.

Elders al eens vermeld : splinternieuwe mercedes CLS met command in en een tomtom op de voorruit ter vergelijking. De klant heeft direct een tomtom gekocht en vloekte op zijn pokkedure command die al hopeloos verouderd bleek te zijn.

[quote=”Bert V.” post=99772]Gewoon Porsche in het algemeen ❓

Bij een kaart up-date is dat een recente DVD, die trouwens bij aankoop al verouderd is want die zijn meestal al een jaar oud.

Is hier ook zo :([/quote]

Algemeen bestaat bij Porsche niet.
        De Porsche PCM 1 van ’98 tot ’03 bv. dat waren CD’s en die waren duur. Je hebt alleen standaard Benelux. Ik heb destijds voor Frankrijk en Duitsland een CD gekocht en die kosten toen 350 euro p/stuk zag ik op mijn factuur. Eigenlijk belachelijk duur maar ik had ze toen nodig. Feitelijk had ik toen beter een draagbaar systeem gekocht dat beter en goedkoper was, maar ja. Ik heb trouwens nog een navigatie CD van Duitsland liggen voor een PCM 1 systeem die weg mag voor een liefhebber.

Later is dan de PCM 2 gekomen met modernere CD’s. Vanaf de PCM 2.1 uit 2005/06 zijn de DVD’s gekomen met Europa dewelke nu ook weeral hopeloos verouderd zijn.

Bij de laatste nieuwe 911 is er weer een andere generatie navigatie gebruikt maar de DVD’s zijn van eind 2010/11 ondanks dat de wagen dit jaar werd voorgesteld. Ze zijn zelfs niet compatibel met vorige modellen.

Gewoon Porsche in het algemeen ❓
          Bij Nissan is dit gewoon een kaart up-date ❗

[quote]Bij een kaart up-date is dat een recente DVD, die trouwens bij aankoop al verouderd is want die zijn meestal al een jaar oud.

Is hier ook zo 🙁

[quote=”Bert V.” post=99767]Gisteren moest ik voor een klant de prijs opzoeken voor een navigatie update.
            Hoe gaat zo een update in zijn werk bij Porsche en wat kost dat ❓ :?:[/quote]
            Over welke Porsche heb je het.
            Je kan een kaart up-date uitvoeren of een software up-date.
            Bij een kaart up-date is dat een recente DVD, die trouwens bij aankoop al verouderd is want die zijn meestal al een jaar oud. De kostprijs is afhankelijk van het model.

Spijtig dat kaart up-dates bij Porsche nog niet mogelijk zijn zoals bij draagbare toestellen. Zo heb ik ook een Mio waarbij ik 2 jaar gratis up-dates mee kan uitvoeren via internet.

Maar ja, een Porsche kan je momenteel spijtig genoeg nog niet aansluiten op je PC voor dergelijke zaken. Komt in de nabije toekomst nog wel.

Troost je; bij mijn Cadillac (die ik zakelijk rij) kostte een update € 600,- ! Het waren dan wel 2 DVD’s maar toch.
              Toen werd ik inventief en kwam erachter dat dezelfde navigatie ook bij SAAB gebruikt wordt en daar kostten dezelfde DVD’s (alleen met een andere afbeelding erop) “slechts” € 295,-
              Dus deze gekocht, 50% bespaard maar feitelijk nog veel te duur.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.