Velgjes proper krijgen

Home Forum Zeverhoekje Velgjes proper krijgen

• Maker
    Discussie
  • Wie kent ne goeie truk om velgen die enkele jaren te weinig onderhoud hebben gekregen terug proper te krijgen? :salut: :salut: :salut:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
    • gebruik ook al jaren IronX :first:

Zal eens die Iron X bestellen en uit testen :coolness: :coolness: :coolness:

Een algemene tip…. gebruik beter een goede remreiniger om die teer en hardnekkige vet vlekken aan te pakken…. remreiniger is niet agressief naar bv de abs contacten of andere rubberen onderdelen. Klassieke acetone/ontvetter is dat wel, opletten met dat spul.
          WD40 heeft dan weer de negatieve eigenschap smerend te werken…. ook op je remschijven…. en daar heb ik liever geen smering….

IronX werkt specifiek op de vervuiling door remstof of andere oxiderende vervuiling, tegen vet doet het effectief niets of niet veel…. maar dat krijg je meestal wel weg met eens goed te wassen, vetoplosser en borsteltje, …
          Het zijn voornamelijk die zwarte puntjes in je velg die zo storend zijn, en die krijg je er niet weg met gewone reinigingsmiddelen, en daar komt IronX dan goed van pas….

Dat is nu eens een goeie tip , WD40 heb ik nog wel staan om eens te testen… :up: :up:

Dan kan je wasbenzine of wd40 gebruiken.
              Ik kies de wd40 voor alle rubber en teer vlekken.
              Ook op het lakwerk.

Tim

Ik gebruik ook iron x, maar teer en vuil van enkele jaren krijg ik er toch niet mee weg…

+1 IronX, veruit het beste product ooit om velgen te reinigen. En totaal niet agressief op je plastieken centercaps of dergelijke. De tijd van warm water en Dreft is intussen wel wat gepasseerd..

Dreft en warm water is goed als algemeen reiniger en ontvetter, probleem met velgen is ingevreten remstof…. eigenlijk minuscule ijzerschilfers die oxideren en zo zwarte sporen achterlaten…. dreft doet hier juist niks tegen…. hoe jammer ook….

Warm water met dreft in .
                      Tip van Raats motorsport al de rest is veel te agressief zegt hij.
                      Probeer maar eens

Hier nog een tevreden gebruiker van IronX, kan het alleen maar aanraden.

+1 voor de Iron X, top product en niet alleen voor velgen trouwens…..

Ik gebruik al jaren Iron X
                              Zeer effectief product.
                              Opspuiten en even wachten, dan met borstel een beetje wrijven en afspoelen.

Ik gebruik dit. Worden dan helemaal paars, 10 minuten laten weken en dan met karcher. Soms enkele keren herhalen.

https://www.carclean.com/nl/non-ferro-spray-en-navulling-bundel-500ml-1000ml.html

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.