Verkeersbelasting

Home Forum Zeverhoekje Verkeersbelasting

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Ik zit te denken om de 996 deze maand terug in verkeer te stellen, maar heb een bedenking.

Maakt het voor de jaarlijkse verkeersbelasting uit wanneer je dit doet?

vb. als ik de site van de overheid goed interpreteer.

Ik schrijf de wagen in op 15/03, dan betaal ik verkeersbelasting vanaf 01/03? Correct? Dus of je de wagen nu inschrijft op 31/03 of 01/03, financieel maakt dit niet uit.

Of je kan 1 maand of 1 dag rijden voor de prijs van 1 maand verkeersbelasting.

Dus wachten tot 15/03 om de wagen in te schrijven zou pure verspilling zijn.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
      • @ theFrits: ik ben klant bij mezelf 🙂
        Vandaar dat ik zo goed op de hoogte ben 😉

We hebben trouwens heel scherpe voorwaarden voor mensen die hun oldtimer full omnium wensen te verzekeren, unieke voorwaarden op de Belgische markt!

Groeten,
        Olivier

bedankt vd omerkingen. klopt tikfoutje 996 moet het zijn (er is natuurlijk ook de 993 die wat ouder is maar ook duurder).
          idee is om hem in de garage zonder inschrijving/verzekering te laten oud worden tot het een oldtimer is.
          wat kost de invoer ve duitse wagen?

S2

Ziezo, we kunnen er weer tegen aan 🙂 Nog even op de postbode wachten, maar de nieuwe combinatie weet ik al. En al snel even langs Carrera Motors gereden om een nieuwe stickernummerplaat voor vooraan.

Mijn verzekeraar stuurde mij gewoon een nieuw roze formulier op, en een stickertje dat rechts onderaan dat papier moet, een een nieuwe groene kaart (op bsis van chassis-nummer, tot ik de nieuwe nummeprlaat doorgeef).

Volgens hen moet ik met het oude inschrijvingsformulier & nieuwe aanvraag naar de DIV.

Ok duidelijk 😀
                Maar Marsh wilde mij geen nieuw roze formulier opsturen….
                Ik moest hun mijn oude opsturen…ze zullen het dan wel verder regelen met de DIV.
                Zal nog wel effe duren dan… 🙄

Ga hetzelfde doen als S2 : gisteren het roze formulier voor de Noble ontvangen, ga er asap mee naar de DIV (morgen wellicht),

Volgende maand idem voor de 996 🙂

S2

Correct, herinschrijving via WebDIV gaat niet. Sorry hiervoor.

Makelaar heeft me gisteren het roze formulier opgestuurd en vanmiddag ga ik ermee naar de DIV (samen met het inschrijvingsbewijs van vorig jaar) en dan hopelijk vrijdag de nummerplaat in de bus 🙂

+1 !
                      En bedankt voor de info !

Welke verzekeringsmakelaar heb jij trouwens ?
                      Ik zit bij Marsh…..

@ theFrits:
                        Ofwel stuurt jouw verzekeringsmakelaar de aanvraag tot inschrijving op naar DIV, afhankelijk van de bereidwillige medewerking (lees: achterstand) van DIV kan dit 1 à 2 weken duren vooraleer je nummerplaat binnen is.
                        Ofwel ga je zelf met de aanvraag tot inschrijving naar een DIV loket en heb je Max. 2 dagen later uw nummerplaat.

Ivm het al of niet omslachtig zijn, als je inderdaad meerdere Porsches staan hebt, is het wat zot denk ik ze allemaal in te schrijven… (Kostelijk voor de luttele km’s die je soms maar rijdt)
                        Onze 997 constant ingeschreven.
                        De 993 is gekocht om nog 5 jaar te wachten tot hij oldtimer is, ondertussen wagen 4x per jaar van stal halen en 1 maandje gratis mee rijden, 5 jaar laten stil staan was blijkbaar geen goed idee.
                        Ik denk dat dit dus voor velen onder ons een goede oplossing is en niet zoals sommigen denken ‘belachelijk’ om zo met een Porsche te moeten rijden. Geld door de ramen smijten is toch al te jammer…

Groeten

Vandaag mijn verzekerinsagent gebeld en opnieuw inschrijven via WEB Div gaat niet.
                          Ik moet mijn “oud” inschrijvingsbewijs opsturen, en ze zullen dan een nieuw roze formulier aanvragen.
                          Dus moet nog effe geduld hebben…. 😀

PB

Welkom Neofiet, maar met 65€ ga je het niet redden. 😉

@S2
                            ik kan dus zonder problemen antwoorden in deze topic.

Welkom, succes, en een ietwat rooskleurige voorstelling … :coolness:

Of ie nu op O-platen of gewone platen staat maakt niet uit voor de verkeersbelasting.
                                Eens 25 jaar: forfait van € 37/jaar ongeacht de cilinderinhoud (Fiscale PK)

Geef mij maar een jonge oldtimer. Met mijn 3.2 van 09/1988 model 1989 al meer dan 1000 km gereden in de wintermaanden 2013 en 2014. Ik probeer het ganse jaar door te rijden, meestal op zondag, niet te druk op de weg en altijd al geluk gehad met het inderdaad niet te voorspellen weer in België.
                                  Ik hoef mij ook geen zorgen te maken over de rijtaks. De wagen staat op O-platen.

[quote=”neofiet” post=161780]Hallo,
                                    Porsche te kopen van 1998-1999, een 911 966.

Neofiet[/quote]

Welkom, maar 98-99 bedoel je wss ne 996
                                    Oldtimer is die maar als hij 25 jaar is hé en da is dan ongeveer in 2024!!! Dus als je die vroeger inschrijft zal de BIV wel wa meer zijn dan 65€ :think: :think: :think:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.