veilig betalen in amerika

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening veilig betalen in amerika

• Maker
    Discussie
  • ik zou graag een porsche kopen in Amerika.
    we hebben al een prijs afgesproken;
    ik heb ondertussen al zijn gegevens om het geld over te schrijven.
    maar ik ben bang als ik het geld overschrijf dat hij de auto niet gaat meegeven aan de persoon die de auto gaat ophalen
    de persoon die de auto ophaalt betaald niet cash voor mij
    is er een andere oplossing

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Wim

Je neemt contact op met de bank van verkoper en die geven je verder dan alle instructies. want elke bank doet het weer anders.

Ik kreeg nadat het geld door koper gestort was op de (dus intern rekening nummer) van bank waar verkoper klant is, een medewerkster aan de lijn en die vroeg mijn gegevens en heeft later ( na verifering met koper) de code per mail aan mij gestuurd.
      Nadat ik de auto ging ophalen bij de verkopende partij hebben we eerst de papierwinkel in orde gemaakt en koopkontrakt ondertekend, (dus auto stond nog in de zaak) en na dat moment naar de bank gebeld en code gegeven.
      Nog geen 2 minuten later kreeg verkoper van zijn bank te horen dat het geld op zijn rekening stond, hij heeft dat via de computer gecheckt,en wij konden de auto laden en vertrekken.
      Maar belangrijkste is dat je de papieren hebt voor de transactie plaats vindt.

Via Paypal o.id zou ik het niet doen, daar is waarschijnlijk het bedrag te hoog voor en heb zelf daar al geen goede (zakelijk voor Timo) ervaring met gehad.
      Er is ook een bank in Amerika voor zulke zaken maar weet op dit moment de naam daar even niet van (iets met union) maar dat is mijn dementie light. :mrgreen:

moet ik dan op voorhand die machtiging aanvragen aan die bank
        of moet ik eerst het geld storten en dan aanvragen………….

hoe gaat het eigenlijk in zijn werk ?

Wim

Je kunt het geld al storten op de rekening van de bank waar de verkoper klant is, en een machtiging door die bank laten afgeven aan de persoon die de auto gaat ophalen.
          Op het moment hij daar is kan hij die bank bellen en de code die de bank op die machtig afgeven heeft in werking zetten.
          De verkoper die daar klant is heeft dan gelijk zijn geld op zijn rekening.
          Deze transactie pas laten uitvoeren als hij de sleutels en papieren van de Porsche in zijn handen heeft.

Hebben wij laatst nog gedaan voor een klant en ging over een bedrag van over de 100K, en werkt perfect.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.