Verkeersbelasting

Home Forum Zeverhoekje Verkeersbelasting

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Ik zit te denken om de 996 deze maand terug in verkeer te stellen, maar heb een bedenking.

Maakt het voor de jaarlijkse verkeersbelasting uit wanneer je dit doet?

vb. als ik de site van de overheid goed interpreteer.

Ik schrijf de wagen in op 15/03, dan betaal ik verkeersbelasting vanaf 01/03? Correct? Dus of je de wagen nu inschrijft op 31/03 of 01/03, financieel maakt dit niet uit.

Of je kan 1 maand of 1 dag rijden voor de prijs van 1 maand verkeersbelasting.

Dus wachten tot 15/03 om de wagen in te schrijven zou pure verspilling zijn.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
      • DIV in Oostende werkt het snelst. Is ff bollen maar ben daar 2 keer geweest en op 10min. binnen en buiten. Dag later de plaat.

[quote=”Ghost” post=162964]Iemand een idee hoelang het momenteel duurt.
          Betreft herinschrijving via post.
          Ik heb 2 weken geleden nieuwe plaat aangevraagd via verzekering makelaar.
          Had toen niet echt tijd om zelf tot Alken te rijden dus voor post procedure gekozen.
          Tot op heden dus nog steeds geen plaat :bounce:
          Als ze nog enkele dagen wachten krijgen ze de plaat direct terug. Ik ga geen volle maand betalen voor enkele dagen :ass:[/quote]

In begin van de maand hebben ze het zeeeer druk…en krijg je de plaat aan het einde.
          Op einde van de maand…hebben ze de plaat zo gemaakt….krijg je ‘m nog dezelfde maand :mrgreen:

S2

[quote=”marcolini67″ post=162969]Ik heb voor optie 2 gekozen! Snap het niet :bounce: :bounce:
            De makelaars hebben direct toegang tot DIV-web![/quote]

Herinschrijving kan niet online 🙂 Daarvoor moet je “in persona” naar de DIV of per post.

Ik heb er iemand laten omgaan, is nog gemakkelijker 🙂

Volgende werkdag had ik de plaat & papieren in huis 🙂

Wel lullig dat een her-inschrijving (vb na winterstalling) online niet mogelijk is 🙁

Ik heb voor optie 2 gekozen! Snap het niet :bounce: :bounce:
                De makelaars hebben direct toegang tot DIV-web!
                Voor 12 uur aangevraagd de dag nadien om 9u had ik mijn plaat thuis en kon ik bollen.
                De BIV en de VB daar mogen ze nog enkele weken mee wachten das waar 🙂

S2

Mijn verzekeringsmakelaar had me ervoor gewaarschuwd 🙂 Ofwel een uurke of 2 gaan “kamperen” ofwel enkele weken geduld oefenen.

[quote=”verzekeringsmakelaar”]

Als je het opstuurt kan het wel een week of 2 duren.

[/quote]

Heb voor de 1ste optie gekozen en had een dag later de nummerplaat in de bus.

Iemand een idee hoelang het momenteel duurt.
                    Betreft herinschrijving via post.
                    Ik heb 2 weken geleden nieuwe plaat aangevraagd via verzekering makelaar.
                    Had toen niet echt tijd om zelf tot Alken te rijden dus voor post procedure gekozen.
                    Tot op heden dus nog steeds geen plaat :bounce:
                    Als ze nog enkele dagen wachten krijgen ze de plaat direct terug. Ik ga geen volle maand betalen voor enkele dagen :ass:

[quote=”snowbal” post=162073]Niet met de auto rijden? … Dat is zoals iedere dag naast een knappe vrouw liggen en er nooit mogen aankomen … rijden met die handel. Je leeft maar een keer :-)[/quote]

Inderdaad 10 jaar naast een knappe vrouw en er dan pas mogen aankomen, dan is ze oud en versleten en kost nog een vermogen.
                      Rijden met die P

verkeerd geplaatst moderators /foutje in het topic

[quote=”neofiet” post=162024]
                          idee is om hem in de garage zonder inschrijving/verzekering te laten oud worden tot het een oldtimer is.[/quote]

Den dezen snap ik nu helemaal nie zulle, wat heb je daar aan 😯 😯 😯
                          Dan moet ik toch eerder Mart gelijk geven :salut: :salut: :salut:

Heb deze ochtend de papieren doorgegeven op m’n werk, ben dus ook in blijde verwachting 🙂

Niet met de auto rijden? … Dat is zoals iedere dag naast een knappe vrouw liggen en er nooit mogen aankomen … rijden met die handel. Je leeft maar een keer 🙂

Idd erg snel…..
                                Veel rijplezier gewenst ! :driver:

S2

Gisteren namiddag DIV en deze morgen om 9u00 al de postbode aan de deur. Veel sneller kan niet hé!! (Pluim voor B-post)

Dan kun je beter een schilderij kopen! :wtf:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.