Upgrade van 964 naar 997

Home Forum Stel jezelf even voor ! Upgrade van 964 naar 997

• Maker
    Discussie

• Giorgio
    Deelnemer

Hallo allemaal,

ik ben al een tijd lid van het forum maar niet zo’n regelmatige poster van berichten. Daar ik onlangs mijn trouwe 964 vervangen heb door een 997 dacht ik dat het toch een goed moment was om hier even een foto van “oud” en “nieuw” te zetten. De “oude” was een 964 Carrera 2 uit 1992 in Amazonegroen (had 93500km op de teller staan bij verkoop) en de “nieuwe” is een 997 Carrera 2 uit 2005 in Arctic Silver met 75500km op de teller.

Porsche964.JPG

Porsche997.JPG

Giorgio

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • LOL die security zal zeker nodig geweest zijn :mrgreen:

Ben effe gaan kijken op autolive.be en idd t’is die. Wel raar dat de 997 nog online staat terwijl ik er toch al een paar weken mee rond rij. Is nog iets van de prijs afgegaan en ze hebben ook de achterbumper laten herspuiten want waren een paar krasjes op.

Het contact was van in het begin zeer correct. Ik heb zelf ook minder affiniteit met de verkoper, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij want ik heb het niet voor verkopers ;). De technieker is inderdaad top, heel sympathiek en rechtuit (was precies of ik liet een onafhankelijke analyze doen).
        K’heb nog een paar kleine vraagjes waar ik hun even moet voor bellen, oa een klein dingetje dat ze me in orde moeten zetten. Zal weten te zeggen of ze inderdaad na verkoop nog even behulpzaam zijn.

Stond niet bedekt maar wel security 😀

Kwam ook de 997 op autolive.be tegen en een beetje verrast van de prijs ( zeer redelijk )

Hoe was jou contact met de mensen?
          Zelf vind ik de tecchnieker top , de verkoper heb ik veel minder affiniteiten mee ( persoonlijk natuurlijk )
          Maar belangrijk , hun wagen selectie is steeds goed en ook bij problemen zijn ze meer dan ok om oplossingen te zoeken .

Mooie 964.
            Maar ook een 997 is een echte Porsche.
            Ik ben ook begonnen met een 964 en heb nu een 997.
            Als het kan rijd ik er dagelijks mee en dan is een wat recentere minder kwetsbaar en iets meer comfort vind ik.
            Succes en veel rijplezier.

Nogmaals allemaal bedankt voor de complimentjes.
              Ik ben altijd wel fier geweest op mijn 964 en heb er veel plezier aan gehad, maar ik heb ondertussen al enkele ritjes gedaan met de 997 en zou toch niet terug willen ruilen 😉

[quote=”WES-RS” post=131667]10% minder. :mrgreen:[/quote]

LOL idd 😉

[quote=”f911fun ” post=131669]Stond de 964 niet bij passion 911 op franchorchamp?
              Zelfde kleur en velgen, zou al toeval moeten zijn.[/quote]

Correct! Dat zal inderdaad de mijne geweest zijn. vZe hadden me bij de “wissel” al gezegd dat ze hem gingen klaar maken om hem mee naar de Porsche days te nemen. Ze hadden hem toch wel onder een tentje gezet of zo want water kent hij alleen van gewassen te worden 😀

Giorgio

2 mooie wagens het zijn natuurlijk ook 2 verschillende werelden langs de ene kant het nostalgische van de 964 en langs de andere kant de luxe van de 997 moeilijke keuze :bounce:

XXX

Proficiat met de nieuwe, de oude was echter ook wel een mooi exemplaar :relaxman:

Welkom, beide knap!

Zoek de zeven verschillen :relaxman:

Leuke “up”grade. Proficiat met je 997.
                      Keuzes moet men maken in het leven. Persoonlijk val ik ook meer voor de ‘oudjes’ maar langs de andere kant word ik knettergek van rammelgeluiden. Sommige kunnen daar mee leven; andere niet. Een iets oudere wagen vraagt ook een andere aanpak en heeft wat meer verzorging nodig. Daar ik op mechanisch vlak 2 linkerhanden heb; heb ik ook gekozen voor een recentere *porsche .
                      Ciao,
                      Luc

Mooi gerief. Nu nog donkerkleurige velgen en spoorverbreders op de 997 en het plaatje is perfect !

Allebei mooi, mijn voorkeur gaat uit naar de 997 :up:

Stond de 964 niet bij passion 911 op franchorchamp?
                            Zelfde kleur en velgen, zou al toeval moeten zijn.

10% minder. :mrgreen:

En omdat ze er ongeveer 10 percent meer voor wilden geven dan ik hem 5 jaar eerder betaald

Wat heb je er toen voor betaald?

Bedankt voor de complimentjes 😀

In feite was ik niet van plan om te veranderen maar er moesten wat kosten gedaan worden aan de 964 (groot onderhoud, vooraan de a-armen vervangen, de koppeling had zijn beste tijd gehad, had ergens stroomverlies, rechtsachter zat een barst in de bumper en er moesten wat rubbers vervangen worden). Vroeger ging ik naar een garage in de buurt van het werk maar we zijn verhuist en daarom zocht ik eigenlijk een garage wat meer in de buurt van waar we wonen. En zo kwam ik uit op de 997… ik heb dat altijd een mooi model gevonden dat veel van de 993 weg heeft. Dus die stond me wel aan en in plaats van prijs te vragen voor de onderhoud en reparaties vroeg ik wat ze me er nog voor gaven indien ik de 997 zou kopen. En omdat ze er ongeveer 10 percent meer voor wilden geven dan ik hem 5 jaar eerder betaald had (de afspraak was wel dat ze hem dan ook eerst mochten keuren en testen) moest ik kiezen tussen ofwel wat kosten doen ofwel inruilen. Hun keuring / test bevestigde wat ikzelf al wist maar ze zegden zelf dat ze daar rekening mee hadden gehouden en dat het voor hun OK was. Na overleg met de vrouw des huizes is het inruilen geworden 😉

[quote=”bladerunner” post=131655]AAArghh…, waarom doe je zo’n mooie 964 toch weg voor zoiets alledaags???[/quote]Ruilen met geld toe?…….. 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.