VAA

Home Forum Porsche Talk VAA

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Deze thread even gebruiken voor alle info mbt. de nieuwe VAA

Voor zover ik weet momenteel gaat de nieuwe VAA berekend worden op het bedrag dat op de aankoop factuur stond toen hij nieuw was, ook al heb je de wagen pas jaren later voor veel minder gekocht + de CO2 uitstoot.
      Heeft er hier al iemand een berekeningsformule?

Mijn idee: ik koop een oude 911 op de firma, een S vanzelfsprekend en eentje in slechte staat. Kostte nieuw indertijd pakweg 10.000 Euro? Dan word ik belast op 7000 Euro (factuurbedrag aan 70%) :mrgreen: + de Co2 uitstoot (weet iemand hoeveel dat is voor zo’n oudje?)
      Die 911 ga ik dan dumpen bij Wim en vrolijk laten in orde zetten (stuur de factuur maar naar de firma), eens dat hok in orde staat koop ik ‘m dan privé over voor pakweg 5000 Euro en zet ‘m te koop voor 50.000…
      Die nieuwe VAA is een Godsgeschenk!!!
      Onbelast inkomen a volonté…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 125)
    • Wim

[quote=”reys” post=90490]Nog één keertje en dan stop ik het met erover te zeveren :roll:: [/quote]

Misschien ook een reden om dit op slot te gooien, en :respect2: voor iedereen.

Maar we hebben ons zegje nu allemaal gezegen geschreven, en blijkbaar door er elke keer nieuwe posten over te plaatsen, komt alleen maar de ergernis naar boven over de VAA.

Dus bij deze op slot, en weer met de dagelijkse bezigheden verder gaan.
        Zo niet verneem ik het wel. 💡

[quote=”Mushroom” post=90477]Zomaar een bedenking and correct me if I’m wrong…

Zij die alles mooi in ‘t wit doen, alles netjes aangeven en hun Porschke gekocht hebben als compensatie voor het gebrek aan zekerheid, verlof, etc… worden nu gestraft
          Zij die al jaren in ‘t zwart wat zitten te koefelen hier en daar en hun Porschke lekker met hun zwart geld privé aangekocht hebben lachen nu in hun vuistje.

Misdaad loont, zeg dat ik het gezegd heb :first:
          [/quote]

:drink: :drink: :drink:
          Wa nie wil zeggen da ik in het zwart werk hé. :relaxman: :relaxman: :relaxman:

Anoniem

+1

Vind het wel niet eerlijk voor mensen die hun auto 2de hands kochten en nu dus moeten betalen op nieuwprijs. Ikzelf ben blij dat mijn auto’s privé zijn.

[quote=”Mushroom” post=90477]
              Telefacts was -zoals verwacht- de klucht die ik in gedachten had.
              Een paar pipo’s met een goedgevulde garage, en dan dat koppel dat aan’t janken was over hun firmawagens aan 400 Euro/maand… Are they trolling or just stupid?
              [/quote]
              Wat is er mis met dat koppel dat nu 350 euro extra moet ophoesten per maand.
              Velen zitten in dezelfde situatie en hebben daar niet voor gekozen en ik ben zeker dat hierdoor meerdere gezinnen in de problemen kunnen komen.
              Dat heeft mijn inziens niets met “trolling” of “stupid” te maken want dat is erg.

De fiscalist met zijn 4 bedrijfswagens, Aston, Ferrari, Cayenne e.a., dat zijn de mensen die ermee gezorgd hebben dat we nu in de huidige situatie terecht zijn gekomen.

Hij zal ook wel eerlijk voor zijn centjes gewerkt hebben maar wou het onderste uit de kan, zoals er nog zovelen zijn. Ik vind dat ze nu dan maar op de blaren moeten zitten en niet klagen.

Anoniem

Zij die alles mooi in ‘t wit doen, alles netjes aangeven en hun Porschke gekocht hebben als compensatie voor het gebrek aan zekerheid, verlof, etc… worden nu gestraft
                Zij die al jaren in ‘t zwart wat zitten te koefelen hier en daar en hun Porschke lekker met hun zwart geld privé aangekocht hebben lachen nu in hun vuistje.

