Velgjes proper krijgen

Home Forum Zeverhoekje Velgjes proper krijgen

• Maker
    Discussie
  • Wie kent ne goeie truk om velgen die enkele jaren te weinig onderhoud hebben gekregen terug proper te krijgen? :salut: :salut: :salut:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
    • Bjorn van bb carcare zal u wel helpen. Daar ben ik zeker van.

Ghost ik zou het niet weten, ik heb de wagen pas enkele weken en zelf heb ik er niets aan gedaan gehad.., ik heb met een ander velgenproduct geprobeerd, polijstproduct, instanet, enz…., het blijft gewoon hetzelfde… :bounce:
        heet water heb ik nu nog niet geprobeerd gehad, bedankt voor de tip , zal het eens proberen van de week.. :up:

Wing zat er wax op uw velgen?
          Ik heb hetzelfde gehad op een set bmw velgen die een laagje velgen wax hadden gekegen bij vorige eigenaar.
          Ik heb toen mijn velgen na enkele poestbeurten met heet water zuiver gekregen.

Eerlijk gezegd zou ik er niet gerust in zijn na het zien van die foto’s.

Misschien is het al aangehaald maar ik zou eens proberen met clayen.
            Daar zou ik mijn hoop op zetten en als dat niet helpt dan ben ik benieuwd naar de oplossing.

waren die witte vlekken ook zoals op jou velgen Bernard ? ik heb ze nog een tweede keer ingespoten in de hoop het weg te krijgen maar helaas… :bounce:
              Ik heb Carpro via Facebook gecontacteerd zaterdag en hun om uitleg gevraagd wat ik hiermee moet, kreeg hetzelfde antwoord van “nog nooit meegemaakt meneer”, maar ze hebben mij laten weten dat ik contact moet nemen met de belgische importeur (bbcarcare) om dit probleem te bekijken en op te lossen, let’s hope so …

Attachments:
              • velg1.jpg
              • velg2.jpg
              • velg3.jpg

Gyeon q2m iron is ook een top product en zeker niet agressief . Daarmee kan je geen schade berokkenen .

Deze namiddag mee eens bezig gehouden met de velgen, nog niet aan IronX geraakt maar mijne gebuur had nog velgenreiniger van Turtlewax staan en eens geprobeerd. Kleurt ook behoorlijk paars en na 2 behandelingen toch al mooi resultaat. Nog niet echt helemaal content dus eens IronX gebruiken volgende week en kijken als dit nog een beter product is. :salut: :salut: :salut:

Kan je die fotokes hier ook eens posten?

Ter info, ik heb zelf mijn Fuchsen gedaan met IronX (en daar was zo goed als niks aan gedaan de laatste 20 jaar, dus echt wel smerig te noemen, achterkant van de velg zag meer bruin dan zwart) toch een 4tal behandelingen nodig gehad voor ze proper waren, ik meen me te herinneren dat ik ook dergelijke ‘rare’ strepen had na de eerste beurt, zelfde paniek….. uiteindelijk beslist om nog eens verder te proberen, …. (desnoods op een kleiner stukje) …. weet dat zolang de IronX rood/paars verkleurd, dat de velgen niet proper zijn…. pas na een 4de behandling kreeg ik bij een test geen verkleuring meer.
                    En die rare vlekken waren ook weg….

jawadde (°-°)

Heb dat spul vanmiddag ook eens uitgeprobeerd op de velgjes, na het zuiverspuiten en nadrogen met een doek heb ik tal van gestreepte vlekken op mijn velgen!…., verkoper zegt daarop “nog nooit gezien of meegemaakt meneer” …. :bounce:
                        Ik heb geprobeerd het weg te krijgen met verschillende producten maar het blijft zichtbaar, het is zo een witte waas op de velg… :think:
                        Ga m straks toch eens enkele fotos doormailen, als dat binnen enkele weken niet weg is dan laat ik het er toch niet bij……. :popcorn:

Het product Iron-X werkt effectief maar toch een vaststelling, zelf ondervonden.

Velgen beneveld met Iron-X en de remzadels waren geoxideerd met vlekken, raar maar waar?

Het hierboven filmpje is zeer goed maar ik zou de metalen deeltjes niet afwrijven(inwrijwen) met een spons maar afspoelen met water.

@Litho, klopt, om aan te tonen dat het ook op kunststof bruikbaar is zonder schade aan te brengen… kan zelfs op autolak gebruikt worden…. https://www.youtube.com/watch?v=FGt0rC9X_pU

Teerplekjes kan je ook verwijderen met boter er op laten in te werken. :up:
                              Geloof het of niet maar probeer het eerst. :up:

@ bollocks..
                                  Filmpje lijkt op een stalen velg met een wieldeksel :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.