Verkeersbelasting

Home Forum Zeverhoekje Verkeersbelasting

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Ik zit te denken om de 996 deze maand terug in verkeer te stellen, maar heb een bedenking.

Maakt het voor de jaarlijkse verkeersbelasting uit wanneer je dit doet?

vb. als ik de site van de overheid goed interpreteer.

Ik schrijf de wagen in op 15/03, dan betaal ik verkeersbelasting vanaf 01/03? Correct? Dus of je de wagen nu inschrijft op 31/03 of 01/03, financieel maakt dit niet uit.

Of je kan 1 maand of 1 dag rijden voor de prijs van 1 maand verkeersbelasting.

Dus wachten tot 15/03 om de wagen in te schrijven zou pure verspilling zijn.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
    • Wim

Welkom Neofiet, en antwoorden op je vragen ga je wel krijgen. 😉

Hallo,
          ik ben nieuw hier. Het idee is om een Porsche te kopen van 1998-1999, een 911 966. Dit met het oog om er op termijn een old timer aan over te houden. Reden: het zijn knappe wagens, mechaniek is super, en zal zijn waarde niet verliezen – integendeel… bovendien wordt het dan een relatief goedkope auto. Graag kritische opmerkingen.

Er zijn 3 kosten: BIV, Verkeersbelasting en verzekering.
          mbt BIV: deze is verwaarloosbaar: wat ik zoal lees is dat dit 65 € is.
          mbt verkeersbelasting: dit bedraagt ongeveer 1200 €
          wat moet ik gemiddeld aan verzekering rekenen?
          Er zou minder dan 10000 km per jaar mee gereden worden.
          Dit naast de onderhoudskosten natuurlijk.

Banden zijn vrij prijzig, maar daar kan ik wel aan geraken.
          Voor de rest is het onderhoud (los van vervangingsstukken) ongeveer 1000 €/20000 km.

ik kijk uit naar jullie reakties!

Neofiet

S2

Mijn mail naar de verzekeringsagent is vandaag ook de deur uit, dus hopelijk kan ik dit weekend al weer genieten 🙂

S2 bedankt !!!

Ja, ik weet dat meerdere dit doen mede vanwege oogpunt van verzameling.
              Kennis van me heeft ook meerdere zeer dure porsches. Deze wilt hij koesteren en niet
              te veel mee rijden. Helemaal niet rijden is zeer slecht!
              Dus dan is dit een goede oplossing. :drink:

Ik heb 4 auto’s ingeschreven staan. Vandaar dat ik ervoor kies
                De GT3 doet zeer weinig km en die schrijf ik uit in de winter, die komt dan sowieso niet buiten.
                Vandaag de verzekering agent gevraagd hem terug in te schrijven.

S2

@Thefrits: in jouw geval kan dat ook perfect. Ik zou wel zo snel mogelijk naar de keuring gaan na het opnieuw inschrijven want je rijdt dan zonder geldig keuringsbewijs.

Op de keuring zal je een supplement moeten betalen wegens laattijdig aanbieden ter keuring, 1 maand te laat = 7.40 euro, 2-3 maand te laat = 10,60 Euro

wat is dat allemaal zo omslachtig,als je wilt Porsche rijden en je hebt er een gekocht dan moet je er voor betalen het is zoals reeds geschreven is een dure reis en ginder op iedere euro letten voor je hem uitgeeft;mij niet gezien hoor als ik zo moet Porsche rijden verkoop ik hem.

Weer wat geleerd vandaag…. :relaxman:
                      En effe een vraag in mijn geval.
                      Ik heb mijn plaat terug gestuurd eind oktober vorig jaar.
                      Wil weer gaan rijden vanaf 1 april. Kan ik dat ook doen zo via verzekeringsmakelaar ?
                      Mijn keuring is afgelopen op 01/03/2014….. 🙁

S2

Voor een herinschrijving van hetzelfde voertuig op dezelfde eigenaar heeft je verzekeringsmakelaar geen roze formulier nodig 😉

Dat kan gewoon via een simpel telefoontje of mailtje naar hem en hij schrijft het voertuig in via web-DIV

Neen goede verzekering agent heeft dit ook.

Je moet dan toch een nieuw roze formulier krijgen ?!?
                            Krijg je toch alleen maar bij keuringsstation…. niet ?

PB

Zolang je keuring telt hoef je geen herkeuring te doen. 😉
                              Kosten zijn dus beperkt tot een nieuwe nummerplaat en een reproductie van je nrplaat.
                              Verzekering betaal je anders ook sowieso. 😎

Dit is toch erg omslachtig voor één maand om te doen 🙄
                                Je moet met handelaarsplaten naar de keuring, dan 60 euro keuringskosten betalen.
                                Nieuwe plaat laten maken en de achterste kost al 30 euro…. Verzekering…..
                                Volgens mij niet echt gemakkelijk…..

Dag Thefrtis,

Dit klopt niet wat BIV betreft.
                                  BIV ben je sowieso kwijt, eens ingeschreven op uw naam.

Op 1/12/2013 Porsche 993 ingeschreven, 30/12 plaat binnen gebracht bij De Post.

Aanslag BIV gekregen, geen rijstaks betaald.

Zal dit nu in april terug doen voor een maandje 🙂

Groeten

@ Pitchie +1

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.