Verlaging met behoud van rijcomfort

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Verlaging met behoud van rijcomfort

  • Maker
    Discussie
  • Dag,

    Ik overweeg om mijn 997.2 C4 (met PASM) te verlagen (voor het zicht) maar met maximaal behoud van rijcomfort. Ik dacht aan max. 2 cm. Welke veren raden jullie aan, m.a.w. welk merk en type?

    Dank,

    X

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Zeker geen Kw pakken. Ik heb h&r veren steken op mijn 997 turbo. De eibach’s zakte niet hard genoeg naar men zin.

        [quote=”Xaverius” post=157624]
        Wat zijn ‘M030 veren’?[/quote]

        M030 is een optiecode van Porsche die wijst op de sportophanging. Dus andere dempers, veren, torsiebaren enz… De veren op zich zijn wat korter en stugger.

          Dank voor de antwoorden en adviezen.
          Wat zijn ‘M030 veren’?

            eibach is ook door Techart gebruikt!
            Heb met een testrit met een cayman S gereden met pasm en eibach veren, was best ok en niet “springerig”. Zeker meer comfort als de 996 4s waar ik mee gereden heb!

              [quote=”porsche914orange” post=157585][quote=”de_koen” post=157584]eibach voor pasm[/quote]

              Zelf ervaring mee ?[/quote]

              ja, wel op een 4S (standaard al 2cm lager dan een gewone 997)
              is vooraan 2cm en achteraan 1.5cm gezakt.
              Eibach pro kit zijn zwarte veren dus gewoon de naam eraf geschuurd en geen verlagingskeuringzever.

                [quote=”de_koen” post=157584]eibach voor pasm[/quote]

                Zelf ervaring mee ?

                  eibach voor pasm

                    @Cedric ,ik denk dat dit de beste oplossing is om toch nog wat comfort te behouden .

                      Heb daar samen met RS al enkele uren over gepraat. Plan momenteel ook hetzelfde te doen.

                      H&R dus niet kopen 😕

                      Beste oplossing M030 veren steken in combinatie met de PASM dempers.

                        Ik had de mijne verlaagd met de originele kortere veertjes, op een vlakke baan was dit perfect maar doordat de (puntige neus tov een lucht gekoelde) verder voor de voorwielen uitkomt zal je ondervinden dat je bij elke oneffenheid in de weg contact zal maken met de grond, Niet leuk dus en net daarom heb ik de mijne terug verkocht 🙁

                          Ontegensprekelijk…. KW :up:

                            KW

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.