Velgen keuze , t’is nie moeilijk

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Velgen keuze , t’is nie moeilijk

• Maker
    Discussie
  • Zoals een paar dagen geleden gepost ben ik de zeer trotse eigenaar geworden van een zeer mooie 964.

Een hele tijd terug heb ik op een Amerikaans forum een prachtige 964 gezien met de Carrera ’02 velgen. Toen had ik besloten dat ik die op mijn toekomstige 964 wilde. Toevallig heb ik een tijdje terug zo een set kunnen kopen in nieuw staat zonder over een wagen te beschikken om ze op te monteren.

Nu mijn dilemma , de wagen welke ik dus gekocht heb was uitgerust met extreem mooi echte 3 delige cup velgen in 17″. Nu weet ik het niet meer zo goed. De huidige velgen behouden of switchen naar de 18″ Carrera ’02 ? Mocht ik voor die gaan dan zou ik het center laten spuiten in het satijn zwart of donker grijs (a la Boxster 550)

Ik heb de velgen van de Boxster 550 gephotoshopped op mijn wagen en nu zou ik jullie commentaar waarderen.
    (niet nodig om over de 18″ grote te spreken , het verhaaltje dat die niet mogen is zeer passé)

Alvast bedankt voor de reacties.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Ik vind ze beiden zeer mooi. De Carrera velgen zijn alleszins een stuk simpeler om proper te houden. Bovendien komt het met die driedelige heel wat duurder uit als je ze ooit wil opfrissen.

Dus, Carrera voor elke dag, de driedelige als je eens iets anders wil een tijdje.

Die RH’s cup kopies wegen teveel , dat komt er bij mij niet op.

Die Carrera velgen wegen 9.2 kg VA en 10 kg AA , das zeer licht voor 18″. (de originele CUP1 in 7.5 en 9X17 wegen respectievelijk 10.6 en 11.8kg)

Het lage gewicht was de eerste reden dat ik ze wou , de 2de reden omdat ze super op de wagen staan.

this is the shit 😉 !!!

ken

mooi denis groot gelijk dat je de 17′ ook gaat houden
            die 18′ staan er ook ni mis op 8)
            zo kan je afwisselen 😀

[quote=”S2″:2oxa8ve7]Vind de echte foto wel een stuk knapper dan de photoshop versie.
              Maar de echte velgen zijn aluminium kleur terwijl de photoshop versie precies wat grijzer zijn, of is dit gezichtsbedrog.[/quote]

Deze velgen (de grijze) komen van een Boxster 550 (speciale serie) en die hadden allemaal een donkerder center.
              Standaard op de Carrera waren ze zilver.
              Hier de foto van waar ik ben vertrokken om ze er op te shoppen.

Ik vind die 18ers ook het mooiste na het zien van de foto met een echte montage, op de photoshop foto kwamen ze wat zwaar over maar op de echte foto vind ik het subliem !

Gewoon testen en zelf zien wat mooiste is, kan zijn dat je ze rap beu bent deze nieuwe velgen.

Ik zou het niet doen (zijn te dunne spaken) maar is persoonlijke keuze.

velgen maken de auto

ik ben zo meer een beetje origineel look of tenminste wat er in die tijd aangeboden werd

maar velgen zijn er natuurlijk ook snel onder vandaan

drie delige widdowmakers zijn the max voor een 964 en de rest vind ik meestal broll (naar mijn mening 🙄 )

maar de krik er onder en auto is weer origineel dus doen waar je zelf zin in hebt 😆

S2

Vind de echte foto wel een stuk knapper dan de photoshop versie.
                      Maar de echte velgen zijn aluminium kleur terwijl de photoshop versie precies wat grijzer zijn, of is dit gezichtsbedrog.

Denis, zoals Koen ook al zei, gewoon doen waar je zelf zin in hebt! Op die echte fotos komen ze trouwens nog beter tot hun recht en ik moet toegeven: knap!! En vermits je de andere toch houdt zie ik al hélemaal geen probleem meer! 😀

Groetjes,

Olav.

[quote=”fdeville”:1vnorot9][quote=”stefx911″:1vnorot9]Optie twee is ook wel knap maar toch wringt het bij mij wat. Een beetje “Hoort niet echt bij die wagen” gevoel… Een te moderne velg voor de klassieke lijn ?[/quote]
                          Is exact wat ik er van denk: de velgen op zich zijn verschrikkelijk mooi, maar het past niet bij de design van de wagen.[/quote]

Ik sluit mij ook bij deze mening aan 😉

Ik heb zo’n 3-delige in 18 op mijn cabrio, en dat vult ‘m mooi uit… Ik moet zeggen dat die nieuwe Carrera velg zeer mooi staat onder de 964, ‘t is eens wat anders… Doen 😉 )

D, gewoon doen waar je zin in hebt…en we merken dat je de 18″ absoluut wil proberen…zoals je zegt, beide houden…je zal er geen spijt van krijgen 😉

Wim

Ik ga voor de drie delige, en denk dat het mooi is om het hart in de kleur van de auto te spuiten.
                                Heb ik bij mijne ook gedaan (zie foto) maar denk dat veel van deze meningen ieder zijn eigen smaak zijn, dus doe wat je zelf het mooiste vind.

Bedankt voor de fijne reactie’s.
                                  Hier 2 foto’s van een echte montage van de 18″ ers op een rode.
                                  Met deze net te zien staat mijn besluit vast en ga ik het doen , echter behoud ik de 3 delige zodat ik regelmatig van look kan veranderen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.