[/quote]

Dit is voor mij een teveel gehoorde opmerking de laatste weken 😕
                Ik ben werknemer in volcontinu ploegen systeem.
                Ik werkte als boomverzorger in bijberoep, uit de hand gelopen hobby en wou het officieel en niet in het zwart.
                Nu na nek operatie (hernia’s) probeer ik de loods in mijn tuin te benutten als verkoper van brandhout, pellets en briketten. Op mijn werk zitten ze al enkele weken mij en nog een andere collega uit te lachen om die extra belastingen.
                Nu wisten zij niet dat mijn auto’s van mij privé zijn en liet ik ze maar doen.
                Nu zijn ze er toch achter dat ik die VAA niet zal moeten betalen en gunnen ze mij niets meer 😕
                Allemaal jaloers ja, ze zien de auto’s maar niet de uren die ik ervoor werk.
                Dit geld natuurlijk voor velen

Anoniem

Nog één keertje en dan stop ik het met erover te zeveren :roll:: VAA is invoege vanaf 01/01/2012…wil dus zeggen (ook al passen ze die steeds maar aan) voor de meesten onder ons dat er al zeker 1 maandje te betalen valt!!!!!

Lees hier veel waar ik volledig achter sta!

En wat België betreft, wel in faling zoals de meesten in het Euroclubje alleen weten ze het voorlopig nog goed te verbergen!
                  (wie zei dat na de oorlog Duitsland geen baasje meer mag gaan spelen?)

Ik hoop nog enkele jaren met m’n huidige Porsche te kunnen rijden, het 964RS projectje heb ik alvast afgeblazen, met dank aan ALLE regeringspartijen en een pluim voor in ‘t achterste van Di Rupipo (vrees dat hij het verd*mme nog plezant zou vinden ook!)

Heb daarstraks nog even alles gecheck alvorens ik de P. overzet van de venootschap naar de privé, in overleg met onze accountant. Voorlopig (voor kleine bedrijfjes) niets aan te doen. Samen met een aantal van zijn klanten trekt hij er juridisch op uit. Volgens eerdere contacten met een fiscaal jurist is de werkwijze totaal onwettig. De VAA op zich natuurlijk niet, maar wel het heffen van een belasting op de BTW, m.a.w de Belg wordt belast op zijn reeds betaalde belasting. Het zal nog enige jaren duren, maar die Europese veroordeling komt er zeker aan. Recent nog een veroordeling van het Europees hof voor foute toepassing van de wet op de vakantieregeling voor werknemers, ook één voor asielbeleid, nog één voor opslag van gevaarlijke stoffen in Brussel, nog één voor foutieve toepassing op de uitzendwet,….
                    Ons landje heeft een serieus strafblad. 🙄

Een paar pipo’s met een goedgevulde garage, en dan dat koppel dat aan’t janken was over hun firmawagens aan 400 Euro/maand… Are they trolling or just stupid?

Tenslotte: ik wil helemaal geen Ampera, of Volta, of Tesla of een comfy, zuinige, fiscaal aantrekkelijk in te schrijven monovolume. Ik wil gewoon mijn Pooo-hooo-hooorschke :cry:[/quote]

100% gelijk
                      ik denk er ook zo over

@ Mushroom, helemaal met je eens :first:

Zomaar een bedenking and correct me if I’m wrong…

Tenslotte: ik wil helemaal geen Ampera, of Volta, of Tesla of een comfy, zuinige, fiscaal aantrekkelijk in te schrijven monovolume. Ik wil gewoon mijn Pooo-hooo-hooorschke 😥

De eigendom is niet het probleem daar legde nog altijd hetzelfde bedrag, tis de VAA (de extra belasting die je betaald op een wagen gebruikt voor werkdoeleinden en dus ook voor prive) die meer dan dubbel wordt.

En is leasing dan geen oplossing? Dan is de wagen toch geen eigendom van je bedrijf?

jawel
                                heb erbij gestaan op autosalon
                                dat is mijn volgende firmawagen vaa minder als de porsche in de oude situatie

Wim

Heb daar vorige week naast gestaan op een parking, maar wel een vet ding. 8)

we gaan allemaal deze kopen
                                    http://configurator.fiskerautomotive.com/configurator.aspx?UserQuoteID=334118

nen elektrieken oto met de prestaties van ne porsche
                                    51 g co uitstoot
                                    wel 120000 euries

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 125)
                                  • Het onderwerp ‘VAA’ is gesloten voor nieuwe reacties.